Philips wisselaarkabel pinout

dimitri123456789
Starting Member
Starting Member

Philips wisselaarkabel pinout

Bericht door dimitri123456789 »

Hallo,

Ik ben op zoek naar de correcte pinbezetting van de philips wisselaarkabels. Die met de Blauwe mini-iso aan de radiokant en 8-polige din-stekker aan de kant van de wisselaar.
Ik heb alle componenten dus dan is het stom om een nieuwe kabel te kopen. Wie kan even een multimeter pakken en zo'n kabel doormeten?

Alvast bedankt,

dimitri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Misschien is het handig als je even het type van je Radio/Nav en Cd-wisselaar vermeld.
Ik kan niet beoordelen of het relevant is maar je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member

Ik dacht dat er maar 1 soort kabel was van philips met mini-iso. Maar de wisselaar is de 032 en op welke radio hij moet gaan spelen weet ik nog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

dimitri123456789 schreef:Ik dacht dat er maar 1 soort kabel was van philips met mini-iso. Maar de wisselaar is de 032 en op welke radio hij moet gaan spelen weet ik nog niet.
Wel, in elk geval is duidelijk waarop 'ie NIET kan worden aangesloten. NIET op de 1-DIN Navi's 4XX0 typen, want die hebben een digitale wisselaar nodig. De 032 is een analoge, met een D2B aansluitprotocol. Dat zijn in feite de oudere Philips radio's, zoals de RC 579, 759 en 959.
Wellicht past 'ie ook nog op de VDO MR 4000, de opvolger van de 959.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

JW schreef:
dimitri123456789 schreef:Ik dacht dat er maar 1 soort kabel was van philips met mini-iso. Maar de wisselaar is de 032 en op welke radio hij moet gaan spelen weet ik nog niet.
Wel, in elk geval is duidelijk waarop 'ie NIET kan worden aangesloten. NIET op de 1-DIN Navi's 4XX0 typen, want die hebben een digitale wisselaar nodig. De 032 is een analoge, met een D2B aansluitprotocol. Dat zijn in feite de oudere Philips radio's, zoals de RC 579, 759 en 959.

Groet,
JW
Goed dat betekent dus dat er verschillende soorten kabels zijn. Dus dat je goed moet opletten bij de pinbezetting dat je de goede kabel neemt. Ik vindt het toch altijd wel tricky hoor zulke kabels zelf maken. Voor je het weet blaas je iets op en dan ben je veel duurder uit dan dat je in eerste instantie een nieuwe kabel zou kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:
JW schreef:

Groet,
JW
Goed dat betekent dus dat er verschillende soorten kabels zijn. Dus dat je goed moet opletten bij de pinbezetting dat je de goede kabel neemt. Ik vindt het toch altijd wel tricky hoor zulke kabels zelf maken. Voor je het weet blaas je iets op en dan ben je veel duurder uit dan dat je in eerste instantie een nieuwe kabel zou kopen.
:?: :?: Uit mijn reactie kun je en mag je dat niet afleiden Het kan net zo goed zijn dat die kabel wel universeel is, ik zou het gewoon niet weten.
Wellicht dat BMIS dit weet, of Topsport, die hebben een hoop ervaring met dit soort zaken.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

@JW,

Okee, sorry dan heb ik je berich t verkeerd begrepen.
Dacht dat je bedoelde dat er een verschil was in de kabel tussen de digitale en de analoge versie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member

Ik ging laatst een kabel bestellen. Er was echt maar 1 kabel van Philips met deze aansluitingen en die kost bijna 40euro :(

Over D2B moet ik je trouwens even corrigeren. Het protocol staat voor Digital Domestic Bus en is dus wel digitaal(ga maar eens naar een site met mercedes-wisselaars). Om nog nauwkeuriger te zijn is het oorspronkelijk een optische verbinding. Door de overstap van Philips naar VDO is er echter veel onnauwkeurige informatie waardoor de klant vaak in het ongewisse blijft
In ieder geval, veel CD-wisselaars zijn compatibel met beide systemen door slechts een adaptorkabel te gebruiken. Zo kan dus zonder problemen de 026 als digitale wisselaar herkend worden op een aantal nieuwere VDO radio's die enkel digitale wisselaars kunnen aansturen. Toch blijkt er niet echt een regelmaat in te zitten. Proberen is de boodschap.

Maar nu het kabelprobleem. Heeft niemand zo'n kabel liggen om even door te meten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

dimitri123456789 schreef:Ik ging laatst een kabel bestellen. Er was echt maar 1 kabel van Philips met deze aansluitingen en die kost bijna 40euro :(

Over D2B moet ik je trouwens even corrigeren. Het protocol staat voor Digital Domestic Bus en is dus wel digitaal(ga maar eens naar een site met mercedes-wisselaars). Om nog nauwkeuriger te zijn is het oorspronkelijk een optische verbinding. Door de overstap van Philips naar VDO is er echter veel onnauwkeurige informatie waardoor de klant vaak in het ongewisse blijft
In ieder geval, veel CD-wisselaars zijn compatibel met beide systemen door slechts een adaptorkabel te gebruiken. Zo kan dus zonder problemen de 026 als digitale wisselaar herkend worden op een aantal nieuwere VDO radio's die enkel digitale wisselaars kunnen aansturen. Toch blijkt er niet echt een regelmaat in te zitten. Proberen is de boodschap.

Maar nu het kabelprobleem. Heeft niemand zo'n kabel liggen om even door te meten?
Veel misverstanden zo te lezen.
De oudere serie spelers waaronder de 032, samen met de 022, en de 026 werken met een D2B protocol, maar hebben de D/A omzetters in de spelers zitten. En dus komt er een analoog signaal uit, niet digitaal.

De serie spelers voor de 1-DIN Navi's hebben GEEN D/A omzetter aan boord, die zit in de Navi's. Deze ontvangen dus rechtstreeks het digitale signaal van die spelers.
Om die reden kun je de 032 NIET aansluiten op die Navi's, daar helpen adaptor kabels echt niet bij.

Hoe die kabel precies in elkaar zit weet ik ook niet, maar daar komt ongetwijfeld een reactie op. Zoals ik al eerder aangaf, BMIS of Topsport zullen dit wel weten.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Er zit inderdaad verschil tussen de digitale en analoge kabel dit kan je niet zomaar uitwisselen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member

wisselaarkabel's

Bericht door BMIS »

Het verschil in kabel's voor een analoge en een digitale wisselaar zit in de 8-polige din plug,bij de analoge wisselaar is het een "male"plug en bij de digitale is dit ''female plug dit om te voorkomen dat de een uitwisseling schade geeft,zijn zoals eerder al aangegeven niet uit wisselbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dimitri123456789
Starting Member
Starting Member

Ok, Nu heb ik deze week een passende radio gevonden van Philips. Beide componenten zijn dus via d2b protocol dus nu moet ik de kabel nog maken.

Aan de kant van de radio zit ik dus met de blauwe mini-iso en aan de kant van de wisselaar met de mannelijke din-plug. Ik had via mail een mogelijke oplossing gekregen maar die blijkt niet te kloppen. Zou misschien iemand alsnog zijn kabel kunnen doormeten en even kunnen zeggen wat er fout is?

Deze combinatie is dus aan de hand van de illustratie in de eerste post gemaakt:
ISO 1 = DIN 5
ISO 2 = DIN 6
ISO 3 = DIN 7
ISO 4 = DIN 2
ISO 5 = DIN 8
ISO 6 = DIN 3
ISO 7 = DIN 4
ISO 8 = DIN 1
Alvast bedankt,

dimitri

Link:
BBcode: