Aftermarketsysteem in een Touran (2004)

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
wimski99
New Member
New Member

Aftermarketsysteem in een Touran (2004)

Bericht door wimski99 »

Voordat ik geld uit ga geven aan iets dat misschien helemaal niet past... zou ik graag jullie mening krijgen.

Er zijn dit soort systemen te koop waarbij geclaimd wordt dat eea in nagenoeg alle VW's past. Ook de Touran:
Afbeelding

De prijs is redelijk als je ziet wat het systeem allemaal kan.

Alleen waar ik mee zit is m'n dashboard:

Afbeelding

Volgens mij gaat dit alleen passen als ik een stuk plastic uit m'n dashboard zaag... en dat zal toch niet de bedoeling zijn. Wat zie ik over het hoofd?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties (en mening over dergelijk systemen).[/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Je afbeeldingen doen het (althans bij mij) niet, dus kan je geen antwoord geven.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je ziet voornamelijk over het hoofd dat een aantal van deze toestellen, zo niet het gros, niet in een auto maar op de kernmis thuishoort.
En het afdekraam waar tussen de knoppen van de standaard aanwezige RCD300 een tussenstukje zit, kun je voor een tientje vervangen door een passend stuk plastic
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimski99
New Member
New Member

Bericht door wimski99 »

Ik zal vanavond de foto's even via een andere site hosten, maar daar kan ik nu niet op inloggen.

@Gerritje:

Heb je zulke slechte ervaringen hiermee dat je ze naar de kermis verwijst? En zo'n afdekraam, moet ik daarvoor naar de WV-dealer (daar ben ik nog nooit voor minder dan 100 euro klaar geweest, laat staan voor een tientje) of kunnen deze ook via alternatieve kanalen verkregen worden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimski99
New Member
New Member

Bericht door wimski99 »

Laat maar... ik denk dat ik het al weet
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12839

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Ik hoef er niet naar te zoeken omdat ik ermee adverteer.
Eenmalig dit keer.
http://link.marktplaats.nl/266512249
Verder communiceren aangaande dit antwoord via PB.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimski99
New Member
New Member

Bericht door wimski99 »

Afbeelding
Afbeelding

Hier nogmaals de afbeeldingen, ik hoop dat ze nu wel te zien zijn.

@Kobus: ik denk niet dat dit systeem in het door jou aangeboden item past.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Ik verwijs voor deze inbouw naar de conclusie van Gerrit, de enige oplossing.
Succes hiermee!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

wimski99 schreef:@Kobus: ik denk niet dat dit systeem in het door jou aangeboden item past.
Voor de inbouw van die chinees heb je helemaal niets anders nodig dan een afdekplaat van een tientje
Desnood zaag je het stukje tussen scherm en druktoetsen zelf even weg
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

Bericht door emielvanham »

Gerritje schreef:
wimski99 schreef:@Kobus: ik denk niet dat dit systeem in het door jou aangeboden item past.
Voor de inbouw van die chinees heb je helemaal niets anders nodig dan een afdekplaat van een tientje
Desnood zaag je het stukje tussen scherm en druktoetsen zelf even weg
Afdekplaatje gaat waarschijnlijk toch kapot bij het lostrekken omdat je niet weet waar de klemmetjes zitten die erg fragiel gemonteerd zijn..

Bij de dealer even nieuwe plaat bestellen, is iets van 2 of 3 tientjes geloof ik..

Maar ga je echt die chineese joekel erin zetten?? misschien origineel een beter idee? PM maar als je er eentje wilt

groet Emiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimski99
New Member
New Member

Bericht door wimski99 »

... we zijn er nog niet uit ...

Nergens iets van reviews kunnen vinden van die 'chinese meuk' of een exemplaar in het echt gezien.

Zit nog te twijfelen of ik dan toch maar voor een (tweedehands) MFD2-DVD moet gaan... maar daar hoor/ lees ik nou ook niet echt positieve verhalen over. Is het systeem nu echt zo slecht als het om van A-naar-B gaat? Ik heb hiervoor een Renault Scenic (2005) met een Carminat (VDO met cd) gehad en die deed het naar mijn beleving prima.

Belangrijkste vind ik dat het systeem geïntegreerd is en daardoor direct bruikbaar op het moment dat ik dat wens (dus niet eerst de zuignap aan de voorruit hangen).

Ik wil gezien de leeftijd van de auto gewoon niet meer dan 500 euro's stukslaan dus het moet uit de lengte of de breedte komen.

Wat zou je doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

wimski99 schreef:... we zijn er nog niet uit ...

Nergens iets van reviews kunnen vinden van die 'chinese meuk' of een exemplaar in het echt gezien.

Zit nog te twijfelen of ik dan toch maar voor een (tweedehands) MFD2-DVD moet gaan... maar daar hoor/ lees ik nou ook niet echt positieve verhalen over. Is het systeem nu echt zo slecht als het om van A-naar-B gaat? Ik heb hiervoor een Renault Scenic (2005) met een Carminat (VDO met cd) gehad en die deed het naar mijn beleving prima.

Belangrijkste vind ik dat het systeem geïntegreerd is en daardoor direct bruikbaar op het moment dat ik dat wens (dus niet eerst de zuignap aan de voorruit hangen).

Ik wil gezien de leeftijd van de auto gewoon niet meer dan 500 euro's stukslaan dus het moet uit de lengte of de breedte komen.

Wat zou je doen?
Als je me het eerlijk zou vragen: Doorsparen! De MFD2 DVD is werkelijk hopeloos, de nieuwe RNS310 nog te jong en dus te duur..

Verleiding voor een marktplaats RNS510 is natuurlijk groot in dat soort bedragen maar doe dat alsjebieft niet die dingen zullen je alleen maar problemen veroorzaken..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimski99
New Member
New Member

Bericht door wimski99 »

emielvanham schreef:Als je me het eerlijk zou vragen: Doorsparen! De MFD2 DVD is werkelijk hopeloos, de nieuwe RNS310 nog te jong en dus te duur..

Verleiding voor een marktplaats RNS510 is natuurlijk groot in dat soort bedragen maar doe dat alsjebieft niet die dingen zullen je alleen maar problemen veroorzaken..
Ik zit ook niet op een RNS510 te wachten... wel mooi maar een beetje zonde als je om de drie weken een nieuwe moet kopen. Mij de ellende niet waard. En de RNS310 is lastig in te bouwen in mijn Touran omdat ie de accu leeg trekt... zonder aanpassingen waar ik verder niets vanaf weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emielvanham
Senior Member

wimski99 schreef:
emielvanham schreef:Als je me het eerlijk zou vragen: Doorsparen! De MFD2 DVD is werkelijk hopeloos, de nieuwe RNS310 nog te jong en dus te duur..

Ik zit ook niet op een RNS510 te wachten... wel mooi maar een beetje zonde als je om de drie weken een nieuwe moet kopen. Mij de ellende niet waard. En de RNS310 is lastig in te bouwen in mijn Touran omdat ie de accu leeg trekt... zonder aanpassingen waar ik verder niets vanaf weet.
Kwestie van je CAN gateway vervangen, niet zo heel spannend...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1535