Sinds enige tijd heb ik een DNX9240 in mijn camper gemonteerd. Een heel grote ergernis is dat op het normale kaartscherm (staat standaard op 2D en 'Noord boven') geen plaatsnamen te zien zijn. Navraag bij Kenwood leerde dat dit een bewuste keus is.
Heb je het ooit zo zout gevr.. Hoe bestaat het dat een navigatiesysteem geen plaatsen laat zien! Is dat niet de essentie van een navigatiesysteem; willen weten waar je bent!
Wat is jullie idee hier over? Ben ik nou gek?
DNX9240BT is dit niet bizar? Geen plaatsnamen!
-
- New Member
-
- Senior Member
Ik denk dat de essentie van een navigatiesyteem de begeleiding naar een specifieke locatie is en dan moet je vaak zelf invoeren in welke plaats dit is.
Dus de bestemming is belangrijker dan de huidige locatie.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het vreemd is dat de plaatsnamen niet zichtbaar zijn......
Maar bij 3D heb je dan dus wel plaatsnamen? Ik neem aan dat het e.e.a. afhankelijk is van de schaal van de kaart.
Bij alle navigatiesystemen die ik tot nu toe heb gezien wordt de plaatsnaam, afhankelijk van de zoomfactor/schaal gewoon weergegeven op de overzichtskaart. Dus is het i.d.d. vreemd dat hier 'bewust' voor is gekozen.
Dus de bestemming is belangrijker dan de huidige locatie.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het vreemd is dat de plaatsnamen niet zichtbaar zijn......
Maar bij 3D heb je dan dus wel plaatsnamen? Ik neem aan dat het e.e.a. afhankelijk is van de schaal van de kaart.
Bij alle navigatiesystemen die ik tot nu toe heb gezien wordt de plaatsnaam, afhankelijk van de zoomfactor/schaal gewoon weergegeven op de overzichtskaart. Dus is het i.d.d. vreemd dat hier 'bewust' voor is gekozen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Het is niet zo dat ik de plaatsnamen zou willen zien om in te geven waar ik heen wil maar alleen om me onderweg te kunnen orienteren. 't Is toch wel handig als je bij een stad langsrijdt, te weten om welke plaats het gaat. Ook als je een papieren kaart als overzichtskaart er bij hebt, dan wil je ook referentiepunten hebben om te bepalen waar je precies bent.
Nee het is niet afhankelijk van de zoomfactor. Plaatsnamen worden nooit weergegeven. Alleen als je op de kaart tikt en een soort aanwijskaart krijgt, zie je plaatsnamen.
Dit moet toch voor iedereen een enorme berpking van het systeem zijn. Of vinden jullie het geen probleem en denken dan dus net als Kenwood?
Nee het is niet afhankelijk van de zoomfactor. Plaatsnamen worden nooit weergegeven. Alleen als je op de kaart tikt en een soort aanwijskaart krijgt, zie je plaatsnamen.
Dit moet toch voor iedereen een enorme berpking van het systeem zijn. Of vinden jullie het geen probleem en denken dan dus net als Kenwood?
Hide post links |
-
- Senior Member
Het klopt. Bij mij ontbreekt dat ook, ik vind het ook niet fijn, ik wil ook weten waar ik langs rijd etc.
Heb dit ook bij Kenwood gemeld, het systeem is nog steeds niet zoals het hoort te zijn, zelfs na de laatste update.
Heb dit ook bij Kenwood gemeld, het systeem is nog steeds niet zoals het hoort te zijn, zelfs na de laatste update.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0