Hallo,
Ik heb van een kennis een compleet VDO Dayton navigatie systeem gekregen. De MS 5100 hij dateerd uit 2002, helaas de software versie en het kaartmateriaal ook.
Ik heb hem volledig geinstaleerd en werkt perfect, maar ik zou graag een up to date systeem hebben. Dit betekend in het geval van mijn MS 5100 een ugrade cd kopen voor 39 euro en nieuw kaar materiaal ik geloof zo'n 100 Euro(benelux) en zo'n 150 Euro (een aantal cd's met Europa) bij Navco
Dit betekend als ik up to date software en kaartmateriaal wil hebben ben ik zo'n 200 euro kwijt. Voor dat geld koop je een redelijke navigatie met SD kaart ipv cd.
Iets zegt mij dat de kwaliteit van de MS5100 beter is dan een goedkoop compleet systeem.
Kan iemand mij adviseren updaten of toch overgaan naar een nieuw systeem. Ik moet wel een systeem hebben met een aparte GPS muis ivm alkoof van de Camper. Deze heb ik nu onder de het ruitje in de alkoof gemaakt en een superontvangst.
VDO MS5100 upgraden of nieuwe navigatie??
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 aug 2009 15:37
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op zich is de 5100 een prima werkend systeem, behoorlijk snel, en met de laatste SW (7.6) gebruik je alle mogelijkheden. Welke SW versie zit er nu in? Dat kun je zien bij Instellingen. Zonodig kunnen we je wel helpen met die SW
Zelf zou ik 'm nooit wegdoen voor een PNA, dit is gewoon een uitermate goed en betrouwbaar systeem. En al helemaal in jouw geval, met die koof boven je, een PNA is immers voor 100% afhankelijk van GPS ontvangst, en dat gaat dan geheid met grote regelmaat fout.
De 5100 doet mapmatching met puls en gyro, dat maakt je praktisch onafhankelijk van de GPS ontvangst, even aannemend dat je de puls aangesloten hebt. En ook je achteruit
Groet,
JW
Zelf zou ik 'm nooit wegdoen voor een PNA, dit is gewoon een uitermate goed en betrouwbaar systeem. En al helemaal in jouw geval, met die koof boven je, een PNA is immers voor 100% afhankelijk van GPS ontvangst, en dat gaat dan geheid met grote regelmaat fout.
De 5100 doet mapmatching met puls en gyro, dat maakt je praktisch onafhankelijk van de GPS ontvangst, even aannemend dat je de puls aangesloten hebt. En ook je achteruit
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 3499
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 446
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 741
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 405
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 380
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 329
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 295