Hallo,
Allereerst bedankt voor de reeds gevonden info op dit forum.
Ik heb een S40 T4 van 1998 (phase I) en heb sinds kort een HU 1205 in bezit.
Ik heb drie 'kleine' ongemakjes:
- de verlichting van de knoppen brandt niet, terwijl ik wel op de betreffende draad de spanning via de interieurverlichting kan regelen. Er staat dus regelbare spanning op, maar de verlichting van de navi werkt er niet mee. Het is aangesloten op positie nr 5 van de stekker die aan de achterkant van het systeem zit. In principe is dit de oranje draad, maar ik heb ook al versies van uitgebreidere stekkers gezien waarbij op een andere plek zat (vermoedelijk voor een S60/V70 met dolby)
- de auto weet ongeveer waar ik ben. Ik ben Tomtom gewend en zodra je de hoek omgaat geeft dat de juiste straat aan, bij deze kan het net zo goed de straat zijn die parallel loopt of een plein 50m verder/terug.
- Het navigeren slaat nergens op.....hij doet z'n best maar kan de weg niet vinden. Iedere keer bedenkt ie zich en zodra je verder bent gereden is ie op het moment dat ie bijkomt, gelijk weer het spoor bijster omdat je een stuk verder bent dan dat ding wist...?
Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft...
gr Marcel
Weer de HU 1205 in een X40
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jul 2009 18:33
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Vwb de positiebepaling lijkt het er sterk op dat er geen snelheidssignaal aankomt in de computer.
Zonder dit signaal is navigeren volledig onmogelijk
Een ander punt is dat het misschien niet zo verstandig is om tijd/geld te investeren in een systeem waar nooit meer updates voor uit zullen komen en waar voor geheel Europa een set van 26 belachelijk dure cd's moiet worden aangeschaft. Voor landen als Frankrijk en Duitsland zijn dat er al vier per land!
De laatste updates zijn van 2007 week 20 en dat betreft kaarten van eind 2005!
Zonder dit signaal is navigeren volledig onmogelijk
Een ander punt is dat het misschien niet zo verstandig is om tijd/geld te investeren in een systeem waar nooit meer updates voor uit zullen komen en waar voor geheel Europa een set van 26 belachelijk dure cd's moiet worden aangeschaft. Voor landen als Frankrijk en Duitsland zijn dat er al vier per land!
De laatste updates zijn van 2007 week 20 en dat betreft kaarten van eind 2005!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 jul 2009 18:33
Geld investeren.....hij heeft me niets gekost...maar het zit er nu in, ziet er knap uit en ik kan er niet tegen als iets niet gaat werken. Daarnaast gebruik ik niet zo heel veel de navigatie, hooguit 2 à 3 keer per maand.
Maar ik zat ook al aan dat snelheidssignaal te denken. De pulsdraad heb ik gemeten en geeft om ongeveer de meter een puls (?) maar blijft dan ook branden als je weer stilstaat. Verder heb ik via het 'geheime' menu het pulssignaal gezien, stond al stilstaand op 516 (? geen idee wat dat is). De voertuigsnelheid klopte echt helemaal niets van, ik reed 30 en dat ding gaf 2 aan?
Is dit ding uberhaupt te kalibreren?
Maar ik zat ook al aan dat snelheidssignaal te denken. De pulsdraad heb ik gemeten en geeft om ongeveer de meter een puls (?) maar blijft dan ook branden als je weer stilstaat. Verder heb ik via het 'geheime' menu het pulssignaal gezien, stond al stilstaand op 516 (? geen idee wat dat is). De voertuigsnelheid klopte echt helemaal niets van, ik reed 30 en dat ding gaf 2 aan?
Is dit ding uberhaupt te kalibreren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De Volvo S/V-40 is berucht om z'n puls, daar is op dit forum al een heeeeeleboel over geschreven.
Het grootste euvel is een "doorlopende puls" als je stilstaat. Daar is maar één oplossing voor: een API. Via de dealer aan te schaffen bij http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/St ... ryID=10331
Groet,
JW
Het grootste euvel is een "doorlopende puls" als je stilstaat. Daar is maar één oplossing voor: een API. Via de dealer aan te schaffen bij http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/St ... ryID=10331
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |