Vandaag diverse adressen uit onze wijk (gebouwd in 2002) getest.
Bij geen van de straten kan je uit huisnummer niveau invoeren....
Wat dat betreft ga ik met de MS4400 een paar jaar terug in de Navigatie CD tijd (2006 of zo).
Ook andere route beschrijvingen interpreteert hij anders dan bij de MS4200RS.
Als ik op de N230 vanuit Utrecht Overvecht richting de A27 Hilversum rij geeft hij, na de laatste rotonde, aan dat ik na 800 meter links af moet om de A27 te volgen. Dat is niet juist want de N230 gaat naadloos over in de A27 en juist als ik richting Breda wil moet ik rechtsaf slaan de oprit op.
Zo zit er toch echt wel verschil in de operating software van de verschillende apparaten.
Verder is de MS4400, t.o.v. de MS4200RS, véél sneller met de route berekeningen. Dat is seconden werk.
En ik heb het gevoel dat hij nog accurater is in afstanden en posities.
Een ander 'nadeel' was dat hij de CH1000 cd-wisselaar niet herkende. Dus die heb ik nu vervangen voor een CHD602S.
De geluidskwaliteit is ook beter dan de MS4200RS en er is minder ruis op de radio. Maar dit kan ook komen doordat de aparte TMC box en splitter nu niet meer nodig zijn.
Het enige gemis is nu nog de afstandbediening op het stuur. Om mijn bestaande RCS4000 aan de praat te krijgen moet je een apart IR-oog monteren (CA 1106).
Die zijn niet meer te koop dus dat gaat nog een probleem worden.

(Of misschien heeft één van onze leden nog een andere idee om dit op te lossen?)
Gr,
Marc