Op mijn PC5400 wil ik een achteruitrijdcamera installeren. Zover ik nu weet hebben die camera's een tulp-aansluiting, die op een interface aangesloten moet worden. Die interface zit weer tussen de monitorkabel.
Ik heb nu alleen een aantal vragen:
- op niet alle interfaces zit een extra gele draad (accessoire-aansluiting?), hoe wordt de interface dan geactiveerd? schakelt deze in als er spanning op komt op het moment dat je achteruitrijdlichten aan gaan? of op het moment dat er een ingangssignaal komt (en er dus spanning op de camera komt op het moment van achteruitrijden)?
- wat is de functie van pin A5 (schakelingang accessoire)? hoe kan het een ingang zijn als de camera via een interface op de monitorkabel aangesloten wordt?
Ten slotte: wordt de camera/monitor ook geactiveerd als het systeem standby staat, en daarna weer op standby als de auto niet meer in achteruit staat?
Alvast bedankt voor reacties!
PC5400 - interface achteruitrijdcamera
-
- New Member
-
- Senior Member
De interfaces die ik ken worden allemaal gevoed door de 12 volt uit de monitorkabel.
Bij de Carvision interfaces en die van Navco wordt de camera zelf gevoed door de 12 volt van de achteruitrijlichten, bij de VDODayton interface heeft de camera permanent spanning uit de mini-DIN connector.
Ook als de zaak op Standby staat en je schakelt de achteruit in, wordt het camerabeeld doorgeschakeld
Bij de Carvision interfaces en die van Navco wordt de camera zelf gevoed door de 12 volt van de achteruitrijlichten, bij de VDODayton interface heeft de camera permanent spanning uit de mini-DIN connector.
Ook als de zaak op Standby staat en je schakelt de achteruit in, wordt het camerabeeld doorgeschakeld
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de snelle reply! De functie van de accessoireaansluiting A5 is me dan nog niet duidelijk, maar blijkbaar ook niet nodig voor een camera.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1308