Kenwood KCA-iP300V vraag
-
- Normal Member
Heb na de tip van JW het duitse forum af zitten zoeken en kwam volgende bericht tegen:
Hi,
habe die 2.4.0 am Wochenende installiert. Creative Zen Stone Plus MP3 Player wird nicht mehr erkannt. Zeigt jedesmal no Device. Display auf MP3 Player blinkt kurz, das wars. Mit einem USB Stick funktionierts noch. hab das Problem an Kenwood Hotline weitergegeben. Laut dieser liegt das wahrscheinlich an den Anpassungen, die für das neue 301 Ipod Kabel gemacht worden sind. Könne man jetzt auch nix machen. Hilft nur eine neue Firmware, zurück geht leider nicht. Vielleicht gehts ja nach dem nächsten update wieder
Kenwood empfiehlt, das update nur für den Fall des neues 301 Kabels einzuspielen. Ansonsten könnten andere MP3 Player oder auch Ipods am 300 Kabel nicht mehr sauber angesteuert werden.
gruss,
frank
Het lijkt dat het lek dus boven tafel is. Resteert de vraag "Functioneert het spul wel met een nieuwe KCA-iP301V kabel?". Wie het weet mag het zeggen. Wachten op (weer) een nieuwe firmware update (zoals Frank hierboven aangeeft) is wel erg passief.
Hi,
habe die 2.4.0 am Wochenende installiert. Creative Zen Stone Plus MP3 Player wird nicht mehr erkannt. Zeigt jedesmal no Device. Display auf MP3 Player blinkt kurz, das wars. Mit einem USB Stick funktionierts noch. hab das Problem an Kenwood Hotline weitergegeben. Laut dieser liegt das wahrscheinlich an den Anpassungen, die für das neue 301 Ipod Kabel gemacht worden sind. Könne man jetzt auch nix machen. Hilft nur eine neue Firmware, zurück geht leider nicht. Vielleicht gehts ja nach dem nächsten update wieder
Kenwood empfiehlt, das update nur für den Fall des neues 301 Kabels einzuspielen. Ansonsten könnten andere MP3 Player oder auch Ipods am 300 Kabel nicht mehr sauber angesteuert werden.
gruss,
frank
Het lijkt dat het lek dus boven tafel is. Resteert de vraag "Functioneert het spul wel met een nieuwe KCA-iP301V kabel?". Wie het weet mag het zeggen. Wachten op (weer) een nieuwe firmware update (zoals Frank hierboven aangeeft) is wel erg passief.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat de USB kabel verbonden is?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Normal Member
@Gentry
Ja, weet ik zeker. Het gekke is namelijk dat ik alle functies kan bedienen, maar dat het geluid vervormd (met een soort "galm") weergegeven wordt. Eigenlijk dus zoals op het duitse forum geschreven wordt (zie link van JW). Is jou trouwens iets bekend dat de firmware versie 2.40 speciaal voor de 301-kabel zou zijn en problemen geeft met de 300-kabel? Zie hiervoor mijn vorige post met het duitse citaat.
PS. Je vraag heeft wel iets opgeroepen. Morgenochtend ga ik de zaak nogmaals nalopen. Voor de zekerheid.
Ja, weet ik zeker. Het gekke is namelijk dat ik alle functies kan bedienen, maar dat het geluid vervormd (met een soort "galm") weergegeven wordt. Eigenlijk dus zoals op het duitse forum geschreven wordt (zie link van JW). Is jou trouwens iets bekend dat de firmware versie 2.40 speciaal voor de 301-kabel zou zijn en problemen geeft met de 300-kabel? Zie hiervoor mijn vorige post met het duitse citaat.
PS. Je vraag heeft wel iets opgeroepen. Morgenochtend ga ik de zaak nogmaals nalopen. Voor de zekerheid.
Hide post links |
-
- Senior Member
als de firmware update voor de 5220 is dan heeft het niets te maken met de 301v, die is voor de xx40 serie.
Ben benieuwd...
Ben benieuwd...
Hide post links |
-
- Normal Member
@Gentry
Firmware 2.40 is zowel voor de 5220 als voor de 5240. Ga maar naar de Kenwood site:
http://www.kenwood.nl/up_2_date/car/multimedia/dnx52xx/
Firmware 2.40 is zowel voor de 5220 als voor de 5240. Ga maar naar de Kenwood site:
http://www.kenwood.nl/up_2_date/car/multimedia/dnx52xx/
Hide post links |
-
- Senior Member
Het spoor lijkt dus goed te zijn...
Vragen:
--- heb jij er nu die SW 2.40 in zitten?
--- zo ja, is die te downgraden naar de vorige versie?
Groet,
JW
Vragen:
--- heb jij er nu die SW 2.40 in zitten?
--- zo ja, is die te downgraden naar de vorige versie?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
@JW
Het lijkt er inderdaad verdacht veel op.
Antwoorden op je vragen:
1. Ja, ik heb de SW 2.40 erin zitten
2. Als ik onze duitse vriend mag geloven (zie mijn post met het citaat van het duitse forum) dan kun je niet downgraden. Vandaar dat hij zegt dat het enige dat erop zit is te wachten op een nieuwe upgrade.
Wellicht voor de medeforumleden is het van belang om aan te geven dat bij gebruik van een iP300V upgraden naar 2.40 nog even niet verstandig is.
Ik ga in ieder geval morgen de zaak (voor de vierde keer of zo) nog eens helemaal nalopen. Als dat niets oplevert denk ik dat ik maar eens ga experimenteren met een iP301V (eens kijken of de plaatselijke stereoboer er een ter beschikking wil stellen).
Het lijkt er inderdaad verdacht veel op.
Antwoorden op je vragen:
1. Ja, ik heb de SW 2.40 erin zitten
2. Als ik onze duitse vriend mag geloven (zie mijn post met het citaat van het duitse forum) dan kun je niet downgraden. Vandaar dat hij zegt dat het enige dat erop zit is te wachten op een nieuwe upgrade.
Wellicht voor de medeforumleden is het van belang om aan te geven dat bij gebruik van een iP300V upgraden naar 2.40 nog even niet verstandig is.
Ik ga in ieder geval morgen de zaak (voor de vierde keer of zo) nog eens helemaal nalopen. Als dat niets oplevert denk ik dat ik maar eens ga experimenteren met een iP301V (eens kijken of de plaatselijke stereoboer er een ter beschikking wil stellen).
Hide post links |
-
- Senior Member
Die downgrading had ik even gemist
Succes morgen, we lezen wel hoe dit verder loopt.......
Groet,
JW
Succes morgen, we lezen wel hoe dit verder loopt.......
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
hummm, 301 proberen?
Hide post links |
-
- Normal Member
Heren,
De iPod doet het!!!!!!!!!!! En ..................... Gentry had gelijk. Het was dan weliswaar niet de USB-kabel die niet goed aangesloten zat, maar het kleine zwarte stekkertje aan de iPod-kabel (audio-signaal) dat achterin de 5220 gestoken moet worden zat er maar half in. Hoe dom kan een mens wezen
Ik heb nu alleen weer last met het pairen van m'n Nokia N80. Ik had 'm na veel vijven en zessen aan de praat gekregen (synchroniseren uitgezet). Maar die instelling is kennelijk verloren gegaan en ik kreeg 'm zo gauw niet weer aan de praat. En het werd wat laat (en donker). Iemand nog tips ?
In ieder geval dank aan iedereen voor het meedenken.
De iPod doet het!!!!!!!!!!! En ..................... Gentry had gelijk. Het was dan weliswaar niet de USB-kabel die niet goed aangesloten zat, maar het kleine zwarte stekkertje aan de iPod-kabel (audio-signaal) dat achterin de 5220 gestoken moet worden zat er maar half in. Hoe dom kan een mens wezen
Ik heb nu alleen weer last met het pairen van m'n Nokia N80. Ik had 'm na veel vijven en zessen aan de praat gekregen (synchroniseren uitgezet). Maar die instelling is kennelijk verloren gegaan en ik kreeg 'm zo gauw niet weer aan de praat. En het werd wat laat (en donker). Iemand nog tips ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Mooi, kon me al niets anders voorstellen, vooral toen die andere Ipods ook niet werkten.
Probleem met de N80 is niet zo moeilijk, gewoon normaal paren, sync aanlaten.
Dan naar een kontakt gaan, opties, markeren, alle markeren, opties, visitekaartje verzenden, via bluetooth, Kenwood selecteren en vervolgens OK drukken (dit alles kan wel ff duren, vooral als je veel kontakten in je foon hebt staan)
Probleem met de N80 is niet zo moeilijk, gewoon normaal paren, sync aanlaten.
Dan naar een kontakt gaan, opties, markeren, alle markeren, opties, visitekaartje verzenden, via bluetooth, Kenwood selecteren en vervolgens OK drukken (dit alles kan wel ff duren, vooral als je veel kontakten in je foon hebt staan)
Hide post links |
-
- Normal Member
@Gentry
Je zat er inderdaad niet ver naast. En werderom dank voor de tip met de foon. Ga ik morgen maar weer eens proberen. Overigens het gekke is dat ik in m'n display van m'n foon te zien krijg dat de N80 gekoppeld is als hoofdtelefoon (was voorheen ook zo). Terwijl bij mijn vrouw in de auto (Nokia carkit CK-7) ik een autootje te zien krijg. Is dit normaal?
Je zat er inderdaad niet ver naast. En werderom dank voor de tip met de foon. Ga ik morgen maar weer eens proberen. Overigens het gekke is dat ik in m'n display van m'n foon te zien krijg dat de N80 gekoppeld is als hoofdtelefoon (was voorheen ook zo). Terwijl bij mijn vrouw in de auto (Nokia carkit CK-7) ik een autootje te zien krijg. Is dit normaal?
Hide post links |
-
- Senior Member
yep, bij de N-series zie je een hoofdtelefoontje.
Eerst ff koppeling verwijderen, zowel in Kenwood als in N80, dan opnieuw paren, automatisch verbinding laten maken op N80. Kijken wat er dan gebeurd.
Anders ff kontakt uit en wachten tot verbinding verbroken is met N80 (hoofdtelefoontje weg). Dan opnieuw kontakt aan en wachten tot de verbinding weer tot stand is gebracht, als ie dan niet automatisch gaat synchroniseren (Nokia sync zichtbaar op foon), dan hetgeen ik hiervoor heb geschreven doen.
Is jouw N80 ook voorzien van de laatste software?
Eerst ff koppeling verwijderen, zowel in Kenwood als in N80, dan opnieuw paren, automatisch verbinding laten maken op N80. Kijken wat er dan gebeurd.
Anders ff kontakt uit en wachten tot verbinding verbroken is met N80 (hoofdtelefoontje weg). Dan opnieuw kontakt aan en wachten tot de verbinding weer tot stand is gebracht, als ie dan niet automatisch gaat synchroniseren (Nokia sync zichtbaar op foon), dan hetgeen ik hiervoor heb geschreven doen.
Is jouw N80 ook voorzien van de laatste software?
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik weet niet of ik het probleem goed heb uitgelegd met de N80. Het geval wil dat hij, nadat de 5220 'm gedetecteerd heeft, keurig automatisch synchroniseert. Als ik vervolgens ga bellen via het adresboek dan hoor ik niets. B.v. ook niet dat de telefoon het nummer kiest (de "bliepjes"). Ook als ik het nummer inklop in de Kenwood of in de foon (al dan niet via het telefoonboek van de foon). Voor zover ik kan zien komt de verbinding wel tot stand. Bekend probleem?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zag dat je je ervaringen ook even op het duitse forum gezet hebt, primahapee50 schreef:Heren,
....
Ben benieuwd of daar nog op gereageerd wordt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
@JW
Dat leek me wel zo handig. Bij gratie van het uitwisselen van ervaringen bestaan forums (fora?) en ben ik ook geholpen. Meelezen is wat mij betreft ook meedoen. Als er op gereageerd wordt merk ik het vanzelf via de mail. Ik plaats dan wel weer hier een bericht. Nogmaals dank enne ....................... m'n telefoon doet het nog steeds niet (ik blijf niets horen. Het lijkt wel of het apparaat zichzelf op "mute" zet) .
Dat leek me wel zo handig. Bij gratie van het uitwisselen van ervaringen bestaan forums (fora?) en ben ik ook geholpen. Meelezen is wat mij betreft ook meedoen. Als er op gereageerd wordt merk ik het vanzelf via de mail. Ik plaats dan wel weer hier een bericht. Nogmaals dank enne ....................... m'n telefoon doet het nog steeds niet (ik blijf niets horen. Het lijkt wel of het apparaat zichzelf op "mute" zet) .
Hide post links |
-
- Senior Member
Heeft je N80 de laatste software?
Hide post links |
-
- Senior Member
Zó denk ik er ook overhapee50 schreef:@JW
Maar je moet al díe bezoekers hier, en ook elders de kost moeten geven die fora beschouwen als een soort gratis Help-Desk, alleen maar vragen, en geen reaktie geven als er iets aan hen gevraagd wordt. In tegendeel, dan worden ze nog kwaad ook: ík vraag wat, daar móet jij gewoon op antwoorden
En hoe vaak gebeurt het niet dat je niks meer terug hoort als iemand op het forum geholpen is
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Normal Member
@Gentry
Jazeker, meteen gisteravond na ons mailverkeer nog gecontroleerd. Ga morgen maar weer eens een middagje met een stapeltje gebruiksaanwijzingen in m'n auto bivakkeren
Jazeker, meteen gisteravond na ons mailverkeer nog gecontroleerd. Ga morgen maar weer eens een middagje met een stapeltje gebruiksaanwijzingen in m'n auto bivakkeren
Hide post links |
-
- Senior Member
Probeer voor de zekerheid eerst even een ander toestel, een simpele Nokia bijvoorbeeld.
Volgens Kenwood moet de N80 feilloos werken namelijk, zelfs automatisch synchroniseren, zowel met BT versie 1.60 als 1.70.
Volgens Kenwood moet de N80 feilloos werken namelijk, zelfs automatisch synchroniseren, zowel met BT versie 1.60 als 1.70.
Hide post links |
-
- Normal Member
@Gentry
Is een 6230i simpel genoeg (heeft mijn vrouw)? Bij de weg, ik heb BT versie 1.70 erop zitten. Zou dus goed moeten zijn.
Is een 6230i simpel genoeg (heeft mijn vrouw)? Bij de weg, ik heb BT versie 1.70 erop zitten. Zou dus goed moeten zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Probeer het zou ik zeggen, dan weet je of het aan de Kenwood ligt of aan de N80
Hide post links |
-
- Normal Member
Nou, ik ben aan het proberen geweest. N80 gepaird aan de CK-7W in de auto van mijn vrouw en wat bleek, dezelfde verschijnselen als bij de Kenwood . Wel kunnen bellen met geluid over en weer, maar bij gebeld worden geen geluid uit de carkit. De ander hoorde mij wel overigens (was ook zo bij de Kenwood). Het lag dus aan de N80. Handleiding van de N80 erbij, maar "verdwaald" in de mogelijkheden en instellingen (ligt dat aan mij ?). Toen de N80 maar teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Koppeling uit de Kenwood verwijderd en hierna opnieuw laten pairen. En .................... victorie Zoals het er nu naar uitziet doet hij het, inclusief automatisch synchroniseren. Het enige wat ik nu merk is dat hij twee keer vraagt of de verbinding tot stand gebracht mag worden. Wat dat nu weer is? Voorlopig dus weer geholpen en dus wederom dank aan eenieder, vooral aan Gentry.
Groet, Hans
Groet, Hans
Hide post links |
-
- Senior Member
ga in je n80 naar bluetooth, mijn apparaten, dan naar de 5220, opties, apparaat goedkeuren.
Hide post links |
-
- Normal Member
Had ik inmiddels gedaan en het lijkt (ik blijf voorzichtig) allemaal goed te gaan. Wederom dank!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden -