carin 440 updaten of beter nieuwe kopen?
-
- Starting Member
carin 440 updaten of beter nieuwe kopen?
Hallo, ik ben nieuw en weet niet zoveel van navigatie systeen.
We hebben vorige week een andere auto gekocht en daarin zit een Carin 440 systeem.
Serienummer 581/00
HW nummer 0108
SW nummer 0200
Produktie datum 98/18
Een oud beestje dus.
Nu mijn vraag, is het beter om een ander systeem aan te schaffen en zo ja wat voor eentje dan?
Of kan ik rustig op zoek gaan naar een update cd?
Als ik een ander systeem koop kan ik dan wel de huidige radio/cd speler gebruiken?
Alvast bedankt, overigens heb ik al enkele wetenswaardigheden gevonden waar ik "iets" wijzer van ben geworden.
Romeo117
We hebben vorige week een andere auto gekocht en daarin zit een Carin 440 systeem.
Serienummer 581/00
HW nummer 0108
SW nummer 0200
Produktie datum 98/18
Een oud beestje dus.
Nu mijn vraag, is het beter om een ander systeem aan te schaffen en zo ja wat voor eentje dan?
Of kan ik rustig op zoek gaan naar een update cd?
Als ik een ander systeem koop kan ik dan wel de huidige radio/cd speler gebruiken?
Alvast bedankt, overigens heb ik al enkele wetenswaardigheden gevonden waar ik "iets" wijzer van ben geworden.
Romeo117
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Nou ben ik niet echt op de hoogte van de laatste sw versies van de carin systemen maar ik zou zeggen kijk eens rond op het forum er zijn aan dit onderwerp al meerdere topics gewijd.
Tja, als je gaat kijken voor een nieuwe dan zijn er legio mogelijkheden. Er zijn natuurlijk ook nog steeds systemen op de markt met een los scherm waardoor je je bestaande radio kan behouden. VDO Dayton (de fabrikant die de ontwikkeling van de Caris systemen heeft voortgezet) heeft nu twe systemen op de markt met losse kleuren schermen. Een systeem gebaseerd op CD's de MS5400 en een systeem gebaseerd op DVD de MS5500.
Over deze systemen kan je ook het e.e.a terug vinden op het forum.
Als je gaat kijken voor een nieuwe kan ik je alleen maar adviseren om eerst voor jezelf te bepalen wat je er exact mee wilt gaan doen. Alleen navigeren of wil je ook uitbreiden met bv. een TV module en DVD-video.
Als je je systeem alleen wilt gebruiken voor zo nu en dan navigeren dan dank ik dat je huidige systeem nog prima kan voldoen.
Tja, als je gaat kijken voor een nieuwe dan zijn er legio mogelijkheden. Er zijn natuurlijk ook nog steeds systemen op de markt met een los scherm waardoor je je bestaande radio kan behouden. VDO Dayton (de fabrikant die de ontwikkeling van de Caris systemen heeft voortgezet) heeft nu twe systemen op de markt met losse kleuren schermen. Een systeem gebaseerd op CD's de MS5400 en een systeem gebaseerd op DVD de MS5500.
Over deze systemen kan je ook het e.e.a terug vinden op het forum.
Als je gaat kijken voor een nieuwe kan ik je alleen maar adviseren om eerst voor jezelf te bepalen wat je er exact mee wilt gaan doen. Alleen navigeren of wil je ook uitbreiden met bv. een TV module en DVD-video.
Als je je systeem alleen wilt gebruiken voor zo nu en dan navigeren dan dank ik dat je huidige systeem nog prima kan voldoen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo romeo117
als je kijkt bij : http://www.hxs.de/CARiN.htm dan zie je daar de laatste softwareversie.
jij hebt nu 2.0 en de laatste is 2.9.
de carin 440 is idd een wat ouder model, maar als hij het nog goed doet kan je hem natuurlijk blijven gebruiken.
overstap naar een nieuw navigatie-systeem is natuurlijk altijd mogelijk, je kunt natuurlijk een stand-alone systeem aanschaffen met behoud van je radio/cd speler.
ps welke versie cd-rom gebruik jij nu
je kunt natuurlijk ook even informeren bij een inbouwstation bij jouw in de buurt misschien hebben zij nog 2.9 liggen
Topsport
als je kijkt bij : http://www.hxs.de/CARiN.htm dan zie je daar de laatste softwareversie.
de carin 440 is idd een wat ouder model, maar als hij het nog goed doet kan je hem natuurlijk blijven gebruiken.
overstap naar een nieuw navigatie-systeem is natuurlijk altijd mogelijk, je kunt natuurlijk een stand-alone systeem aanschaffen met behoud van je radio/cd speler.
je kunt natuurlijk ook even informeren bij een inbouwstation bij jouw in de buurt misschien hebben zij nog 2.9 liggen
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat klopt, 2.9 is de laatste SW, maar die kan NIET op de 440 van Romeo gezet worden. Dat kan alleen bij HW>108, en dit is een 108.topsport schreef:Hallo romeo117
Topsport
Op deze kan maximaal SW 2.3.
Dat betekent ook dat 'ie niet geschikt is voor TMC ontvangst, daarvoor heb je minimaal 2.5 nodig.
Over dit onderwerp is een heleboel te vinden op dit forum, even wat bladeren en lezen levert de gewenste info op.
Als je systeem nu goed werkt, en je hebt geen behoefte aan een veel uitgebreider en sneller systeem, kun je het zo laten. En pas overgaan op iets nieuws als deze ermee ophoudt.
En ja, als je toch naar wat nieuws wilt, is de suggestie van Fantom te overwegen, heb je zeker wat moois. En de radio RC959 van je Carin is dan nog altijd goed bruikbaar, dat doe ik ook. Een uitstekende ontvangst, voortreffelijke CD speler en goede versterkers.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
klopt helemaal JW, helemaal overheen gelezen idd max SW 2.3JW schreef:
Dat klopt, 2.9 is de laatste SW, maar die kan NIET op de 440 van Romeo gezet worden. Dat kan alleen bij HW>108, en dit is een 108.
Op deze kan maximaal SW 2.3.
Dat betekent ook dat 'ie niet geschikt is voor TMC ontvangst, daarvoor heb je minimaal 2.5 nodig.
Groet,
JW
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor de antwoorden.
Ik kan weer even verder kijken.
Bij de dealer ligt inderdaad een update maar die doet weinig of zeg maar liever niks.
Bij de dealer ligt inderdaad een update maar die doet weinig of zeg maar liever niks.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,romeo117 schreef:Bedankt voor de antwoorden.
Wie doet niks, de update of de dealer
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
De update doet niets.
Maar ik heb net een nieuwe Alpine INA-N 333 R DVD besteld voor 1299 incl inbouw.
Dan heb ik tenminste een goed systeem en ik heb de recenties gelezen, hij (zij???) komt er zeer goed uit.
Ook daarbij de wisselaar aangeschaft en dan kan ik weer jaren vooruit.
Het is wel een hoop geld maar vooruit.
Bedankt allemaal voor de reacties, grandioos!
Maar ik heb net een nieuwe Alpine INA-N 333 R DVD besteld voor 1299 incl inbouw.
Dan heb ik tenminste een goed systeem en ik heb de recenties gelezen, hij (zij???) komt er zeer goed uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Gefeliciteerd met je aankoop, zo had je een ouwetje en nou een hele moderne. En nog wel met DVD
Zou je ons op de hoogte willen houden van je wederwaardigheden met je nieuwe systeem? Alleen zó kunnen we ervaringen met elkaar delen, waardoor we met z'n allen wijzer worden en elkaar kunnen helpen.
Groet,
JW
Gefeliciteerd met je aankoop, zo had je een ouwetje en nou een hele moderne. En nog wel met DVD
Zou je ons op de hoogte willen houden van je wederwaardigheden met je nieuwe systeem? Alleen zó kunnen we ervaringen met elkaar delen, waardoor we met z'n allen wijzer worden en elkaar kunnen helpen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Welkom in de moderne wereld
Veel plezier ermee enne wel doen he, wat JW vraagt.
Dan hou je hem te vriend voor toekomstige vragen
Welkom in de moderne wereld
Veel plezier ermee enne wel doen he, wat JW vraagt.
Dan hou je hem te vriend voor toekomstige vragen
Hide post links |
-
- Moderator
Hallo Romeo117,romeo117 schreef:De update doet niets.
Mijn oom heeft ook zo'n systeem en is er zeer tevreden over. Ik heb hem laatst de codes doorgegeven zodat je het opstartlogo kunt wijzigen en hij was er zeer blij mee. Ik denk dat jij dit ook zult ervaren (zeker de enorme vooruitgang qua snelheid!).
We zijn, zoals al eerder aangegeven, zeer benieuwd naar jouw ervaringen.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Starting Member
Vooralsnog is het apparaat "in bestelling" dus mag ik nog even wachten.
Is trouwens 300 euro goedkoper want is een aanbieding.
Hide post links |
-
- Senior Member
Da's helemaal mooi, dus je krijgt dit mooie machien nu voor 999 Euri? Spekkoper dusromeo117 schreef:Vooralsnog is het apparaat "in bestelling" dus mag ik nog even wachten.
Succes, en we horen het wel,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Hiep hiep, op 25 Mei wordt INA ingebouwd, om kwart over acht zet ik mijn voertuig neer en tussen de middag kan ik hem weer halen. Eindelijk kan dan INA mij de weg wijzen!
Ik kan niet wachten tot het zover is.
Ik kan niet wachten tot het zover is.
Hide post links |
-
- Starting Member
Gisteren is dan mijn INA (ik noem haar Petra) ingebouwd.
Verdere berichten van mij over dit systeem kan je lezen in Alpine forum.
Romeo117.
Verdere berichten van mij over dit systeem kan je lezen in Alpine forum.
Romeo117.
Hide post links |
-
- Starting Member
Software Carin 440
Hallo Ik ben ook nieuw hier,
AS Zaterdag krijgen wij een onze Opel Vectra met daarin een Carin 440 Navigatiesysteem.
Ik heb de boekjes hiervan al meegekregen. Nu zit er een stickertje bij met de volgende cijfertjes en lettertjes:
22SY581/00
9022 015 81009
WA069933 0075505
Kan me iemand vertellen wat dit allemaal betekend?
En welke software versie hier Maximaal op kan?
En hoe kom ik te weten welke software versie er nu op staat?
En ik heb gelezen dat aan de software voor dit systeem niet mee op de normale manier te komen is, dus wie kan me hiermee verder helpen?
Zo voorlopig genoeg vragen. Ik hoop op jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Technolover
AS Zaterdag krijgen wij een onze Opel Vectra met daarin een Carin 440 Navigatiesysteem.
Ik heb de boekjes hiervan al meegekregen. Nu zit er een stickertje bij met de volgende cijfertjes en lettertjes:
22SY581/00
9022 015 81009
WA069933 0075505
Kan me iemand vertellen wat dit allemaal betekend?
En welke software versie hier Maximaal op kan?
En hoe kom ik te weten welke software versie er nu op staat?
En ik heb gelezen dat aan de software voor dit systeem niet mee op de normale manier te komen is, dus wie kan me hiermee verder helpen?
Zo voorlopig genoeg vragen. Ik hoop op jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Technolover
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Welkom hier, en natuurlijk vind je hier de antwoorden die je zoekt
Zo te lezen is jouw computer gemaakt in 1999, dus een van de laatste Carin 440's.
Op zich houdt dat dan in dat de laatste SW er op kan, de 2.9, maar ik ben toch even voorzichtig omdat je het over de inbouw in een Opel hebt. En daarvoor heeft VDO destijds aparte uitvoeringen geleverd.
Het beste is als je de auto hebt, je Navi even op te starten en dan bij de systeem informatie te kijken. Als je die gegevens noteert, en hier doorgeeft, kan ik je definitief uitsluitsel geven.
Daar moet dan zoiets komen te staan als:
HW 0109
SW 0280
Wellicht staat daar nog meer, geef dat dan even door.
Groet,
JW
Welkom hier, en natuurlijk vind je hier de antwoorden die je zoekt
Zo te lezen is jouw computer gemaakt in 1999, dus een van de laatste Carin 440's.
Op zich houdt dat dan in dat de laatste SW er op kan, de 2.9, maar ik ben toch even voorzichtig omdat je het over de inbouw in een Opel hebt. En daarvoor heeft VDO destijds aparte uitvoeringen geleverd.
Het beste is als je de auto hebt, je Navi even op te starten en dan bij de systeem informatie te kijken. Als je die gegevens noteert, en hier doorgeeft, kan ik je definitief uitsluitsel geven.
Daar moet dan zoiets komen te staan als:
HW 0109
SW 0280
Wellicht staat daar nog meer, geef dat dan even door.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
@JW
Bedankt voor je reactie. We hebben de auto nu en bij de configuratie heb ik kunnen vinden:
581/00
HW nummer 010A
SW nummer 0280
Prod.dtaum 99/34
Ik vermoed dus dat als er nu 2.8 op staat dat 2.9 ook wel op kan. Maar loont het zich de moeite van het risico dat er iets fout kan gaan? En ik heb gelezen dat er zeer slecht aan te komen is of kan me daar iemand mee verder helpen?
Hoe kom ik er achter of op deze Carin 440 TMC zit?
Groetjes,
Technolover
Bedankt voor je reactie. We hebben de auto nu en bij de configuratie heb ik kunnen vinden:
581/00
HW nummer 010A
SW nummer 0280
Prod.dtaum 99/34
Ik vermoed dus dat als er nu 2.8 op staat dat 2.9 ook wel op kan. Maar loont het zich de moeite van het risico dat er iets fout kan gaan? En ik heb gelezen dat er zeer slecht aan te komen is of kan me daar iemand mee verder helpen?
Hoe kom ik er achter of op deze Carin 440 TMC zit?
Groetjes,
Technolover
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Als er nu 2.8 op zit kun je inderdaad ook 2.9 laden. Dat is geen probleem bij het uitvoeren, en zeker aanbevelenswaardig omdat de 2.9 er juist gekomen is om een paar stabiliteitsproblemen van de 2.8 op te lossen.
Het kan inderdaad wat lastig zijn om de 2.9 te vinden, probeer het eens bij wat grotere inbouwstations. Anders even wachten tot de volgende navigatiemeeting, daar is 'ie zeker
TMC moet er dus nu ook al op zitten, al vanaf versie 2.5, kun je dat niet vinden in het menu of bij de navigatie? Ik neem aan dat je het manual hebt, anders is dat bij de handleidingen te downloaden. Is wel 12MB, pak anders de MS 4000 handleiding, die is praktisch identiek, en die is veel kleiner.
Groet,
JW
Als er nu 2.8 op zit kun je inderdaad ook 2.9 laden. Dat is geen probleem bij het uitvoeren, en zeker aanbevelenswaardig omdat de 2.9 er juist gekomen is om een paar stabiliteitsproblemen van de 2.8 op te lossen.
Het kan inderdaad wat lastig zijn om de 2.9 te vinden, probeer het eens bij wat grotere inbouwstations. Anders even wachten tot de volgende navigatiemeeting, daar is 'ie zeker
TMC moet er dus nu ook al op zitten, al vanaf versie 2.5, kun je dat niet vinden in het menu of bij de navigatie? Ik neem aan dat je het manual hebt, anders is dat bij de handleidingen te downloaden. Is wel 12MB, pak anders de MS 4000 handleiding, die is praktisch identiek, en die is veel kleiner.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
@ JW
Bedankt voor je info. Ben de Handleiding al aan het downloaden. Staat daar ook in hoe ik de nieuwe software erop kan zetten?
Wanneer en waar is de volgende navigatiemeeting?
Moet me de tijd maar even nemen om het systeem goed te leren kennen. Maar wat we er tot nu toe mee gedaan hebben is Super.
Technolover
Bedankt voor je info. Ben de Handleiding al aan het downloaden. Staat daar ook in hoe ik de nieuwe software erop kan zetten?
Wanneer en waar is de volgende navigatiemeeting?
Moet me de tijd maar even nemen om het systeem goed te leren kennen. Maar wat we er tot nu toe mee gedaan hebben is Super.
Technolover
Hide post links |
-
- Starting Member
Oh ja,
Waar/hoe kan ik die grotere inbouw stations vinden? Liefst in Limburg als het kan omgeving Sittard............
Waar/hoe kan ik die grotere inbouw stations vinden? Liefst in Limburg als het kan omgeving Sittard............
Hide post links |
-
- Senior Member
Gouden Gids daar zou je wel iets kunnen vindenTechnolover schreef:Oh ja,
volgende navigatiemeeting is nog onbekend
succes
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
In de dealerdatabases van VDO staat onderstaande dealer misschien kan hij je verder helpen:
Address: AUTOBEDRIJF KERRES SITTARD B.V.
BERGERWEG 71
6135KD SITTARD
Phone: +31 464519664
Fax: +31 46 4514512
Address: AUTOBEDRIJF KERRES SITTARD B.V.
BERGERWEG 71
6135KD SITTARD
Phone: +31 464519664
Fax: +31 46 4514512
Hide post links |
-
- Starting Member
Dank U
Heren,
Bedankt voor de info. Sittard is hier lekker kort in de Buurt.
Wordt hier gemeld wanner de volgende navigatiemeeting is?
Greetz,
Technolover
Bedankt voor de info. Sittard is hier lekker kort in de Buurt.
Wordt hier gemeld wanner de volgende navigatiemeeting is?
Greetz,
Technolover
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Dank U
Als er dit jaar nog een navigatiemeeting komt (waarschijnlijk wel ), dan wordt dat zéker op dit forum bekend gemaaktTechnolover schreef:
Wordt hier gemeld wanneer de volgende navigatiemeeting is?
Greetz,
Technolover
Topsport
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel -
Reacties: 0
Weergaves: 574
-
-
-
Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G -
Reacties: 2
Weergaves: 929
-
-