Koppeling RNS 510 met MFD

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Niels1978
New Member
New Member

Koppeling RNS 510 met MFD

Bericht door Niels1978 »

Ik ben sinds een week of 4 in bezit van een Golf VI met Exectutive plus. De RNS 510 werkte foutloos bij levering, niks aan de hand.

Na twee weken echter is ook mijn systeem gestolen. Een keurige kraak, enkel de achterruit kapotgeslagen en wat vlekken in mijn lichte bekleding. Het dashboard was helemaal onbeschadigd, de afdekkap en de schroeven lagen op de stoel, de losgemaakte stekkers hingen uit mijn dashboard. De auto is naar een bij de leasemaatschappij aangesloten schadeherstelbedrijf gegaan en vorige week 'gerepareerd' gemeld.

Helaas blijkt de nieuwe RNS510 niet correct te zijn aangesloten. Waar ik voorheen in de MFD de navigatie en audio informatie te zien kreeg zie ik nu niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Vanochtend ben ik maar even naar de VW dealer gegaan maar deze wilde me niet helpen omdat zij dit niet vergoed zouden krijgen van de leasemij. Het schadeherstelbedrijf moet het maar maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Het schadeherstelbedrijf had bij de dealer de MFA even moeten laten inleren denk ik. Helaas zijn bij de verschillende schadeherstellers niet de juiste diagnose / programmeringsapparatuur voorhanden. Zij kunnen echter wel bij de dealer van het merk waar zij de onderdelen bestellen de navi laten inleren. De kosten kunnen zij gewoon in de schadecalculatie opnemen dus jammer dat dit niet gebeurd is ....

En de dealer moet niet zeuren maar een telefoontje plegen naar de schadehersteller om e.e.a kort te sluiten, beetje klantvriendelijkheid vanuit de dealer kan geen kwaad denk ik ?

Succes !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De dealer moet daar niet op aangesproken worden maar de Leasemaatschappij. Daarmee heeft Niels1978 dan wel zijn werkgever een contract.
Aktie richting Leasemaatschappij dus, laten zij het maar opknappen. Zíj hebben dit uitbesteed bij dat schadeherstelbedrijf, da's hún pakkie aan.
Zíj zullen ook met dat bedrijf moeten praten over die vlek(ken), het is tenslotte hún auto.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Je kunt de leasemaatschappij wel informeren maar ze erop aanspreken ? Een leasemaatschappij is een administratiekantoor dat alles uitbesteed omdat ze dit logischerwijs niet allemaal zelf kunnen; schade, onderhoud, banden etc etc.

De leasemaatschappij kan wel een rol spelen in de bemiddeling maar als je het over teveel schiijven laat lopen wordt het allemaal wel wat langdradig ..

Maandag gewoon het schadebedrijf/lease bellen en zeggen dat je je auto bij de VW dealer neerzet en dat zij (schadebedrijf/lease) maar moeten regelen dat daar een huurwagen gereed staat en de werkplaatsreceptie mannen ervan af weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Of er recht is op een vervangende auto hangt af van het contract dat de werkgever met de leasemaatschappij heeft afgesloten. Zoiets kost geld, en mijn werkgever had er voor gekozen dat niet in het leasecontract op te nemen. Hij regelde zelf een vervangende auto als dat nodig was, dat bleek per saldo goedkoper voor hem.

In geval van een dispuut, en dat is er kennelijk nu, immers de dealer geeft (begrijpelijkerwijs?) niet thuis, is de leasemaatschappij de aangewezen club om dat op te lossen.

Maar we zien wel hoe dit verder loopt, maandag gaat Niels1978 er ongetwijfeld mee aan de slag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Re: Koppeling RNS 510 met MFD

Bericht door emielvanham »

Niels1978 schreef:Ik ben sinds een week of 4 in bezit van een Golf VI met Exectutive plus. De RNS 510 werkte foutloos bij levering, niks aan de hand.

Na twee weken echter is ook mijn systeem gestolen. Een keurige kraak, enkel de achterruit kapotgeslagen en wat vlekken in mijn lichte bekleding. Het dashboard was helemaal onbeschadigd, de afdekkap en de schroeven lagen op de stoel, de losgemaakte stekkers hingen uit mijn dashboard. De auto is naar een bij de leasemaatschappij aangesloten schadeherstelbedrijf gegaan en vorige week 'gerepareerd' gemeld.

Helaas blijkt de nieuwe RNS510 niet correct te zijn aangesloten. Waar ik voorheen in de MFD de navigatie en audio informatie te zien kreeg zie ik nu niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Vanochtend ben ik maar even naar de VW dealer gegaan maar deze wilde me niet helpen omdat zij dit niet vergoed zouden krijgen van de leasemij. Het schadeherstelbedrijf moet het maar maken.

Beste Niels,

Ze hebben een nieuwe unit geplaatst alleen vergeten deze te coderen met het BAP protocol wat jij nodig hebt voor je golf 6
Dit is zeer eenvoudig aan te zetten met VAGcom of de dealer VAS kast.. en kost niet meer tijd dan een vers bakkie koffie leeglurken..

Als je erg overhoop zit wil ik het wel kosteloos voor je doen, ik zit in Beek & Donk (vlakbij Helmond)

Groet Emiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niels1978
New Member
New Member

Bericht door Niels1978 »

emielvanham schreef:
Niels1978 schreef:Ik ben sinds een week of 4 in bezit van een Golf VI met Exectutive plus. De RNS 510 werkte foutloos bij levering, niks aan de hand.

Beste Niels,

Ze hebben een nieuwe unit geplaatst alleen vergeten deze te coderen met het BAP protocol wat jij nodig hebt voor je golf 6
Dit is zeer eenvoudig aan te zetten met VAGcom of de dealer VAS kast.. en kost niet meer tijd dan een vers bakkie koffie leeglurken..

Als je erg overhoop zit wil ik het wel kosteloos voor je doen, ik zit in Beek & Donk (vlakbij Helmond)

Groet Emiel
Dank voor de response (en het aanbod Emiel). De leasemij. is uiteindelijk degene die de rekening krijgt, dat klopt. Ik moet echter iemand vinden die de rns510 even goed installeert. Als het echt maar een halfuurtje duurt dan snap ik niet dat ze dit bij de dealer niet even gedaan hebben. Of het schadeherstelbedrijf het kan vraag ik mij af.., toen ik de auto afleverde beweerden ze nog dagelijks deze systemen te vervangen. Naar ik hoop niet allemaal op deze manier.

Ik neem maandag contact op met het schadeherstelbedrijf. Ik geef nog wel evewn een update de komende week.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Niels1978 schreef:
emielvanham schreef:

Beste Niels,

Groet Emiel
Dank voor de response (en het aanbod Emiel). De leasemij. is uiteindelijk degene die de rekening krijgt, dat klopt. Ik moet echter iemand vinden die de rns510 even goed installeert. Als het echt maar een halfuurtje duurt dan snap ik niet dat ze dit bij de dealer niet even gedaan hebben. Of het schadeherstelbedrijf het kan vraag ik mij af.., toen ik de auto afleverde beweerden ze nog dagelijks deze systemen te vervangen. Naar ik hoop niet allemaal op deze manier.

Ik neem maandag contact op met het schadeherstelbedrijf. Ik geef nog wel evewn een update de komende week.
Half uurtje?? haha 2 minuten.. Nogmaals even bij de dealer zeggen: BAP protocol in navi coderen vervolgens

< + > + i op de navi intoetsen.. thats it

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niels1978
New Member
New Member

Bericht door Niels1978 »

emielvanham schreef:
Niels1978 schreef:
emielvanham schreef:

Beste Niels,

Groet Emiel

Half uurtje?? haha 2 minuten.. Nogmaals even bij de dealer zeggen: BAP protocol in navi coderen vervolgens

< + > + i op de navi intoetsen.. thats it
Ik heb in mijn auto tevens de dynaudio upgrade. Moet hier ook nog iets voor ingesteld worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

Niels1978 schreef:
Ik heb in mijn auto tevens de dynaudio upgrade. Moet hier ook nog iets voor ingesteld worden?
Ja moet ook even met VCDS ingesteld worden. Welgeteld 1 vinkje aanklikken en dan even BAP aanzetten en klaar. Waarschijnlijk al voordat je je eerste slok van je hete koffie gehad hebt :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

nomad schreef:
Niels1978 schreef:
Ja moet ook even met VCDS ingesteld worden. Welgeteld 1 vinkje aanklikken en dan even BAP aanzetten en klaar. Waarschijnlijk al voordat je je eerste slok van je hete koffie gehad hebt :D
Hij gaat naar de stealer hé.. VAS dus haha.. enne koffie is daar niet overal standaard...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nomad
Normal Member
Normal Member

Bericht door nomad »

emielvanham schreef:
nomad schreef:
Niels1978 schreef:
Hij gaat naar de stealer hé.. VAS dus haha.. enne koffie is daar niet overal standaard...
Dan hoop ik van harte dat de dealert snapt waar ie het over heeft. Blij dat ik zelf VCDS heb en hiervoor de dealert niet nodig heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niels1978
New Member
New Member

Bericht door Niels1978 »

nomad schreef:
emielvanham schreef:
nomad schreef:
Dan hoop ik van harte dat de dealert snapt waar ie het over heeft. Blij dat ik zelf VCDS heb en hiervoor de dealert niet nodig heb.
Auto is vandaag gerepareerd. De dealer is er anderhalf uur mee bezig geweest. Schijnt iets met de nieuwste software update te zijn geweest. Deze kan blijkbaar niet communiceren met het dashboard. Enige dat ik helaas niet vast kan stellen is of ze de dynaudio nu juist hebben ingesteld...
Al met al hebben ze het wel snel en keurig opgelost. Nu maar hopen dat ik een tijdje zonder inbraak blijf...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Auto is vandaag gerepareerd. De dealer is er anderhalf uur mee bezig geweest. Schijnt iets met de nieuwste software update te zijn geweest. Deze kan blijkbaar niet communiceren met het dashboard. Enige dat ik helaas niet vast kan stellen is of ze de dynaudio nu juist hebben ingesteld...
Al met al hebben ze het wel snel en keurig opgelost. Nu maar hopen dat ik een tijdje zonder inbraak blijf...
Dan heeft het schade bedrijf een oude frikadel gemonteerd met A versie! slecht....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niels1978
New Member
New Member

Bericht door Niels1978 »

emielvanham schreef:Dan heeft het schade bedrijf een oude frikadel gemonteerd met A versie! slecht....
Wat bedoel je daarmee Emiel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Hij doelt op een "overjarig" model met oude software (A versie). Vandaar dat het bij de dealer lang duurde omdat zij eerst de software moesten updaten naar SW1100. Maar geen paniek je hebt (als je bij Tone > Fader het interieur van een autootje krijgt) gewoon weer een B versie.

Je Dynaudio zie je, meen ik, als je de RNS510 aanzet. Zie je dit niet dan zal die waarschijnlijk niet ingeleerd zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niels1978
New Member
New Member

Bericht door Niels1978 »

pastv5 schreef:Hij doelt op een "overjarig" model met oude software (A versie). Vandaar dat het bij de dealer lang duurde omdat zij eerst de software moesten updaten naar SW1100. Maar geen paniek je hebt (als je bij Tone > Fader het interieur van een autootje krijgt) gewoon weer een B versie.

Je Dynaudio zie je, meen ik, als je de RNS510 aanzet. Zie je dit niet dan zal die waarschijnlijk niet ingeleerd zijn.

Ik heb het autotje in beeld en tevens zie ik Dynaudio in het scherm bij opstarten. Goed gegaan dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pastv5
Average Member
Average Member

Bericht door pastv5 »

Dat zit er dik in :D

Link:
BBcode: