Ik kom het volgende tegen:
Ik heb mijn MS 5100 aangesloten en alles werkt prima. [SW 7.6]
Maar telkens als ik ging rijden stelde ik handmatig de dag / nacht weergave in.
Toen herrinnerde ik mij dat in de handleiding stond dat de verlichting aangesloten kan worden zodat deze schakeling automatisch gaat op het moment dat je het licht aanzet.
Omdat ik altijd met licht aanrijdt heb ik dat in eerste instantie niet aangeloten, maar de praktijk leert dat dat toch lastig is.
Dus heb ik een draad getrokken naar de geschakelde +[contactslot], en een schakelaar gebruikt om de dag / nacht regeling te kunnen schakelen.
Maar:
Als ik de schakelaar op UIT zet, gaat de kaartweergave naar nacht [donkere kaart] en als ik de schakelaar op AAN zet, gaat deze naar dag weergave [lichte kaart met meer kleuren].
Ik heb allerlei instellingen al nagelopen:
- kaartweergave [staat op automatisch]
- beeldscherminstellingen:
-- kleur bij dag staat op: Blauw
-- kleur bij nacht staat op: Donkerblauw
--- kaartkleur staat op: automatisch
In mijn gedachten gang zou het juist andersom moeten werken.
Wat doe ik verkeerd?
Voor wie denkt: wat maak je je druk, het werkt toch?
Mijn radio beschikt over eenzelfde schakeling.
Ook die heb ik aangesloten, en nu werken deze 2 tegen elkaar in:
Dus schakelaar uit: VDO op nachtverlichting, radio op dagverlichting.
schakelaar aan: VDO op dagverlichting, radio op nachtverlichting.
Leuk he? Techniek...
MS 5100 Nachtschakeling
-
- Average Member
-
- Senior Member
Dat kan komen omdat je dag.nacht instellingen op 2 plaatsen moet instellen
Bij "Beeldscherm-Kaartkleur" en bij "Kleur bij dag/nacht" en dat is inderdaad verwarrend. Als je die verschillend hebt staan klopt er niets meer van
Het kan ook veroorzaakt worden doordat iemand al eens in het diagnosemenu een instelling van ACT-High naar ACT-Low heeft gezet zonder dat er verlichting was aangesloten
Bij "Beeldscherm-Kaartkleur" en bij "Kleur bij dag/nacht" en dat is inderdaad verwarrend. Als je die verschillend hebt staan klopt er niets meer van
Het kan ook veroorzaakt worden doordat iemand al eens in het diagnosemenu een instelling van ACT-High naar ACT-Low heeft gezet zonder dat er verlichting was aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Die had ik al gecontroleerd en goed gezet, zie tekst.Gerritje schreef:Dat kan komen omdat je dag.nacht instellingen op 2 plaatsen moet instellen
Dit was inderdaad de oorzaak!Gerritje schreef:Het kan ook veroorzaakt worden doordat iemand al eens in het diagnosemenu een instelling van ACT-High naar ACT-Low heeft gezet zonder dat er verlichting was aangesloten
DANK U.
Opvallend: bij een reset naar fabrieksinstellingen worden deze instellingen niet gereset
Pas toen in dat menu de lichtschakelaar aan/uit zette kon ik die parameter wijzigen...
[helaas is input 1 nu ook op ACT-Low terechtgekomen, en kan ik deze niet terug krijgen... ]
Wat een geweldig forum is dit toch... [tenminste meestal]
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan moet je even tijdelijk 12 volt op de achteruitaansluiting zetten, dan kan je die ook veranderen
Je kunt hem ook laten staan. Het systeem gaat dan gewoon kalibreren op die instellingen.
Het wordt pas vervelend als je een achteruitrijcamera oid gaat aansluiten
Je kunt hem ook laten staan. Het systeem gaat dan gewoon kalibreren op die instellingen.
Het wordt pas vervelend als je een achteruitrijcamera oid gaat aansluiten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-