Het komt mij gewoon veelste vaak voor dat het navigatiesysteem mijn positie kwijt is. Tijdens het niet-navigeren kan ik op een kaartje zien waar ik mij momenteel bevindt, maar na een paar minuten rijden is die helemaal de kluts kwijt, ben ik volgens hem in een dorp 3 km verderop en doet ie ook geen moeite om te kijken waar ik mij daadwerkelijk bevindt en dat te tonen.
Ook tijdens het navigeren heeft het navigatiesysteem moeite om mijn huidige positie te vinden. En heeft ie mijn positie toch uiteindelijk gevonden, dan wil het nog weleens voor komen dat ik bijvoorbeeld bij een kruispunt moet afslaan, dat het navigatiesysteem al denkt dat ik bij de kruispunt bent, terwijl ik nog wel ong. 200 meter moet afleggen voordat ik bij de kruispunt bent waardoor hij weer in de war vliegt, maar wel makkelijker weer mijn positie terugvindt.
Ik gebruik de meegeleverde GPS-antenne en ik heb het tacho signaal aangesloten op Pin 1 van ISO blok A en het systeem telt de pulsen ook. Dit was namelijk sowieso een vereiste bij de TravelPilot E2 die bovenstaande problemen nooit heeft vertoond en altijd nauwkeurig z'n werk deed.
Ik heb ook geprobeerd te navigeren en mijn tacho uit te schakelen in het optiemenu. Het schijnt wel beter te gaan, maar om nou zonder tachosignaal te rijden lijkt me ook geen verstandige optie, gezien de reacties van ervaren mede-forum leden en het soms moeilijk ontvangen van genoeg satellieten. Over het algemeen ontvang ik altijd wel rond de 6 satellieten.
Wat ik trouwens nog wel erbij wil vermelden, is dat ik voor mijn Travelpilot E2 een tachosignaal draadje heb laten monteren bij Auto-Elektronica van Doorn in Delfzijl en die hebben het systeem ook meteen voor mij gekalibreerd en sindsdien deed hij het altijd prima. Omdat dus het tachosignaal draadje al gemonteerd was heb ik de NAV56E zelf ingebouwd en de gyroscoop goed afgesteld. Vervolgens heb ik het systeem dus ook zelf gekalibreerd (Automatisch), maar ik heb soms het gevoel dat het daar misschien verkeerd gaat..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Hebben jullie misschien enig idee/oplossing voor mijn probleem?
Edit: Ik gebruik momenteel de Travelpilot E Benelux 2008 CD, mocht dat relevant zijn.