Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510
Met het subject zal ik gelijk de aandacht trekken van een aantal gerenormeerde forumleden hier maar ze kunnen gerust zijn..
Zoals vele inmiddels wel zullen weten ben ik aardig thuis in de RNS510 en krijg ook steeds meer rechtstreekse vragen maar ook bezoekjes van mensen die problemen hebben.
Hierbij valt het mij de laatste tijd steeds vaker op dat 90% van de klachten wordt veroorzaakt door foutieve of gemanipuleerde software die via een zelf gebrande DVD op de HDD wordt geladen. Enkele voorbeelden zijn de POI die ineens niet meer werken of flitslocacties die erop zijn gezet met speciale programmatjes.. maar ook toestellen die compleet van de leg zijn..
Nu lukt het mij tot op heden op de HDD te formatteren en vervolgens met de originele MAP dvd weer goed te krijgen echter is dit best wel wat werk en niet gratis.. sterker nog.. ik los het alleen op als men besluit de originele V5 te kopen (noem me dan maar een moraalridder)
Mijn advies in deze: maak nooit maar dan ook nooit gebruik van een kopie DVD, ga niet zitten rommelen met speciale progjes etc. de kans dat het toestel vast loopt of klachten vertoont is groot, de dealer (die ze regelmatig naar mij sturen) zal een fikse nota opmaken hiervoor bij herstel..
Deze waarschuwing wordt met name van belang nu de V5 versie beschikbaar is en er vele met V4 rondrijden die niet geheel tevreden zijn over de kaartdekking (terecht)
Kom dus niet in de verleiding even een kopietje te maken van de buurman of iets dergelijks..
groet Emiel
Zoals vele inmiddels wel zullen weten ben ik aardig thuis in de RNS510 en krijg ook steeds meer rechtstreekse vragen maar ook bezoekjes van mensen die problemen hebben.
Hierbij valt het mij de laatste tijd steeds vaker op dat 90% van de klachten wordt veroorzaakt door foutieve of gemanipuleerde software die via een zelf gebrande DVD op de HDD wordt geladen. Enkele voorbeelden zijn de POI die ineens niet meer werken of flitslocacties die erop zijn gezet met speciale programmatjes.. maar ook toestellen die compleet van de leg zijn..
Nu lukt het mij tot op heden op de HDD te formatteren en vervolgens met de originele MAP dvd weer goed te krijgen echter is dit best wel wat werk en niet gratis.. sterker nog.. ik los het alleen op als men besluit de originele V5 te kopen (noem me dan maar een moraalridder)
Mijn advies in deze: maak nooit maar dan ook nooit gebruik van een kopie DVD, ga niet zitten rommelen met speciale progjes etc. de kans dat het toestel vast loopt of klachten vertoont is groot, de dealer (die ze regelmatig naar mij sturen) zal een fikse nota opmaken hiervoor bij herstel..
Deze waarschuwing wordt met name van belang nu de V5 versie beschikbaar is en er vele met V4 rondrijden die niet geheel tevreden zijn over de kaartdekking (terecht)
Kom dus niet in de verleiding even een kopietje te maken van de buurman of iets dergelijks..
groet Emiel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Site Admin
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
Bedankt Emiel.
Omdat een aantal mensen waarschijnlijk toch.... heb ik maar een aankondiging van gemaakt.
Immers, een gewaarschuwd mens, telt voor twee...
Omdat een aantal mensen waarschijnlijk toch.... heb ik maar een aankondiging van gemaakt.
Immers, een gewaarschuwd mens, telt voor twee...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27 jun 2006 15:20
V5 is een wassen neus. Zelfde database als V4 (Q4.2007).
Dus wat VAG hier nu mee voor ogen heeft...
Dus wat VAG hier nu mee voor ogen heeft...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Inderdaad, die V5 is qua DB identiek aan de V4. Zie ook http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=13493
Er zouden wellicht wel enige bugfixes in zitten, maar het is onduidelijk welke dat zijn.
VW zou er verstandig aan doen een andere manier van versienummering te maken, bijvoorbeeld zoals Becker dat ook doet bij de Cascades. Daar is versie 3.xx de kaart-DB, of er nu 3.61 of 3.70 staat, dat maakt niet uit. Versie 4.xx heeft dan weer een nieuwere kaart-DB.
Groet,
JW
Er zouden wellicht wel enige bugfixes in zitten, maar het is onduidelijk welke dat zijn.
VW zou er verstandig aan doen een andere manier van versienummering te maken, bijvoorbeeld zoals Becker dat ook doet bij de Cascades. Daar is versie 3.xx de kaart-DB, of er nu 3.61 of 3.70 staat, dat maakt niet uit. Versie 4.xx heeft dan weer een nieuwere kaart-DB.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het is nu de tweede keer dat VAG deze grap uithaalt. Ook de V3 was niets anders dan een bugfix mbt postcode van de V2
In hoeverre is deze organisatie bezig met "misleiding" van de koper?
In hoeverre is deze organisatie bezig met "misleiding" van de koper?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
...of dat bewust of onbewust gebeurt kan ik niet beoordelen.
Het effekt is in elk geval dat een gebruiker zomaar op het verkeerde been komt te staan en zó wellicht onnodig extra geld uitgeeft.
Groet,
JW
Het effekt is in elk geval dat een gebruiker zomaar op het verkeerde been komt te staan en zó wellicht onnodig extra geld uitgeeft.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 aug 2005 13:22
duidelijke waarschuwing
Jongens ik denk dat de boodschap hier is dat we gewaarschuwd worden voor verkeerde software en behoed worden voor klachten en hoge bijbehorende kosten.
het feit dat VW geen echte updates uitbrengt en de hieraan gekoppelde kosten staat los van deze post!
Ps Emiel, ik heb ergens gelezen dat in de V5 nu WEL flitspalen te vinden zijn, dus dat zou betekenen dat het niet zo zeer een kaart update betreft (helaas, en ik ben ook van mening dat ze hier schandalig mee omgaan) maar moeten we de update denk ik meer zien als uitbreiding met de filtspalen.......... ??
het feit dat VW geen echte updates uitbrengt en de hieraan gekoppelde kosten staat los van deze post!
Ps Emiel, ik heb ergens gelezen dat in de V5 nu WEL flitspalen te vinden zijn, dus dat zou betekenen dat het niet zo zeer een kaart update betreft (helaas, en ik ben ook van mening dat ze hier schandalig mee omgaan) maar moeten we de update denk ik meer zien als uitbreiding met de filtspalen.......... ??
..:: B a s V a l ::..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Re: duidelijke waarschuwing
Flitspalen zou erg apart zijn als VW die zou hanteren aangezien het in een aantal Europeese landen strafbaar is om met deze "herkenning" rond te rijden..BasVal schreef:Jongens ik denk dat de boodschap hier is dat we gewaarschuwd worden voor verkeerde software en behoed worden voor klachten en hoge bijbehorende kosten.
het feit dat VW geen echte updates uitbrengt en de hieraan gekoppelde kosten staat los van deze post!
Ps Emiel, ik heb ergens gelezen dat in de V5 nu WEL flitspalen te vinden zijn, dus dat zou betekenen dat het niet zo zeer een kaart update betreft (helaas, en ik ben ook van mening dat ze hier schandalig mee omgaan) maar moeten we de update denk ik meer zien als uitbreiding met de filtspalen.......... ??
Stel dat je in Zwitserland aangehouden wordt hiervoor, zou je Pon dan de prent kunnen laten betalen denk je??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16
Re: Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510
Je wordt niet gewaarschuwd voor 'verkeerde' software maar voor niet originele software op een niet originele gegevensdrageremielvanham schreef:Hierbij valt het mij de laatste tijd steeds vaker op dat 90% van de klachten wordt veroorzaakt door foutieve of gemanipuleerde software die via een zelf gebrande DVD op de HDD wordt geladen. groet Emiel
Dus koop je software legaal en je hebt 90% minder kans dat het fout gaat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 aug 2005 13:22
V5
hmm daarin moet ik je gedeeltelijk gelijk geven.
in de Pioneer HD3BT heb je ook flitspalen die uit te schakelen zijn bij de POI settings.
Dus net zoals je restaurants en banken aan en uit kunt zetten kun je dat bij de flitsers ook omdat dit dus niet overal mag.
Als dit in V5 dus niet is toegevoegd dan ben ik benieuwd wat er dan wel de verschillen zijn tussen V4 en V5?
anders wel erg duur grapje zo'n dvd'tje van de dealert!
in de Pioneer HD3BT heb je ook flitspalen die uit te schakelen zijn bij de POI settings.
Dus net zoals je restaurants en banken aan en uit kunt zetten kun je dat bij de flitsers ook omdat dit dus niet overal mag.
Als dit in V5 dus niet is toegevoegd dan ben ik benieuwd wat er dan wel de verschillen zijn tussen V4 en V5?
anders wel erg duur grapje zo'n dvd'tje van de dealert!
..:: B a s V a l ::..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: duidelijke waarschuwing
In het verleden had, om even een voorbeeld te noemen VDO wél flitsers aan boord, maar had die in Duitsland en Zwitserland gedeactiveerd. Zou dat dan ook hier het geval kunnen zijn?emielvanham schreef: ...Flitspalen zou erg apart zijn als VW die zou hanteren aangezien het in een aantal Europeese landen strafbaar is om met deze "herkenning" rond te rijden..
Stel dat je in Zwitserland aangehouden wordt hiervoor, zou je Pon dan de prent kunnen laten betalen denk je??
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Re: duidelijke waarschuwing
JW, ik denk het niet.. Wellicht kunnen kunnen we een nieuw topc starten wat de werkelijke verschillen zijn tussen 4 en 5JW schreef:In het verleden had, om even een voorbeeld te noemen VDO wél flitsers aan boord, maar had die in Duitsland en Zwitserland gedeactiveerd. Zou dat dan ook hier het geval kunnen zijn?emielvanham schreef: ...Flitspalen zou erg apart zijn als VW die zou hanteren aangezien het in een aantal Europeese landen strafbaar is om met deze "herkenning" rond te rijden..
Stel dat je in Zwitserland aangehouden wordt hiervoor, zou je Pon dan de prent kunnen laten betalen denk je??
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Lijkt me een goed idee, met daarin dan gelijk wat linkjes naar postings in andere draadjes zoals deze over dit onderwerp.
Wie neemt het initiatief Wat mij betreft iemand met "praktijkervaring"
Groet,
JW
Wie neemt het initiatief Wat mij betreft iemand met "praktijkervaring"
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Jij niet?? haha! zal ik het wel doen....JW schreef:Lijkt me een goed idee, met daarin dan gelijk wat linkjes naar postings in andere draadjes zoals deze over dit onderwerp.
Wie neemt het initiatief Wat mij betreft iemand met "praktijkervaring"
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27
Maar is het wel mogelijk de software te lenen van een buurman? Zodat je zijn originele software op jouw unit zet? Of heeft elke DVD een aparte unieke code?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16
Daarmee zal je vast en zeker de gebruikersvoorwaarden van de software overtreden.
Dus ik denk niet dat het mag.
Wat iedereen daar vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten.
Dus ik denk niet dat het mag.
Wat iedereen daar vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 jul 2009 16:27
Die voorwaarden zullen mij een worst zijn uiteraard. Gaat me meer om het feit of dit werkt zonder ellende?Figaro75 schreef:Daarmee zal je vast en zeker de gebruikersvoorwaarden van de software overtreden.
Dus ik denk niet dat het mag.
Wat iedereen daar vervolgens zelf mee doet moeten ze zelf weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je het Reglement http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/rules.php leest zul je zien dat er op dit soort vragen over illegaal gebruik van beschermde Software niet gereageerd mag worden.
Zie ook de ADMIN Posting Niet toegestane discussies
Groet,
JW
Zie ook de ADMIN Posting Niet toegestane discussies
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 12 aug 2009 20:23
poi's dvd
Ik ben nieuw hier en val zo maar binnen.
Mijn naam is Gert en heb een golf6 okt 2008 met af fabriek een rns 510.
Ik heb de golf als demo gekocht en er geen dvd bij gekregen volgens de dealer (die zelf in de auto heeft gereden) zit er een v3 op.
Ik krijg zo snel als er een auto word afgeleverd met rns de v5 er op.
mijn vraag, is een dvd met poi's legaal en geld ook daar voor dat de rns vast loopt of staat dat los van de rest van het sofware?
Ik heb er al 1 probleem mee gehad dat er een dikke brom over de luidsprekers achter kwam.
Na uitlezen bij VW zou er iets met de antenne moeten zijn maar na de accuklem er af en weer op hebben gedaan was het weer in orde.
Mijn naam is Gert en heb een golf6 okt 2008 met af fabriek een rns 510.
Ik heb de golf als demo gekocht en er geen dvd bij gekregen volgens de dealer (die zelf in de auto heeft gereden) zit er een v3 op.
Ik krijg zo snel als er een auto word afgeleverd met rns de v5 er op.
mijn vraag, is een dvd met poi's legaal en geld ook daar voor dat de rns vast loopt of staat dat los van de rest van het sofware?
Ik heb er al 1 probleem mee gehad dat er een dikke brom over de luidsprekers achter kwam.
Na uitlezen bij VW zou er iets met de antenne moeten zijn maar na de accuklem er af en weer op hebben gedaan was het weer in orde.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 mei 2018 20:45
Re: Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510
Hallo Emiel
Ik heb een rns510 overgenomen met de info dat het display niet meer werkt was de prijs ook na
Maar hij loopt vast bijbrengen pincode en kan helemaal niks
Heb jij enig idee en is dit te repareren
En wat gaat zoiets kosten ???
Hoor graag van je
Ik heb een rns510 overgenomen met de info dat het display niet meer werkt was de prijs ook na
Maar hij loopt vast bijbrengen pincode en kan helemaal niks
Heb jij enig idee en is dit te repareren
En wat gaat zoiets kosten ???
Hoor graag van je
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42
Re: Het gebruik van een kopieschijf V4 of V5 voor RNS510
kijk even naar de datum van dit topic, is al 9!!! jaar oud
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1606
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 513
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 572
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 773
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 572
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 777
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 725