Hallo Allemaal,
Ik heb weer eens jullie hulp nodig. Ik heb dus een RNS 510 met een IPOD aansluiting. Alleen er komt geen zuiver geluid uit mijn speakers. Het gekke ervan is, dat ik dus wel hoor als ik Marokkaanse muziek draai op de RNS 510.
De CD's die er op staan zijn allemaal origineel.
Trouwens de IPOD is ook nieuw dus daar kan het ook niet aanliggen.
Kan iemand mij aub hiermee helpen.
Bedankt.
gr,
Said
Edit MOD: Ook dit topic van jou over de 510 verplaatst naar de juiste rubriek
RNS 510, IPOD aansluiting
-
- New Member
-
- Senior Member
Heb je die iPod aansluiting eerder gebruikt op een andere radio/navi van VW?
Zo ja, dan moet je een wijziging in de aansluiting laten aanbrengen omdat de CDC aansluiting op de 510 een pinnetje anders heeft zitten
Zo ja, dan moet je een wijziging in de aansluiting laten aanbrengen omdat de CDC aansluiting op de 510 een pinnetje anders heeft zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Hi Gerritje,
Nee het is een splinter nieuwe RNS 510 en een nieuwe IPOD aansluiting, tegerlijktijd ingebouwd.
Nee het is een splinter nieuwe RNS 510 en een nieuwe IPOD aansluiting, tegerlijktijd ingebouwd.
Hide post links |
-
- Senior Member
Vertel dan ook gelijk om welke pinnetjes het gaat: AUX GND en CDC GND moet omgewisseld worden..Gerritje schreef:Heb je die iPod aansluiting eerder gebruikt op een andere radio/navi van VW?
Bij sommige niet navitoestellen zitten deze pinnetjes wel goed in de stekker.. aangezien de IPOD interface hetzelfde is moet deze bij de RNS510 omgewisseld worden...
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is iets dat naar ik aanneem bij een officieel service center gedaan moet worden? Dit ivm de garantie, die vervalt als je 'm (zelf) openmaakt.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zijn de pinnetjes in de Quadlockstekker van de RNS510 JW niets aparts, behuizinkje openmaken en met een pennetje de weerhaakjes induwen zo gebeurt...JW schreef:Dat is iets dat naar ik aanneem bij een officieel service center gedaan moet worden? Dit ivm de garantie, die vervalt als je 'm (zelf) openmaakt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
En dat "behuizinkje openmaken" kan gedaan worden zonder de zegels/plakkers te beschadigen/verbreken?
Want die zitten er bij een 510 op, naar ik aanneem. Bij de VDO's die ik in handen gehad heb was dat het geval....
Groet,
JW
Want die zitten er bij een 510 op, naar ik aanneem. Bij de VDO's die ik in handen gehad heb was dat het geval....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
???? gisteren laat geworden JW??? QUADLOCK stekker, dan stekker van de IPOD interface uit de QUADLOCK halen, deze openfriemelen (zwart schuifmechaniekje) en de pinnetjes omzetten..JW schreef:En dat "behuizinkje openmaken" kan gedaan worden zonder de zegels/plakkers te beschadigen/verbreken?
Groet,
JW
heeft helemaal niets met zegeltjes of garantie te maken...
Wat mij opvalt is dat zowel jij als Gerrit een beetje zijn blijven hangen in het ter ziele gegane VDO en daarmee denken van alles iets af te weten en dus alles refereren naar VDO
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik stel gewone, open vragen, die voor Said1978 van belang zijn om te weten hóe híj iets kan aanpassen.
Daar is toch niks mis mee?
Ik pretendeer niet alles te weten, daar kom ik graag voor uit. Ik ben ook maar een gewone amateur, die elke dag bij leert
Overigens: VDO ter ziele? Waar komen de 510's dan vandaan?
Groet,
JW
Ik pretendeer niet alles te weten, daar kom ik graag voor uit. Ik ben ook maar een gewone amateur, die elke dag bij leert
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
De open vragen die je stelt hebben een heel eigen mening in de vorm van het feit dat jij denkt dat het toestel hiervoor open zou moeten terwijl ik al daarvoor had aangegeven dat het in de Quadlock zat..JW schreef:Ik stel gewone, open vragen, die voor Said1978 van belang zijn om te weten hóe híj iets kan aanpassen.
Groet,
JW
In dit topic herhaal je meerdere malen het wordt "Aannemen" dat doe je blijkbaar ook behalve als ik iets mededeel
De RNS510 komen van de Continental fabrieken in CZ en is geen VDO.... Boven op de toestellen staat ook de fabrikant Continental vermeld..
Voordat je nu inhaakt dat dit naar aanname hetzelfde zou zijn als VDO een kleine toelichting:
Philips werdt VDO (Dayton) deze werdt overgenomen door Siemens waardoor Siemens VDO ontstond. een jaar geleden wilde de Continental groep haar positie als OEM toeleverancier versterken en heeft zo deze club overgenomen van Siemens, de R&D wordt nu door Conti verzorgt.. De fabriek in CZ is ooit wel van Siemens geweest maar daar houdt het dan ook op...
Hide post links |
-
- Senior Member
De "geschiedenis" Philips >> Mannesmann >> Siemens >> Continental >> Schaeffler is me zeer wel bekend. En dat die laatste (vijandige) overname vermoedelijk niet doorgaat is me ook bekend.
Ter aanvulling: Continental kocht een paar jaar geleden Siemens-VDO voor 11 Mrd€, dat was de hele automotive sector van Siemens.
Inmiddels is besloten met de after market navigatie apparatuur te stoppen, maar wél door te gaan met de OEM spullen. En dat is een veel groter, en ook interessanter deel van deze bussiness.
De 510 wordt in de Siemens VDO fabriek in Tsjechië gemaakt, dat daar nu een ander plaatje op hangt is niet relevant. En de ontwikkeling zit nog op dezelfde plek als vroeger, in Regensburg.
Hoe het nú op de 510 geplakt zit weet ik niet. Zó http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 7450#47450 was het twee jaar geleden.
Ik meen verder met mijn vragen een dienst bewezen te hebben aan SAID, dat was mijn doel. Dat ik daarbij "door moest vragen" omdat dit me niet duidelijk was is helder, lijkt me. En naar ik vermoedde wist SAID dat ook niet, maar dat hoor ik graag van SAID. Als dat wél het geval is, waren mijn vragen overbodig.
Dan geldt weer: dubbel gestikt zit extra stevig
En de hamvraag aan SAID: weet je nu hoe je het moet veranderen en kun je dat nu zelf?
Groet,
JW
Ter aanvulling: Continental kocht een paar jaar geleden Siemens-VDO voor 11 Mrd€, dat was de hele automotive sector van Siemens.
Inmiddels is besloten met de after market navigatie apparatuur te stoppen, maar wél door te gaan met de OEM spullen. En dat is een veel groter, en ook interessanter deel van deze bussiness.
De 510 wordt in de Siemens VDO fabriek in Tsjechië gemaakt, dat daar nu een ander plaatje op hangt is niet relevant. En de ontwikkeling zit nog op dezelfde plek als vroeger, in Regensburg.
Hoe het nú op de 510 geplakt zit weet ik niet. Zó http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 7450#47450 was het twee jaar geleden.
Ik meen verder met mijn vragen een dienst bewezen te hebben aan SAID, dat was mijn doel. Dat ik daarbij "door moest vragen" omdat dit me niet duidelijk was is helder, lijkt me. En naar ik vermoedde wist SAID dat ook niet, maar dat hoor ik graag van SAID. Als dat wél het geval is, waren mijn vragen overbodig.
Dan geldt weer: dubbel gestikt zit extra stevig
En de hamvraag aan SAID: weet je nu hoe je het moet veranderen en kun je dat nu zelf?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Stel dat ik een Passat CC heb met RNS510 en een multimedia aansluitpunt in het dashboard kastje. Koop ik een I-Pod Touch (niet speciaal hiervoor maar toch ..). Zit keurig een USB kabeltje bij dus hij kan zo op de multimedia aansluiting geplugd worden. Maaaaaar ... geen verbinding mogelijk met de RNS510 ?
Dealer gebeld en die zegt dat ik een ander USB kabeltje a € 50 moet kopen ? Met de vraag waarom dat is .. tja .. Apple he ?!
Weet iemand wie die kabeltjes maakt en/of waar ik ze kan aanschaffen ?
Dealer gebeld en die zegt dat ik een ander USB kabeltje a € 50 moet kopen ? Met de vraag waarom dat is .. tja .. Apple he ?!
Hide post links |
-
- Senior Member
Kabels zijn te koop bij de betere VW dealer of inbouwbedrijven.pastv5 schreef:Stel dat ik een Passat CC heb met RNS510 en een multimedia aansluitpunt in het dashboard kastje. Koop ik een I-Pod Touch (niet speciaal hiervoor maar toch ..). Zit keurig een USB kabeltje bij dus hij kan zo op de multimedia aansluiting geplugd worden. Maaaaaar ... geen verbinding mogelijk met de RNS510 ?
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik heb nog een (gebruikt) kabeltje liggen voor de iPod aansluiting.
Wisselt voor 25 euro van eigenaar..
Wisselt voor 25 euro van eigenaar..
Hide post links |
-
- New Member
Re: RNS 510, IPOD aansluiting
Als dat een kabeltje is voor tussen de Ipod touch en de Multimedia aansluitbox, dan zou het graag van je overnemen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 673