AIV stuurwiel interface

berkens
Average Member
Average Member

AIV stuurwiel interface

Bericht door berkens »

Wie heeft er ervaring met de interfaces van de Duitse firma AIV?

Ze hebben een basismodule waarmee je de autoradio op de stuurwiel bediening kunt aansluiten.

Naast de basismodule heb je nog een auto-specifieke kabel en een radio-specifieke kabel nodig.

Voor de VDO radio's is een speciale basismodule , nr 640607

Lenkrad-Fernbedienungs-Interface - Grundmodul für Autoradios der Marke: VDO

Verder de kabel naar de radio: 640665 Gerätespezifischer-Adapter - VDO
VDO - Autoradio-Geräte: MS 4150 RS / MS 4159 RS / MS 4200RS

Een van de kabels voor de auto, we hebben een Renault Clio model 2009, gaat ook naar het display van de auto:

640679 Fahrzeugspezifischer-Adapter - RENAULT - mit Zusatz-Display Lenkrad-Fernbedienungs-Adapter
Dieser Adapter ergänzt die Interfaces Art.-Nr.: 64 0606 und Art.-Nr.: 64 0607
Dieser fahrzeugspezifische Adapter stellt die Verbindung zwischen Ihrem Autoradio und der Lenkrad-Fernbedienung Ihres Fahrzeuges her.
passend für:
RENAULT - alle Modell mit Zusatz-Display
Fahrzeuge mit - RENAULT OEM Flach-Stecker

Mijn vraag: kan de MS4150RS op een of andere manier een 2e display aansturen? Bestaat dat?

Zelf BEN ik bang dat ik geen radio info op het orginenele radio-display van Renault boven op het dashboard zie als ik deze 3-eenheid aanschaf.

De orginele fabrieksradio is een "Update List", zonder display in de "head-unit".

Probleem is dat de orginele radio zonder een display zo laag gemonteerd zit in het dashboard. Daardoor zie je een display van bijv. een MS4150RS niet zonder je ogen wel heeel ver van de weg af te hebben. Dan nog is de nav-radio slecht te bedienen.

Bron: www.aiv.de

http://new.aiv.de/index.php?id=83&no_ca ... group=1211
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn vraag: kan de MS4150RS op een of andere manier een 2e display aansturen? Bestaat dat?

Zelf BEN ik bang dat ik geen radio info op het orginenele radio-display van Renault boven op het dashboard zie als ik deze 3-eenheid aanschaf.
Het is al enkele malen eerder ter sprake gekomen: geen enkele VDO toestel heeft een uitgang waarmee gegevens naar externe displays kunnen worden gestuurd
Maar dat hebben de fabriekstoestellen ook niet want die communiceren daarmee dmv een databus

Dus dat je het ergste vreest is terecht
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:

Het is al enkele malen eerder ter sprake gekomen: geen enkele VDO toestel heeft een uitgang waarmee gegevens naar externe displays kunnen worden gestuurd
Maar dat hebben de fabriekstoestellen ook niet want die communiceren daarmee dmv een databus

Dus dat je het ergste vreest is terecht
Antwoord gehad van AIV. De set die ik noemde is niet geschikt voor een Clio-III.
Dat gaat dus over.

Vraagje over externe displays: wat doet de D2B-bus die achterop vele navigatie-radios van VDO-Dayton zit? Is daar niets mee te maken? Kan daar niets over vinden (in detail).

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

berkens schreef:Vraagje over externe displays: wat doet de D2B-bus die achterop vele navigatie-radios van VDO-Dayton zit? Is daar niets mee te maken? Kan daar niets over vinden (in detail).

Groeten Ben...
Niet 100% zeker maar ik dacht dat daar de IR ontvanger van de AB op zou moeten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

berkens schreef:...Vraagje over externe displays: wat doet de D2B-bus die achterop vele navigatie-radios van VDO-Dayton zit? Is daar niets mee te maken? Kan daar niets over vinden (in detail).

Groeten Ben...
Bedoel je de D2B zoals die op de Mini-ISO-C2 stekker zit, meestal op pin 7 en 10?
Die is bedoeld voor TMC.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Inderdaad, vandaar dat ik niet zeker was

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0