Hallo navigatie goeroe's,
De naam is Jeroen en ik ben woonachtig in Hoofddorp, 43 jaar oud en bezit 100% mannelijk DNA.
Recent een VW transporter gekocht met een VDO-Dayton mm5000/pc5500 erin.
Systeem werkt perfekt en is vrijgeschakeld met een supercode, keurig mapje met alle cd's erin met alle europese landen, weliswaar van 2006 maar daar heb ik tot nog toe geen problemen van ondervonden (of mijn eisen liggen niet zo hoog dat kan ook)
Hierbij even de gegevens die ik in het configuratiescherm kon vinden:
Artikelnummer: PC55000/00
HW nummer: 0106
SW nummer: 0957
Taalversienummer: 0521
Produktienummer week/jaar: 20/03
Zit ook een cd in het pakket waarop staat MO5057 dit zal ws de software versie zijn.
Nu zit ik met een aantal vragen waar de heren/dames NAV experts wellicht een antwoord op weten:
Is het noodzakelijk voor mij om de software te updaten ?
Wat zijn de verschillen tussen de huidige SW en de ge-update SW ? (of heb ik de nieuwste SW al?)
Is de supercode NAV gebonden of Kaartgebonden, maw als ik kaarten van 2009/2010 wil gaan gebruiken (zodra ik ze gevonden heb) heb ik dan ook een nieuwe supercode nodig? (supercode staat genoteerd op papier)
Ik lees hier over Navteq en TeleAtlas kaarten die beide gebruikt zouden kunnen worden in de PC5500, is het nu zo dat als je de ene soort gebruikt dat je dan de andere niet meer kunt gebruiken? Of kun je naar believen wisselen tussen de beide kaartsoorten ?
Al met al een hoop vragen en onduidelijkheden voor mij in navigatieland, enige info word mijnerzijds enorm gewaardeerd.
met vriendelijke groet:
Jeroen
SW update noodzakelijk ??
-
- New Member
-
- Senior Member
Misschien een vergissing maar als jij een mapje mat kaart cd's hebt van 2006 zijn dit geen supercode cd's maar gewoon C-ÍQ cd's En daar heb je alleen maar iets aan als het gebied waarvoor je deze nodig hebt destijds, toen C-IQ nog bestond, is vrijgeschakeld. De allereerste Supercode CD's zijn van versie 2007
Overigens is de PC5500 een DVD toestel
Om de supercode cd's/DVD te kunnen gebruiken moet je natuurlijk een Supercode hebben om in te voeren. Het lijkt me dat wat er nu is ingevoerd geen supercode kan zijn. Om een supercode te kunnen invoeren is een software 0950 of later nodig
De nieuwste software is de 0980 die te vinden is op de CD MO5712
Overigens is de PC5500 een DVD toestel
Om de supercode cd's/DVD te kunnen gebruiken moet je natuurlijk een Supercode hebben om in te voeren. Het lijkt me dat wat er nu is ingevoerd geen supercode kan zijn. Om een supercode te kunnen invoeren is een software 0950 of later nodig
De nieuwste software is de 0980 die te vinden is op de CD MO5712
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Gerrit ik heb je even een pm gestuurd !
Mea culpa mea maxima culpa !!
Cd zijn van 2007 er staat TA 2007 op elke cd !!
mijn excuses voor de spraakverwarring
Jeroen
Mea culpa mea maxima culpa !!
Cd zijn van 2007 er staat TA 2007 op elke cd !!
mijn excuses voor de spraakverwarring
Jeroen
Hide post links |
-
- Senior Member
De TA 2007 is inderdaad de eerste Supercode editie
Maar het is natuurlijk vele malen handiger om een supercode DVD te gebruiken ipv dat gemartel met die CD's
Maar het is natuurlijk vele malen handiger om een supercode DVD te gebruiken ipv dat gemartel met die CD's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Een update naar 0598 is niet strikt noodzakelijk. Alle versies vanaf 0595 zijn prima.
Er zitten in de laatste SW slechts enkele bug-fixes waar voorzover ik weet nog nooit iemand iets van heeft gemerkt
Er zitten in de laatste SW slechts enkele bug-fixes waar voorzover ik weet nog nooit iemand iets van heeft gemerkt
Hide post links |
-
- New Member
Ok bleek ik dus gewoon de laatste software versie in het mapje te hebben zitten wat bij de navi hoort.
Wist alleen niet of dit de juiste was, maar na prive overleg software ingeladen en voila.
SWnummer: 0980 staat er nu op en dit schijnt volgens de expert de laatste versie te zijn.
Gerritje nogmaals bedankt voor je hulp zowel hier als via de mail.
grtz Jeroen
Wist alleen niet of dit de juiste was, maar na prive overleg software ingeladen en voila.
SWnummer: 0980 staat er nu op en dit schijnt volgens de expert de laatste versie te zijn.
Gerritje nogmaals bedankt voor je hulp zowel hier als via de mail.
grtz Jeroen
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2