TV tuner VDO TV6000
-
- Starting Member
TV tuner VDO TV6000
Ik heb een VDO MS6000 met TV module (waarschijnlijk TV6000?) en VCR. Ik zou graag info krijgen over die TV6000 module. Deze is blijkbaar niet echt vergelijkbaar met TV5000, waar ik wel info over vindt. Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is via deze module een DVD aan te sluiten? Heeft iemand de handleiding van de TV6000 in pdf-formaat?
Nissan Navara 2006 / Xanavi X7.0
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Die TV 6000 is inderdaad een heel ander apparaat dan de TV 5000.
De TV 6000 is een VDO gelabelde Clarion TV tuner, met CeNET aansluiting. Het identieke type daar is de TTX7502z, waarvan wellicht bij Clarion wel een handleiding te vinden of te verkrijgen is.
Groet,
JW
Die TV 6000 is inderdaad een heel ander apparaat dan de TV 5000.
De TV 6000 is een VDO gelabelde Clarion TV tuner, met CeNET aansluiting. Het identieke type daar is de TTX7502z, waarvan wellicht bij Clarion wel een handleiding te vinden of te verkrijgen is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Jaker
om op de vdo tv-6000 een dvd-speler an te sluiten heb je een verloopkabeltje nodig, clarion heeft er een n.l. de CCA-389 8 pens mini DIN/RCA3P en kost bij clarion € 60.00.
als je deze hebt ga je met de functie-toets naar tv en dan via de rnd-toets schakel je tussen tv en dvd
wel bij de instellingen het systeem op PAL zetten.
Topsport
om op de vdo tv-6000 een dvd-speler an te sluiten heb je een verloopkabeltje nodig, clarion heeft er een n.l. de CCA-389 8 pens mini DIN/RCA3P en kost bij clarion € 60.00.
als je deze hebt ga je met de functie-toets naar tv en dan via de rnd-toets schakel je tussen tv en dvd
wel bij de instellingen het systeem op PAL zetten.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor de handleiding kan je de volgende e-mail adressen van Clarion eens proberen.
Algemene vragen: info@clarion.nl
Navigatie vragen: navigatie@clarion.nl
Vragen over Service: service@clarion.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
clarion heeft geen handleidingen liggen, heb ik al gevraagd. bij clarion is het plug en play d.m.v. het ce-net.Fantom schreef:Voor de handleiding kan je de volgende e-mail adressen van Clarion eens proberen.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat raar er moet toch iets zijn waarin beschreven staat hoe je dat ding moet aansluiten en hoe je hem moet bedienen? Of ben ik nou zo ................... dat je helemaal geen handleiding nodig hebt en alles vanzelf wijst. Kennelijk niet want niet iedereen weet van het verloopstekkertje enz.topsport schreef:clarion heeft geen handleidingen liggen, heb ik al gevraagd. bij clarion is het plug en play d.m.v. het ce-net.Fantom schreef:Voor de handleiding kan je de volgende e-mail adressen van Clarion eens proberen.
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik gelukkig welFantom schreef:
Wat raar er moet toch iets zijn waarin beschreven staat hoe je dat ding moet aansluiten en hoe je hem moet bedienen? Of ben ik nou zo ................... dat je helemaal geen handleiding nodig hebt en alles vanzelf wijst. Kennelijk niet want niet iedereen weet van het verloopstekkertje enz.
hierbij de enige foto die ik vandaag kreeg van VDO het gaat om de kabel video ingang (voor DVDof VHS video)
zie: http://www.navigatiehelpsite.nl/Data/Vd ... TV6000.tif
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Sorry hoor maar ik blijf het een raar verhaal vinden van zowel Clarion als VDO.topsport schreef:Ik gelukkig welFantom schreef:
Wat raar er moet toch iets zijn waarin beschreven staat hoe je dat ding moet aansluiten en hoe je hem moet bedienen? Of ben ik nou zo ................... dat je helemaal geen handleiding nodig hebt en alles vanzelf wijst. Kennelijk niet want niet iedereen weet van het verloopstekkertje enz.
hierbij de enige foto die ik vandaag kreeg van VDO het gaat om de kabel video ingang (voor DVDof VHS video)
zie: http://www.navigatiehelpsite.nl/Data/Vd ... TV6000.tif
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Algemene opmerking :Fantom schreef: Wat raar er moet toch iets zijn waarin beschreven staat hoe je dat ding moet aansluiten en hoe je hem moet bedienen? Of ben ik nou zo ................... dat je helemaal geen handleiding nodig hebt en alles vanzelf wijst. Kennelijk niet want niet iedereen weet van het verloopstekkertje enz.
Alles in het leven kost geld dus ook een handleiding en wat voor voordeel heeft een fabrikant er van om dat soort dingen te blijven leveren als het uit productie en verkoop is.
Dit is dan ook precies de reden en functie van deze site, er is altijd wel iemand die nog wat heeft maar wacht even tot die persoon tijd heeft om te reageren.
Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat er hier een vraag gesteld is, en dat er E-Mails naar de importeurs gaan voor het antwoord het is geen wedstrijd om het antwoord te geven en denk ook is wat ik niet weet weet een ander en geef die ander ook tijd om te antwoorden.
Hide post links |
-
- Senior Member
De reden waarom een fabrikant nog handleidingen kan hebben heet in mijn optiek service.Han schreef:Algemene opmerking :Fantom schreef: Wat raar er moet toch iets zijn waarin beschreven staat hoe je dat ding moet aansluiten en hoe je hem moet bedienen? Of ben ik nou zo ................... dat je helemaal geen handleiding nodig hebt en alles vanzelf wijst. Kennelijk niet want niet iedereen weet van het verloopstekkertje enz.
Alles in het leven kost geld dus ook een handleiding en wat voor voordeel heeft een fabrikant er van om dat soort dingen te blijven leveren als het uit productie en verkoop is.
Dit is dan ook precies de reden en functie van deze site, er is altijd wel iemand die nog wat heeft maar wacht even tot die persoon tijd heeft om te reageren.
Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat er hier een vraag gesteld is, en dat er E-Mails naar de importeurs gaan voor het antwoord het is geen wedstrijd om het antwoord te geven en denk ook is wat ik niet weet weet een ander en geef die ander ook tijd om te antwoorden.
Ik denk niet dat het bij de forumleden gaat om het zo snel mogelijk antwoorden.
Het gaat er om mensen te helpen.................Toch
Mijn inziens was het de mogelijkheid om Clarion aan te schrijven. En waarom niet. Zij hebben dat ding toch op de markt gebracht? Als je dan voor een handleiding moet betalen dan is dat een keuze die je zelf maakt. Als je vragen hebt aan service centers dan wordt je 9 van de 10 keer netjes geholpen.
Maar goed als dat niet de manier is waarop we hier elkaar proberen te helpen dan zal ik mij in het vervolg onthouden van zulke antwoorden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Fantom schreef:
Door Han is aangegeven dat het forum bedoeld is om elkaar te helpen, ook met suggesties. Die zou dus inderdaad ook kunnen zijn dat de oorspronkelijke vragensteller eens contact op zou kunnen nemen met VDO, dan wel met Clarion als toeleverancier van VDO.
Maar voordat Jaker heeft kunnen reageren gaan er al mails naar VDO, met een fax reactie hunnerzijds.
Hier deel ik de mening van Han, dat we elkaar gewoon even wat tijd moeten gunnen, wellicht duikt er iemand op die zegt: ja die handleiding heb ik.
Daar komt bij dat we als NHS op willen passen met het (te) veel bestoken van de fabrikanten met allerlei vragen. Uit ervaring weet ik dat dat contraproductief gaat worden.
Want laten we wel wezen, Jaker zou de documentatie moeten hebben. Als hij de set zelf nieuw gekocht heeft bij de aankoop, danwel als 'ie 'm later tweedehands gekocht heeft had hij die documentatie behoren te krijgen van de verkoper.
En daarover hoor ik hier niemand, nu wordt het vreemd gevonden dat VDO dan wel Clarion niks (meer) heeft. Omgekeerde wereld dus...
Groet,
JW
Nee dus, het ging hier over de TV 6000 die door VDO op de markt gebracht is. Clarion is de toeleverancier van VDO en heeft de TV 6000 voor VDO gebrandlabled.Mijn inziens was het de mogelijkheid om Clarion aan te schrijven. En waarom niet. Zij hebben dat ding toch op de markt gebracht?
Door Han is aangegeven dat het forum bedoeld is om elkaar te helpen, ook met suggesties. Die zou dus inderdaad ook kunnen zijn dat de oorspronkelijke vragensteller eens contact op zou kunnen nemen met VDO, dan wel met Clarion als toeleverancier van VDO.
Maar voordat Jaker heeft kunnen reageren gaan er al mails naar VDO, met een fax reactie hunnerzijds.
Hier deel ik de mening van Han, dat we elkaar gewoon even wat tijd moeten gunnen, wellicht duikt er iemand op die zegt: ja die handleiding heb ik.
Daar komt bij dat we als NHS op willen passen met het (te) veel bestoken van de fabrikanten met allerlei vragen. Uit ervaring weet ik dat dat contraproductief gaat worden.
Want laten we wel wezen, Jaker zou de documentatie moeten hebben. Als hij de set zelf nieuw gekocht heeft bij de aankoop, danwel als 'ie 'm later tweedehands gekocht heeft had hij die documentatie behoren te krijgen van de verkoper.
En daarover hoor ik hier niemand, nu wordt het vreemd gevonden dat VDO dan wel Clarion niks (meer) heeft. Omgekeerde wereld dus...
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat er door het NHS team wordt opgepast kan ik me voorstellen als het uit naam van NHS gebeurd. Zie mijn verkapte NHS/prive e-mail aan vdo over sw aanpassingen. Maar als iemand op persoonlijke titel contact opneemt met een leverancier dan deel ik je mening niet.JW schreef:
Groet,
JW
Ik ben het met je eens dat Jaker de handleiding zelf zou kunnen hebben. Maar dat ding kan ook kwijt geraakt zijn in de loop der jaren. Maar dan nog blijf ik bij de stelling dat zowel VDO en/of Clarion en in ieder geval de service centres van deze fabrikanten Jaker zouden moeten kunnen helpen.
En dat is in mijn optiek nog steeds service.
Hide post links |
-
- Senior Member
Waar het om gaat is in dit geval Jager heeft een vraag en anderen forum leden hebben deze vraag gelijk bij VDO gesteld.
Ook wij hebben onze kontakten her en der en willen dat graag zo houden.
Maar als de importeurs straks 2 of 3 E-Mails per vraag die hier op het forum gesteld is gaan krijgen komt het niet goed.
Mocht je dus het antwoord niet weten, wacht dan gewoon een ander forum lid af.
Maar ga niet de importeurs lopen mailen.
Han
Ook wij hebben onze kontakten her en der en willen dat graag zo houden.
Maar als de importeurs straks 2 of 3 E-Mails per vraag die hier op het forum gesteld is gaan krijgen komt het niet goed.
Mocht je dus het antwoord niet weten, wacht dan gewoon een ander forum lid af.
Maar ga niet de importeurs lopen mailen.
Han
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik wil toch nog even publiekelijk reageren op bovenstaande.
Het blijkt dat ik de antwoorden van Han niet goed begrepen heb.
Het blijkt dat ik niet goed in de gaten had dat de moderators van NHS op de achtergrond heel goed bezig zijn met de contacten bij fabrikanten. Dit moeten we (lees ondergetekende) in ere houden. Juist door hun inspanningen kunnen er een hoop mensen met problemen geholpen worden.
Laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat we niet allemaal de leveranciers gaan mailen met dezelfde vraag.
Als je dan mailt naar de leverancier doe dat dan op eigen titel en om je eigen probleem met je NAV aan te kaarten. Ga niet mailen naar fabrikanten om het probleem van een ander op te lossen. Resultaat daarvan is dus dat de fabrikant meerdere mailtjes binnen kan krijgen over het zelfde onderwerp. Dit zou een negatief effect kunnen hebben op de relatie tussen de NHS en de fabrikanten. Dat zou eeuwig zonde zijn.
Het blijkt dat ik niet goed in de gaten had dat de moderators van NHS op de achtergrond heel goed bezig zijn met de contacten bij fabrikanten. Dit moeten we (lees ondergetekende) in ere houden. Juist door hun inspanningen kunnen er een hoop mensen met problemen geholpen worden.
Laten we er dan in ieder geval voor zorgen dat we niet allemaal de leveranciers gaan mailen met dezelfde vraag.
Als je dan mailt naar de leverancier doe dat dan op eigen titel en om je eigen probleem met je NAV aan te kaarten. Ga niet mailen naar fabrikanten om het probleem van een ander op te lossen. Resultaat daarvan is dus dat de fabrikant meerdere mailtjes binnen kan krijgen over het zelfde onderwerp. Dit zou een negatief effect kunnen hebben op de relatie tussen de NHS en de fabrikanten. Dat zou eeuwig zonde zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom,Fantom schreef:Ik wil toch nog even publiekelijk reageren op bovenstaande.
Bedankt voor je zeer positieve reactie.
Ik zat er nog over te denken een reactie te maken, maar de jouwe maakt dat geheel overbodig. Dit is precies wat we bedoelen, TOP
En laten we met z'n allen enthousiast bezig blijven, want daarvan moeten we het toch hebben. Alleen, soms kan het iets te enthousiast worden, en dat kan dan net een omgekeerd effect hebben
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Fantom schreef:Ik wil toch nog even publiekelijk reageren op bovenstaande.
...................
Niets aan toe te voegen.
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi forumleden, ik schijn hier heel wat commotie te hebben losgemaakt met mijn vraag. Dit was uiteraard niet mijn bedoeling . Zoals ik al in een ander draadje "Voice wijziging na software-update" had verteld, heb ik vorig jaar mijn wagen tweedehands gekocht met MS6000, TV6000 en VCR reeds ingebouwd. Die wagen kwam van een firma en heb ik gekocht zonder enige handleidingen of cd's over het navigatie/multimedia systeem. Ik heb er enkel een korte mondelinge uitleg over gekregen. Dank zij dit forum heb ik ondertussen reeds een hele hoop geleerd over mijn systeem en ook een aantal handleidingen gevonden. Maar nu ik een uitbreiding wil doen met een DVD-speler, heb ik de aansluitgegevens van de TV-module nodig. Ik moet dan ook toegeven dat ik blij ben met de info die ik nu heb gekregen van topsport, ondanks de ontstaande drukte
Nissan Navara 2006 / Xanavi X7.0
Hide post links |
-
- Senior Member
graag gedaan en ik hoop dat je voldoende info hebt om het systeem uit te breiden.Jaker schreef: Maar nu ik een uitbreiding wil doen met een DVD-speler, heb ik de aansluitgegevens van de TV-module nodig. Ik moet dan ook toegeven dat ik blij ben met de info die ik nu heb gekregen van topsport, ondanks de ontstaande drukte
en die drukte is volgens mij alweer opgelost ik denk dat iedereen je te snél en te graag wilde helpen
ps ik heb je ook een Pb -tje gestuurd
Topsport
Hide post links |