We zijn weer wat verder.
Bij een andere dealer kreeg ik van de opmerkingen van de verkoper enorme maagkrampen
Na nog wat discussie over kortingen/aanbiedingen heb ik voor de beleefdheid de offerte meegenomen. Deze ligt reeds in rond archief.
Vandaag gebeld door de eerste renault-dealer die nog wat zou uitzoeken.
TMC werkt op basis van de sterkste zender bij dit systeem.
Daar was ik al bang voor, daar ik op site van TomTom al iets had gelezen in de handleiding van RDS-TMC:
Als je in de buurt van een landgrens rijdt, stemt je TomTomapparaat mogelijk af op een radiostation van het naburige
land. In dat geval ontvang je alleen RDS-TMC-verkeersinfo voor dat land.
Over het gebruik van V-Traffic had TT aan de dealer verteld: Hangt af van de overheid. Zij bepalen wie wat uitzend ????
Kortom kennis in overvloed aanwezig...
Ik ben inmiddels de Carminat TomTom maar een beetje uit mijn hoofd aan het zetten, danwel er moet een hele interessante prijs onder de streep staan.
Ik merk wel dat ik met de VDO erg verwend ben mbt tmc. Zelf zender kunnen kiezen en indien wel automatisch dan springt systeem bij grensovergang direct op een tmc-zender van dat land.
Bij de TT kan ik hier in de grensstreek dus al probleem hebben dat de zenders in Kleve (WDR) sterker zijn dan de zenders Kema/Markelo/Lopik. Dat laatste irriteert mij nog het meest.
Daarom ook maar eens aan het kijken naar een nieuwe uitdaging: Overbouwen VRM6100/computer/tmc-box/splitter.
Want dashboard bevat geen 1din-sleuf agv mooi gevormde Renault Radio die er standaard inzit.
Dealer kijkt nu naar mogelijkheid om deel van dashboard (zal wel gehele middenstuk zijn) te vervangen voor iets anders.
Instapmodel van Megane wordt geleverd met alleen radiovoorbereiding, dus ik ga er een beetje vanuit dat dat model wel een console heeft met een 1din.
Frits de Laar