Goedemiddag,
Ik heb onlangs een nieuwe Honda Insight besteld met een Kenwood DNX5240BT systeem.
Nu zou ik jullie graag een aantal vragen stellen waarop ik ondanks zoeken op internet het antwoord niet kan vinden.
1. Kun je je navigatie instellen terwijl je rijdt?
(ik weet dat sommige systemen alleen kunnen worden ingesteld als je stil staat en dat er tijdens het rijden slechts beperkte instelopties zijn) Of wordt dit ook ondervangen door de het doorlussen van de befaamde groene draad aan de massa waarmee je onder het rijden dvd's kunt kijken?
2. Kun je tijdens het kijken van een DVD ook je navigatie aan hebben (dat er dan bijvoorbeeld alleen gesproken aanwijzingen doorkomen). Ik ga er namelijk mee naar Italie en dan zou het fijn zijn als ik de Nav en dvd functie voor de passagier kan gebruiken.
3. Is het beter om een ipod te nemen ipv een usb stick (bijvoorbeeld omdat dat sneller zou werken? - ik roep maar wat) Of is het enige voordeel van en ipod dat je die ook zelfstandig kan gebruiken. Ik overweeg namelijk om er speciaal een ipod voor aan te schaffen..maar als ik die niet buiten de auto gebruik kan ik toch net zo goed een USB memory stick gebruiken?
Many thanks!
Gr
DNX5240BT - enkele vragen
-
- New Member
-
- Starting Member
Hey,
Op vraag 1 en 3 kan ik je alvast een antwoord geven je hoeft zeker niet stil te staan om te navigeren dat is geen probleem. Dat is voor vraag 1 al.
Op vraag 3 kan ik je zeggen ik heb een 8Gb Usb-stick aangesloten en deze werkt perfect de albuminfo en dergelijke werken perfect het duurt gewoon ietsje vooraleer deze begint af te spelen een 15tal seconden.
Verder geen enkel probleem mee.
Ik gebruik het systeem nu een paar weken en ik ben er héél tevreden over je zal je aankoop zeker niet beklagen.
Veel succes ermee!!!
Op vraag 1 en 3 kan ik je alvast een antwoord geven je hoeft zeker niet stil te staan om te navigeren dat is geen probleem. Dat is voor vraag 1 al.
Op vraag 3 kan ik je zeggen ik heb een 8Gb Usb-stick aangesloten en deze werkt perfect de albuminfo en dergelijke werken perfect het duurt gewoon ietsje vooraleer deze begint af te spelen een 15tal seconden.
Verder geen enkel probleem mee.
Ik gebruik het systeem nu een paar weken en ik ben er héél tevreden over je zal je aankoop zeker niet beklagen.
Veel succes ermee!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat betreft navigatie en het afspelen van DVD's
Dat kan volgens mij gewoon.
Geluid van je DVD dimt dan en je hoort de aanwijzing.
Volgens mij kan je zelf instellen dat hij dimt of er gewoon doorheen praat.
Maar bij Kenwood kan je gewoon de handleiding downloaden.
Daar staat heel veel nuttige info in.
Voordeel van een ipod is dat je er ook video mee kan afspelen.
Vanaf USB alleen muziek.
Ik heb een DDX8029 met zowel een iPod als een USB-stick.
hoe groter de USB stick hoe langer het duurt voordat je na het opstarten van nummer kan wisselen.
hij moet ze namelijk eerst allemaal inladen. Hoe meer nummers hoe langer het duurt.
Hij begint dus wel gewoon het laatste nummer af te spelen maar je kan dan nog niet van nummer wisselen of bladeren in de mappen.
Heb zelfs al 4 USB-sticks tegelijkertijd erop aangesloten gehad.
Je krijgt dan USB1/USB2 etc. alleen dan duurt het wel heel lang voordat hij alles ingeladen heeft.
Dat kan volgens mij gewoon.
Geluid van je DVD dimt dan en je hoort de aanwijzing.
Volgens mij kan je zelf instellen dat hij dimt of er gewoon doorheen praat.
Maar bij Kenwood kan je gewoon de handleiding downloaden.
Daar staat heel veel nuttige info in.
Voordeel van een ipod is dat je er ook video mee kan afspelen.
Vanaf USB alleen muziek.
Ik heb een DDX8029 met zowel een iPod als een USB-stick.
hoe groter de USB stick hoe langer het duurt voordat je na het opstarten van nummer kan wisselen.
hij moet ze namelijk eerst allemaal inladen. Hoe meer nummers hoe langer het duurt.
Hij begint dus wel gewoon het laatste nummer af te spelen maar je kan dan nog niet van nummer wisselen of bladeren in de mappen.
Heb zelfs al 4 USB-sticks tegelijkertijd erop aangesloten gehad.
Je krijgt dan USB1/USB2 etc. alleen dan duurt het wel heel lang voordat hij alles ingeladen heeft.
Hide post links |
-
- Average Member
Ik heb een DNX 5240 met daaraan een USB drive van 250 Gb.Figaro75 schreef:Wat betreft navigatie en het afspelen van DVD's
..
Vanaf USB alleen muziek.
..
Daarop staan o.a. 30 AVI video's en die worden prima afgespeeld.
Het lezen van de disk duurt wel bijna 3 minuten (elke keer als de radio start opnieuw).
Je moet zelf de mappen en bestanden sorteren (met DriveSort) om ze in alfabetische volgorde te zien te krijgen.
Verder werkt de Dual Zone functie erg handig: uitvoer van de video gaat naar het dakscherm en op het toestel zelf kun je tegelijk navigeren en naar de tuner luisteren.
ik wist nog niet dat je ook meer dan één USB apparaat kunt aansluiten. Ook niet geprobeerd omdat de disk voldoende capaciteit heeft
Hide post links |
-
- Senior Member
Zal ook eens proberen of de 8029 AVI-bestanden vanaf de USB afspeeld.
Wat betreft dat sorteren op alfabetische volgorde: dat de Kenwood dat niet zelf kan vind ik onbegrijpelijk.
Het lijkt alsof hij meer kijkt naar de datum van erop plaatsen dan naar de alfabetische volgorde.
Al is hij hierin ook niet consequent....
Meerdere USB-sticks was een experiment en die bleek gewoon te werken
Wat betreft dat sorteren op alfabetische volgorde: dat de Kenwood dat niet zelf kan vind ik onbegrijpelijk.
Het lijkt alsof hij meer kijkt naar de datum van erop plaatsen dan naar de alfabetische volgorde.
Al is hij hierin ook niet consequent....
Meerdere USB-sticks was een experiment en die bleek gewoon te werken
Hide post links |
-
- Average Member
USB sticks hebben niet zoveel stroom nodig als een USB HDD.
Ik heb geprobeerd een USB verlengkabel aan te sluiten en toen wilde de disk niet meer starten.
Verder ben ik er ook achter gekomen dat je niet teveel submappen onder een map kan aanmaken.
Bij meer dan 255 submappen stopt de inventarisatie en zijn de overige mappen niet meer bereikbaar.
En het lijkt erop dat ook meer dan 255 bestanden een probleem oplevert.
Ik heb de muziek verzameling inmiddels verdeeld over meerdere mappen en submappen om onder het maximum van 255 mappen te blijven.
Volgens de info van Kenwood worden er maximaal 15.000 bestanden geaccepteerd.
Ik heb geprobeerd een USB verlengkabel aan te sluiten en toen wilde de disk niet meer starten.
Verder ben ik er ook achter gekomen dat je niet teveel submappen onder een map kan aanmaken.
Bij meer dan 255 submappen stopt de inventarisatie en zijn de overige mappen niet meer bereikbaar.
En het lijkt erop dat ook meer dan 255 bestanden een probleem oplevert.
Ik heb de muziek verzameling inmiddels verdeeld over meerdere mappen en submappen om onder het maximum van 255 mappen te blijven.
Volgens de info van Kenwood worden er maximaal 15.000 bestanden geaccepteerd.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-