Na wat onderzoek en gefreubel heb ik dan toch eindelijk mn rearviewcam in het logo gekregen.. Eigenlijk niet zo moeilijk gezien het feit dat je het logo compleet met motor en cam kunt bestellen bij de VW dealer voor ongeveer € 300,00.. maar dan de aansluitingen.. op de motor van het kantelmechanisme zit een 4-polige stekker, 2 pinnetjes die de bestaande aansluiting van de microswich over nemen ("open" signaal) verder een pinnetje voor +12v van de achterlichten en eentje voor +12 continue (binnenverlichting kofferbak is bruikbaar, massa gestuurd dus altijd +12v aan de andere pen) Dat was het voor het logo dus, gaat open bij achteruitrij lichten en na uitschakelen wacht hij 10 sec met sluiten dankzij de Klem 30..
Dan de OEM camera die in de houder zit.. heeft een aparte voedingsstekker met massa,+30 en achteruitrijsignaal..
Echter is het videosignaal RGB (via 4 polig Fakra) en alleen bruikbaar voor een RNS510 en niet voor Alpine/Pioneer/Kenwood/Zenec etc welke allemaal met een composietsignaal werken( geel plugje) laat ik nou een Alpine hebben.. hmmmm verder freubelen dus..
Na wat speurtochten een RGB-Composiet convertor gevonden, best wel duur en ik had nog een Sanyo BC200 camera liggen met instelbare hulplijnen wat ook wel vet is. Dus verder kijken naar de hoe de CAM in de houder zit.. Alles losgeschroeft tot aan de Camera, zit maar met 2 schroefjes vast en daarna heb je een perfecte houder voor zo'n beetje alle losverkrijgbare camera's!! Ik dus mijn BC200 gemonteerd, ziet er uit alsof het zo hoort! (foto's volgen) De OEM cam heb ik dus overgehouden (wie bied?) en na wat belletjes naar mijn favoriete VW magazijnman hebben we kunnen ontdekken dat de houder ook los leverbaar is zonder cam voor € 175,00 wat dus flink scheelt!!
Zo kun je dus voor een redelijk bedrag ( € 175,00 houder,€ 300,00 voor de cam met hulplijnen of € 175,00 voor een A-Merk zonder lijnen) je eigen OEM cam maken op je passat,Golf 5/6 etc met een niet affabriek navi.
Indien er belangstelling is kan ik alle delen leveren inclusief een beschrijving met de pinaansluitinkjes voor een leuke zaterdagklus.
Groet Emiel
Electronic4cars.nl
Rearcam in VW
-
- Senior Member
-
- Senior Member
Knap werk Emiel.
Ik zal het eindresultaat nog wel een keer in het echt zien denk ik.
Maar er gaat niets boven OEM.
Ik zal het eindresultaat nog wel een keer in het echt zien denk ik.
Maar er gaat niets boven OEM.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
oem..
Ben de laatste die dat zal ontkennen, maar voor de niet OEM navigisten denk ik een mooie oplossing collegaMaar er gaat niets boven OEM
Groet Emiel
Electronic4cars.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
Zeker een mooie oplossing.
Hide post links |
-
- Average Member
Dat is inderdaad een mooie oplossing. Zou dat ook in een BJ '08 T5 Multivan met RNS510 kunnen? Mijn vrouw zit in een rolstoel en heeft wat minder goed zicht naar achteren. Hebben wel PDC maar kleine/smalle objecten worden nog wel eens gemist.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is wel mogelijk een achteruitrijcamera in te bouwen en aan te sluiten op de RNS510 maar niet zoals in een Passat of een Golf.zeef schreef:Dat is inderdaad een mooie oplossing. Zou dat ook in een BJ '08 T5 Multivan met RNS510 kunnen? Mijn vrouw zit in een rolstoel en heeft wat minder goed zicht naar achteren. Hebben wel PDC maar kleine/smalle objecten worden nog wel eens gemist.
Bij deze auto's wordt het VW embleem ook gebruikt om de achterklep te openen.
De camera wordt pas zichtbaar op het moment dat het embleem omhoog gaat.
Zie hier voor een demo van een originele camera in een Golf V:
http://www.youtube.com/watch?v=GLSr1aAD ... r_embedded
Er zijn natuurlijk wel andere oplossingen te bedenken voor de T5.
Hide post links |
-
- Average Member
Dat in en uitklap logo zag ik wel zitten . Maar goed, ik hou me aanbevolen voor tips en verwijzingen. Ze is doodsbang dat ze schade rijdt aan de achterkant. Ter verhoging van de feestvreugde zit daar ook deels de plateaulift voor dus het zicht is beperkt.
Hide post links |
-
- Senior Member
cam
Ondanks het feit dat een klaplogo niet gaat passat in de T5 is er natuurlijk wel de mogelijkheid om een camera te monteren aan de achterzijde van de auto (bv in de griplijst) en dan met de makkelijke streepjes voor de juiste afstanden!zeef schreef:Dat in en uitklap logo zag ik wel zitten . Maar goed, ik hou me aanbevolen voor tips en verwijzingen. Ze is doodsbang dat ze schade rijdt aan de achterkant. Ter verhoging van de feestvreugde zit daar ook deels de plateaulift voor dus het zicht is beperkt.
Groet Emiel
Electronic4cars.nl
Hide post links |
-
- Average Member
Re: cam
Stel, ik zou dit als leek laten maken bij een garage, wat zou ik dan zo ongeveer kwijt zijn? Camera, inbouwen en aansluiten op RNS510?emielvanham schreef:Ondanks het feit dat een klaplogo niet gaat passat in de T5 is er natuurlijk wel de mogelijkheid om een camera te monteren aan de achterzijde van de auto (bv in de griplijst) en dan met de makkelijke streepjes voor de juiste afstanden!zeef schreef:Dat in en uitklap logo zag ik wel zitten . Maar goed, ik hou me aanbevolen voor tips en verwijzingen. Ze is doodsbang dat ze schade rijdt aan de achterkant. Ter verhoging van de feestvreugde zit daar ook deels de plateaulift voor dus het zicht is beperkt.
Groet Emiel
Electronic4cars.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: cam
Als ik mij niet vergis is het op het forum niet toegestaan om te discussiëren over prijzen (alleen via PM).zeef schreef:Stel, ik zou dit als leek laten maken bij een garage, wat zou ik dan zo ongeveer kwijt zijn? Camera, inbouwen en aansluiten op RNS510?
Maar ik kan wel prijsindicatie geven: € 400,- tot € 1000,- afhankelijk van wat voor kwaliteit camera je wilt en waar en hoe het gemonteerd moet worden.
Daarnaast is het ook van belang te weten wat er eventueel is aangepast in de laadruimte.
Mocht deze aangepast zijn met extra bekleding of iets dergelijks wat ervoor zorgt dat er meer gedemonteerd moet worden gaat de prijs ook omhoog ivm meerwerk.
Daarnaast zouden er nog problemen kunnen optreden omdat de RNS510 officieel niet geleverd is in de Transporter/Mulitvan. De interface om het beeld van de camera zichtbaar te maken op de RNS510, moet gecodeerd worden in de can gateway zodat het beeld automatisch omschakeld naar de achteruitrijcamera. Doordat de Transporter/Multivan geen can gateway heeft is het niet zeker dat dit gaat functioneren. Dan zou je mogelijk handmatig op de RNS510 moeten omschakelen naar de camera.
Hide post links |
-
- Senior Member
De klok en de klepel
Discussiëren over prijzen is niet toegestaan in de rubriek Te Koop, dat moet via PM. Dat klopt dus.
Maar als er in een onderwerp als dit gevraagd wordt: wat kost zoiets ongeveer, is daar geen enkel probleem mee. Dat geeft inzicht en dat is nou juist de bedoeling van dit forum.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit verwordt tot een commercieel verhaal, dus niet dat A zegt: ik kan het leveren voor 700 Euri en dat B er dan overheen komt met: dat kan ik wel voor 500 Euri fiksen.
Maar jouw indicatie voldoet aan alle voorwaarden
Groet,
JW
Discussiëren over prijzen is niet toegestaan in de rubriek Te Koop, dat moet via PM. Dat klopt dus.
Maar als er in een onderwerp als dit gevraagd wordt: wat kost zoiets ongeveer, is daar geen enkel probleem mee. Dat geeft inzicht en dat is nou juist de bedoeling van dit forum.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit verwordt tot een commercieel verhaal, dus niet dat A zegt: ik kan het leveren voor 700 Euri en dat B er dan overheen komt met: dat kan ik wel voor 500 Euri fiksen.
Maar jouw indicatie voldoet aan alle voorwaarden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Re: Rearcam in VW
Hoi emielemielvanham schreef:Na wat onderzoek en gefreubel heb ik dan toch eindelijk mn rearviewcam in het logo gekregen.. Eigenlijk niet zo moeilijk gezien het feit dat je het logo compleet met motor en cam kunt bestellen bij de VW dealer voor ongeveer € 300,00.. maar dan de aansluitingen.. op de motor van het kantelmechanisme zit een 4-polige stekker, 2 pinnetjes die de bestaande aansluiting van de microswich over nemen ("open" signaal) verder een pinnetje voor +12v van de achterlichten en eentje voor +12 continue (binnenverlichting kofferbak is bruikbaar, massa gestuurd dus altijd +12v aan de andere pen) Dat was het voor het logo dus, gaat open bij achteruitrij lichten en na uitschakelen wacht hij 10 sec met sluiten dankzij de Klem 30..
Dan de OEM camera die in de houder zit.. heeft een aparte voedingsstekker met massa,+30 en achteruitrijsignaal..
Echter is het videosignaal RGB (via 4 polig Fakra) en alleen bruikbaar voor een RNS510 en niet voor Alpine/Pioneer/Kenwood/Zenec etc welke allemaal met een composietsignaal werken( geel plugje) laat ik nou een Alpine hebben.. hmmmm verder freubelen dus..
Na wat speurtochten een RGB-Composiet convertor gevonden, best wel duur en ik had nog een Sanyo BC200 camera liggen met instelbare hulplijnen wat ook wel vet is. Dus verder kijken naar de hoe de CAM in de houder zit.. Alles losgeschroeft tot aan de Camera, zit maar met 2 schroefjes vast en daarna heb je een perfecte houder voor zo'n beetje alle losverkrijgbare camera's!! Ik dus mijn BC200 gemonteerd, ziet er uit alsof het zo hoort! (foto's volgen) De OEM cam heb ik dus overgehouden (wie bied?) en na wat belletjes naar mijn favoriete VW magazijnman hebben we kunnen ontdekken dat de houder ook los leverbaar is zonder cam voor € 175,00 wat dus flink scheelt!!
Zo kun je dus voor een redelijk bedrag ( € 175,00 houder,€ 300,00 voor de cam met hulplijnen of € 175,00 voor een A-Merk zonder lijnen) je eigen OEM cam maken op je passat,Golf 5/6 etc met een niet affabriek navi.
Indien er belangstelling is kan ik alle delen leveren inclusief een beschrijving met de pinaansluitinkjes voor een leuke zaterdagklus.
Groet Emiel
Electronic4cars.nl
Kun je nog aan camerahouder komen
En een goed camera met hulplijnen
Want ik heb een pioneer f20bt
Hide post links |
-
- Senior Member
Emiel komt niet meer op dit forum
www.electronic4cars.nl
www.electronic4cars.nl
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
Gerritje schreef:Emiel komt niet meer op dit forum
http://www.electronic4cars.nl
Waarom niet??
Hide post links |
-
- Senior Member
Hij heeft destijds zelf aangekondigd te vertrekken
Hij is alleen nog te vinden op
http://www.vagcommunity.com
Hij is alleen nog te vinden op
http://www.vagcommunity.com
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |