"Volkswagen Navigation" in Audio MFD - RNS 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
vwgolf
Senior Member

Re: RNS510 versie C firmware 2660 in auto af-fabriek

Bericht door vwgolf »

emielvanham schreef:Geert, helaas nog niet.. heb een verlate A8L W12 binnen staan die eigenlijk vorige week binnen zou komen maar dus nu deze week... hele hoop multimediawerk!
Ik weet inmiddels wel dat de Gateway die in de Golf 6 mét RNS510 SW 2660 zit index AD heeft..

Groet Emiel

Electronic4cars.nl
Ik neem dan aan dat je morgen te druk bent om een en ander te testen, zoals eerder besproken.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]

Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

vwgolf schreef:
emielvanham schreef:Geert, helaas nog niet.. heb een verlate A8L W12 binnen staan die eigenlijk vorige week binnen zou komen maar dus nu deze week... hele hoop multimediawerk!
Ik weet inmiddels wel dat de Gateway die in de Golf 6 mét RNS510 SW 2660 zit index AD heeft..

Groet Emiel

Electronic4cars.nl
Ik neem dan aan dat je morgen te druk bent om een en ander te testen, zoals eerder besproken.
Ben bang van wel.. sorry maar die A8L moet af..

Laat wel weten voor een vervolg ok?

Groet Emiel

Electronic4cars.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

emielvanham schreef:Ben bang van wel.. sorry maar die A8L moet af..

Laat wel weten voor een vervolg ok?

Groet Emiel

Electronic4cars.nl
Geen probleem.
Laat maar even weten wanneer jij kunt dan kijk ik of mij dit ook gelegen komt.

DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

1200 of 2660 beschikbaar bij dealer?

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Beste Geert of Emiel,

Weten jullie of er door de dealers nu al nieuwe firmware wordt uitgeleverd? Mijn auto moet vrijdag voor een onderhoudsbeurt en ik wil dan graag ook de FW van de RNS-510 laten updaten om o.a. van het probleem met de 'Volkswagen Navigation' melding op de BIS af te komen. Ik vroeg me alleen af of ik dan alleen 1200 als optie heb of dat er ook al een update CD/DVD is met 2660 erop. En als 2660 er al is, kan die dan op mijn systeem geïnstalleerd worden zonder problemen. Ik weet helaas nog steeds mijn CAN Gateway versie niet, maar de auto is maart 2009 afgeleverd en heeft een 'witte' BIS.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Cheers,

Marnix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Re: 1200 of 2660 beschikbaar bij dealer?

MJMaverick schreef:Beste Gert of Emiel,

Weten jullie of er door de dealers nu al nieuwe firmware wordt uitgeleverd? Mijn auto moet vrijdag voor een onderhoudsbeurt en ik wil dan graag ook de FW van de RNS-510 laten updaten om o.a. van het probleem met de 'Volkswagen Navigation' melding op de BIS af te komen. Ik vroeg me alleen af of ik dan alleen 1200 als optie heb of dat er ook al een update CD/DVD is met 2660 erop. En als 2660 er al is, kan die dan op mijn systeem geïnstalleerd worden zonder problemen. Ik weet helaas nog steeds mijn CAN Gateway versie niet, maar de auto is maart 2009 afgeleverd en heeft een 'witte' BIS.

Cheers,

Marnix
Beste Marnix,

Nieuwe auto's worden momenteel met RNS510 SW2660 afgeleverd.. of de dealer inmiddels de SW update heeft voor 2660 lijkt me stug maar sluit niets uit...

Wellicht dat Geert dat weet, hij heeft hem, ik ook maar dat komt omdat wij vrij vooraan in het front lopen...

groet Emiel

Electronic4cars.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bedankt voor de reply. Excuses Geert, dat ik je naam verkeerd tikte.

Ik weet dat jullie wilden gaan onderzoeken met welke versies van Gateways e.d. 2660 compatible is maar dat dit er door de drukte bij ingeschoten is. Hebben jullie hier misschien via VW of PON of andere bronnen ondertussen meer inzicht in?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

MJMaverick schreef:Bedankt voor de reply. Excuses Geert, dat ik je naam verkeerd tikte.

Ik weet dat jullie wilden gaan onderzoeken met welke versies van Gateways e.d. 2660 compatible is maar dat dit er door de drukte bij ingeschoten is. Hebben jullie hier misschien via VW of PON of andere bronnen ondertussen meer inzicht in?
Index AD moet werken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

emielvanham schreef:
MJMaverick schreef:Bedankt voor de reply. Excuses Geert, dat ik je naam verkeerd tikte.

Index AD moet werken!
Ik heb een index S en dat werkt vooralsnog zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

MJMaverick schreef:Beste Geert of Emiel,

Cheers,

Marnix
Op dit moment is 2660 nog niet beschikbaar bij de VW dealer.
1200 is wel beschikbaar bij de VW dealer
Wat betreft de gateway, als het een auto van modeljaar 2009 is dan is het geen probleem om 2660 te installeren, omdat in dit modeljaar al een juiste gateway af-fabriek gemonteerd wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bedankt voor de info, allen! Sta nu nog in dubio of ik de update zal laten uitvoeren of zal wachten op 2660 (of 2700) maar met die keuze zal ik jullie verder niet vermoeien ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

vwgolf schreef: Wat betreft de gateway, als het een auto van modeljaar 2009 is dan is het geen probleem om 2660 te installeren, omdat in dit modeljaar al een juiste gateway af-fabriek gemonteerd wordt.
Is met de oudere gateways het stroomverbruik het grootste probleem dan ?
Ik heb een S, maar de auto staat zelden langer dan een dag stil. Kan ie straks zonder problemen 10 dagen stil staan ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

nomad schreef: Is met de oudere gateways het stroomverbruik het grootste probleem dan ?
Ik heb een S, maar de auto staat zelden langer dan een dag stil. Kan ie straks zonder problemen 10 dagen stil staan ?
Geen probleem.
De oudere gateways hebben inderdaad het grootste probleem stroomverbruik.
Alle gateways met een index L of een index hoger in het alfabet geven geen problemen (of een gateway met dubbele letters als index bijvoorbeeld AA).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Mijn auto staat nu bij de dealer, ik ben benieuwd.... De 'expert' had het erover dat ze nu 1205 als versie beschikbaar hebben. Het gegeven dat de nieuwe VW's nu 2660 hebben werd vaag beantwoord met de opmerking dat het de RNS-520 was die nu uitgeleverd wordt....... Manier waarop erover gepraat werd schepte niet heel veel vertrouwen. Kreeg wel netjes de waarschuwing dat alles gewist zou worden, helaas niet het aanbod om meteen V6 erop te zetten (ook niet gevraagd, maar soms hoop je naïef...). Keep you posted.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

MJMaverick schreef:Mijn auto staat nu bij de dealer, ik ben benieuwd.... De 'expert' had het erover dat ze nu 1205 als versie beschikbaar hebben. Het gegeven dat de nieuwe VW's nu 2660 hebben werd vaag beantwoord met de opmerking dat het de RNS-520 was die nu uitgeleverd wordt....... Manier waarop erover gepraat werd schepte niet heel veel vertrouwen. Kreeg wel netjes de waarschuwing dat alles gewist zou worden, helaas niet het aanbod om meteen V6 erop te zetten (ook niet gevraagd, maar soms hoop je naïef...). Keep you posted.
RNS520?? haha grappig.. Volgens mij is het gewoon een C-Unit geworden met SW2660.

Mocht je er niet uitkomen: ik heb zowel Sw2660 als de v6 liggen...

Groet Emiel

Electronic4cars.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Heb besloten de update niet uit te laten voeren. Ik zal binnenkort wel even met Emiel bellen en in Beek en Donk langs gaan om 2660 en V6 aan te schaffen. Al heb ik 2660 nu ook liggen als Nero image... Maar voor eventuele nazorg geeft het mij wel een beter gevoel als er een expert in de buurt is ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
914
Junior Member
Junior Member

Heb firmware 1200 laten installeren

Bericht door 914 »

Beste heren,

Ik heb sedert 19 november filmware 1200 (als het goed is) in een "oude" A-unit. Mijn vorige Passat is met ernstige motorschade vanuit Polen gerepatrieerd (onherstelbaar) en ik wilde snel een andere, dus werd het een "overjarige". Mijn RNS510 is op 30 oktober j.l. overgebouwd (omdat in die nieuwe Passat een oud model RNS300 zat -hoezo executive??!!). De dealer had alleen geen nieuwe SW-versie geïnstalleerd, zoals was afgesproken. Nu dus wel en ik zie niet veel verbetering bij het opstarten. Mooi is wel dat de volumebalk nu netjes onderin het scherm te zien is. Maar voor het overige nog niet veel nieuws gezien.
VW-Porsche 914 natuurlijk enne ... 8)

VW CC 2013 met RNS315 en UP! Highline 2013 met Maps&More

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joberk
New Member
New Member

Re: "Volkswagen Navigation" in Audio MFD - RNS 510

Bericht door joberk »

Kan een RNS 500 B worden opgewaardeerd naar C 2760 / 2762 / 2764 / 2766 / 2768 ?

Wie heeft er ervaring mee ? dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Een RNS510 (geen 500 dus) B versie kan inderdaad naar C- software.. Sinds kort is er de D versie 3xxx deze kan NIET op een HW B unit

alles onder de 3xxx kan dus op je B-unit, Let wel dat het laatste cijfer van de SW altijd een 0 moet zijn!! een 4 is Skoda, 6 is Seat..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joberk
New Member
New Member

Bericht door joberk »

Emiel, dank je. Ben een leek op dit gebied.

mijn rns ; 1TO 035 680 B

SW o ?? Helaas, wat wil dat zeggen ?

Dank je

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

sw xxx0 wil zeggen: 2720 2860 etc..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joberk
New Member
New Member

Bericht door joberk »

Oeps, foutje.
Hij moet in een VW Polo 1.2 TDI Bluemotion.
Ik lees zoveel over problemen door verkeerde update. Ik kan zonder probleem dus updaten naar 2XXX en hoef daarvoer niet eerst iets anders te laden ?
Hartelijk dank
:clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden