Nieuwe Kenwood

dejan
Starting Member
Starting Member

disk error bij flitspalen installeren op 5220

Bericht door dejan »

:( :( ik heb nu al een 10 tal cdtjes gebrand zoals eddy vetterlein het heeft omschreven op deze forum dus eerst poiloader geinstaleerd vervolgens flitspalen gedownload(garmin) dan met poidloader op usb stick gezet en dan van de usb stick in mapje gecopieerd genaamd garmin vervolgens dit mapje op een cd gebrand en afgesloten dan het schijfje in mijn kenwood 5220 gestoken en dan krijg altijd disk error wat doe ik mis? branden met een andere software? met welke software branden jullie of doen jullie het anders wie helpt mij? :( :(
mercedes clk 220 cdi
kenwood dnx 5220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondertussen heb je nu 3 verschillende topics lopen alleen al over flitspalen.
Wordt het geen tijd om alles eens bij elkaar te (laten) vegen en je aan het reglement te houden mbt dubbelposten.
Ik geef toe, tripleposten is reglementair niet expliciet verboden maar niettemin uitermate hinderlijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

een minimeeting organiseren hierover? haha
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dejan
Starting Member
Starting Member

disk error

Bericht door dejan »

een minimeeting haha, geen slecht idee de tijd die ik hier heb aangezeten had dan wel snel verholpen geweest maar ik ben eruit het lag gewoon aan het copieren van de usb-stick naar de pc gewoon het verkeerde bestand telkens gecopieerd en Gerritje ik heb maar 2 topic's over flitspalen en 1 reply en dacht dat dit de bedoeling was van dit forum problemen voorleggen en vervolgens proberen op te lossen als dit zo niet is ??? en flitspalen blijven toch nog een vaak bekeken topic er zijn geen domme vragen enkel domme antwoorden.
mercedes clk 220 cdi
kenwood dnx 5220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheLastHero
New Member
New Member

Bericht door TheLastHero »

Mijn USB stick van 16GB merk a-data, wil niet werken ondanks dat deze 32FAT is. Iemand een idee wat er mis kan zijn? De USB werkt verder perfect op meerdere PC's gecheckt.

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheLastHero
New Member
New Member

O ja tevens heb ik last van dat de dame denkt dat er 40400 km file staat op de A4 Amsterdam richting Delft, hier heb ik namelijk elke dag last van. Meer die hier last van hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member

Bericht door rvbracht »

Heb nu sinds een paar dagen ook een Kenwood DNX5220BT laten inbouwen, echter het duurt soms erg lang voordat het navigatiesysteem genoeg satellieten heeft gevonden. Hierdoor duur het lang (soms wel 15 minuten) voordat het navigatiesysteem iets doet.
Komt dit fenomeen iemand bekend voor, en wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

foutieve plaatsing van de GPS antenne, niet meer en niet minder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member

Bericht door rvbracht »

Bedankt voor het snelle antwoord.
Het gaat om een Alfa 159 waar dit apparaat in is geplaatst.
Heeft iemand goede suggesties voor de juiste plaats van de GPS antenne?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

waar ligt ie nu?
zoveel mogelijk vrij zicht naar boven zonder dat er metaal boven zit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member

Bericht door rvbracht »

Geen idee waar ie nu ligt, aangezien het apparaat door de zaak is ingebouwd waar ik 'm gekocht heb.
Het oppakken van de satelliet varieert nogal. Vandaag was ie er "al" binnen een paar minuten.
Wat is een normale tijd voor dit systeem om de satellieten te detecteren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

10 sec als GPS goed zicht heeft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member

Bericht door rvbracht »

Inmiddels heb ik het apparaat bijna een week. De ervaringen zijn positief, op het soms lang wachten op satellietverbinding na. Het laden van POI (incl. flitspalen) is ook direct gelukt, het afspelen van muziek op een USB stick en het afspelen van DVD's gaat ook perfect. Wel moet ik nog eens in de instellingen van het geluid duiken. Ik heb het idee dat de bass wat minder "diep" klinkt dan bij mijn orginele Alfa radio (Blaupunkt).

Wel heb ik nog een opmerking m.b.t. rebooten van het navigatiesysteem.
Dit gebeurd vrij regelmatig. Gisteren zelfs op een rit van 3 kwartier wel een stuk op 10 keer.
De frequentie nam toe nadat ik de weergave van de POI anders had ingesteld. Nu heb ik het weer terug gezet op automatisch, maar toch reboot het navigatiesysteem zo nu en dan.
Meer mensen die hier last van hebben bij de DNX5220BT, of zou dit kunnen liggen aan de mindere ontvangst van de satellieten?
P.S.: De nauwkeurigheid van de GPS geeft tijdens het rijden 5 tot 8 meter aan.
Op het systeem stond de meest recente firmware 1.4, en het navigatiesysteem heb ik inmiddels geupdate van 2.20 naar 2.30.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX5220Bt

Bericht door Eddy Vetterlein »

Ook mijn DNX5220bt heeft last van sporadisch rebooten.
De laatste keer zelfs meteen bij het wegrijden, was op het opstartscherm "waarschuwing, duw op akkoord" de akkoord-toets geblokkeerd.
Verder gebeurt het dus sporadisch dat tijdens het navigeren het scherm automatisch terugopstart en de navigatie loopt nadien gewoon verder vanop het punt waar ze was voor het terugopstarten.

Met versie 2.20 moest het toestel manueel terug opgestart worden, het "hing" en deed geen automatische reboot
Sinds de versie 2.30 doet hij dit automatisch maar dit blijft toch nog een probleem waar Kenwood nog zal moeten aan werken.
Ik heb hen dit trouwens al medegedeeld.
Ik zou zeggen, hoe meer mensen met dit probleem, dit ook kenbaar maken aan Kenwood, hoe sneller er misschien een oplossing uit de bus komt.

Voor de rest prima toestel, zeer tevreden.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheLastHero
New Member
New Member

Alles werkt perfect met mijn DNX5220, alleen de laatste tijd last dat hij mijn telefoon opeens niet meer kan vinden. Verder is er nooit een reboot, alleen bij het in het contact stoppen uiteraard van de sleutel.
Die 16GB USB stick doet het niet, Kenwood is it nu aan het uitzoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX5220Bt

Heb verschillende usb-sticks (512mb, 1gb, 2gb, 4gb en 8gb)
Indien ik de 2gb-kingston gebruikte had ik problemen met het HF-bellen (met 2 verschillende gsm's getest)
Alle andere sticks doen het prima.
Gebruik nu probleemloos de usb 4gb (daar gaan toch heel wat mp3's op)
Die 2gb-kingston werkt echter verder perfect op alle mogelijke pc's (dus waarom ??????? zal ik waarschijnlijk nooit weten)
Heb je al eens een andere stick uitgetest?

Tot nu toe met mijn Nokia 3109 geen enkel probleem, geweldige kwaliteit dankzij de in de Kenwood ingebouwe Parrot.

Wat de problemen met het rebooten betreft, dit is blijkbaar gebonden aan 'geheugenconflikten' zie mijn ervaringen en die van "RvBracht" hierboven.
Kan je eens laten weten welke POI's je gebruikt (ook eventuele flitspalen) en hoe je de verschillende zoom-niveau's hebt ingesteld voor de verschillende POI's ?

Alvast bedankt.
Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Gerritje schreef:Nee het is onmogelijk omdat het schermpje aangestuurd wordt via CAN bus en daar bij de Kenwood of willekeurig welke andere Navigatie nooit sprake van kan zijn.
In principe zelfs alleen Audi apparatuur en soms, met een aanpassing een paar spullen van VW
VW gaat deze kenwoods leveren i.v.m de problemen met de RNS 510, ik ga dat volgende week bekijken. 8)

Edit Mod: Dit specifieke onderwerp wordt verder besproken in: RNS 510 niet leverbaar door SW problemen
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VWFRANK
New Member
New Member

Bericht door VWFRANK »

het laatste bericht over de dnx5220bt is alweer enige tijd oud, hoe zijn de bevindingen van de gebruikers tot nu toe?
Wil het weekeinde een keuze maken of ik dit type navigatie laat inbouwen. Mijn dealer (vw) kwam vorige week met de pioneer avic F900bt aanzettten maar ik lees hier zoveel negatieve berichten over dat ik dit niet aandurf.

heeft iemand tevens ervaring met de dnx5220bt icm met n95 8gig. Werkt dit naar behoren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

de kenwoods (5220bt en 8220bt) werken prima met de Nokia n95 9gb, na koppelen automatische synchronisatie en telefoonboek wordt met subnummers weergegeven.

de 8220 is grafisch mooier, heeft een groter scherm welk kan kantelen en heeft meer mogelijkheden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VWFRANK
New Member
New Member

Bericht door VWFRANK »

zit er nog verschil in de geluidskwaliteit kwa afspelen muziek / tuner? tussen beide modellen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

ja, in die zin, de 8220 heeft giga veel instelmogelijkheden voor geluid, alles is in te stellen, zelfs het type voertuig, grootte van de speakers etc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
randyl
New Member
New Member

syncen met de DNX5220BT

Bericht door randyl »

HU werkt perfect op de bluetooth met de telefoon na :(

Heb een nokia e71, eerste keer deed ie het perfect. syncen alles ging van een leien dakje. Maar na 1x telefoneren doet de sync het niet meer. logboek enz. wordt daarintegenwel netjes weergegeven.
heb alles geprobeerd, resetten, bluetooth update naar 1.6. Maar niks helpt.

Bij de oudere parrot based handsfresets kon je nog via Object push visitiekaartjes versturen via bleutooth, maar zelfs dat werkt niet. hij verstuurd ze maar ik zie ze nergens:(

heeftiemand hier ervaring mee, zou het nu ff niet meer weten.

alvast bedankt, randy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nevar
Starting Member
Starting Member

Bericht door nevar »

TheLastHero schreef:O ja tevens heb ik last van dat de dame denkt dat er 40400 km file staat op de A4 Amsterdam richting Delft, hier heb ik namelijk elke dag last van. Meer die hier last van hebben?
ik krijg het elke dag te horen op de a12. nogal hinderlijk ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
flexelex
New Member
New Member

Systeem reset zich automatisch om de zoveel tijd

Bericht door flexelex »

Hallo,

Ik heb sinds kort een DNX5220BT. Deze heeft de nieuwste firmware en software erop. Nu merk ik dat hij 2 aparte dingen doet.

1. Soms na een tijdje (als ik hem op het kaartscherm vd navi heb staan) hij de navigatie reset. Alles doet het dan nog wua geluid en telefoon etc...

2. Soms reset hij het hele app uit zichzelf. Dan wordt het scherm in ene zwart en doet ook niks meer... Alsof je de auto aan en uit zet....

Iemand bekend met dit probleem en evt een oplossing/suggesties?

Bvd!

Alex

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX5220Bt Systeem reset zich

Heb ik ook met mijn DNX5220Bt.
Kijk in de rubriek DNX-9240bt regelmatig herstart op deze site (weet niet hoe ik de link hier automatisch kan inkrijgen) die heeft blijkbaar hetzelfde probleem.

Oplossing ?

Noch Kenwood noch de dealer heeft enig idee.
Toestel binnenbrengen onder garantie, maar volgens de dealer gaat dit (in België) niet naar Kenwood maar naar een service-center dat ook de herstellingen van ondermeer Pioneer doet.
Die gaan ook niets vinden omdat het te sporadisch is en zouden het toestel kunnen terugsturen met als opm "niets gevonden" of "OK" of een omruiling doen met een hersteld toestel van iemand anders.

Blijkbaar ben ik dus toch niet de enige.
Toch ook wel wat ontgoocheld in Kenwood zelf.

Volg met belangstelling de commentaren op de nieuwe Pioneer-reeks (Avic F10) en wanneer die goede kritieken krijgt en mijn Kenwood-probleem niet raakt opgelost misschien dat ik dan ..... (laat dan nog wel iets weten)

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden