Speedpuls Avic X1r
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Speedpuls Avic X1r
Hallo,
Ben nieuw hier maar heb me voor de aanschaf van de Avic x1r, hier wel grondig kunnen informeren.
Heb vorige week dan maar dan besloten om toch de avic x1r aan te schaffen voor in mijn golf 4 cabrio.
Nu zit ik nog met een vraagje ivm met de speedpuls. Als ik naar de Hardwareinstellingen ga om te kijken naar alle aansluitingen blijft bij de speedpuls altijd 0 staan. Is dit normaal?
Voor de rest is alles aangesloten (achteruitsignaal) en heb de indruk dat hij perfect nauwkeurig de locatie aangeeft.
Voor de installatie heb ik geinformeerd naar de speedpuls en die bleek op de iso stekker te zitten dus zou hij normaal moeten aangesloten zijn, maar als hij 0 aangeeft is dit dan wel het geval?
Alvast bedankt
Ben nieuw hier maar heb me voor de aanschaf van de Avic x1r, hier wel grondig kunnen informeren.
Heb vorige week dan maar dan besloten om toch de avic x1r aan te schaffen voor in mijn golf 4 cabrio.
Nu zit ik nog met een vraagje ivm met de speedpuls. Als ik naar de Hardwareinstellingen ga om te kijken naar alle aansluitingen blijft bij de speedpuls altijd 0 staan. Is dit normaal?
Voor de rest is alles aangesloten (achteruitsignaal) en heb de indruk dat hij perfect nauwkeurig de locatie aangeeft.
Voor de installatie heb ik geinformeerd naar de speedpuls en die bleek op de iso stekker te zitten dus zou hij normaal moeten aangesloten zijn, maar als hij 0 aangeeft is dit dan wel het geval?
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fredie,
Zat er inderdaad een draad op pin A1 van die stekker, als het goed is een blauw-witte?
En voorts, je schrijft
Groet,
JW
Zat er inderdaad een draad op pin A1 van die stekker, als het goed is een blauw-witte?
En voorts, je schrijft
Bedoel je daarmee als de auto stilstaat, of ook als je rijdt? En hoe nauwkeurig is 'ie dan, een paar meter?en heb de indruk dat hij perfect nauwkeurig de locatie aangeeft.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Alvast bedankt voor de vlugge reactie, dat van die stekker moet ik nog maar eens nazien want ben er ni zeker van (plaats en kleur). De speedpuls blijft wel altijd 0 aangeven ongeacht rijden of stilstaan. maar bij stilstaan lijkt me dat vrij logisch. Met nauwkeurig bedoel ik dat hij op tijd aangeeft links en rechts enz.JW schreef:Hallo Fredie,
Zat er inderdaad een draad op pin A1 van die stekker, als het goed is een blauw-witte?
En voorts, je schrijftBedoel je daarmee als de auto stilstaat, of ook als je rijdt? En hoe nauwkeurig is 'ie dan, een paar meter?en heb de indruk dat hij perfect nauwkeurig de locatie aangeeft.
Groet,
JW
Heb de gps nog maar week geplaatst en echt ver ben ik er nog niet mee gereden maar op de kaart staat de pijl altijd perfect als ik bv stop aan een kruispunt ofzo.
Ook op da autostrade als ik dan naar de snelheid kijk geeft die ongeveer dezelfde km aangeving als op de teller met een marge van ongeveer 5 KMU...
groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 01 apr 2004 00:13
Volgens mij zit bij een Avic X1 de speedpuls niet in de iso stekker maar is het een roze draad die direct op de "blackbox" zit,samen met het achteruitrijsignaal (paars).
Je zal dus de roze draad moeten verbinden met de blauw/witte draad in de iso stekker van de auto.
Succes
Je zal dus de roze draad moeten verbinden met de blauw/witte draad in de iso stekker van de auto.
Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Idd, da dacht ik ook omdat er op de blackbox een aparte aansluiting is.Naviman schreef:Volgens mij zit bij een Avic X1 de speedpuls niet in de iso stekker maar is het een roze draad die direct op de "blackbox" zit,samen met het achteruitrijsignaal (paars).
Je zal dus de roze draad moeten verbinden met de blauw/witte draad in de iso stekker van de auto.
Succes
Maar als de speedpuls correct aangekoppeld is geeft hij dan iets anders weer dan 0? Als ik ga kijken bij het aantal antennes etc zie ik naast de speedpuls wel blokjes staan, maar bij de hardwareinstellingen altijd 0.
Weet iemand hoe dit in mekaar zit?
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 apr 2005 23:05
speedpuls
Ik heb ook een avic-x1r wel in een audi a4 nieuw model.
Speedpuls zit niet in de iso stekker maar bij mijn audi links onder de pedalen.Het is een blauw-witte draad in een groene stekker.Ik veronderstel dat die bij VW niet veel anders zal zijn, in ieder geval de moeite om eens na te kijken..Bij hardware options moet de speedpuls signaal geven bij het rijden, bij stilstaan geeft hij 0 aan.
Groeten
Gil
Speedpuls zit niet in de iso stekker maar bij mijn audi links onder de pedalen.Het is een blauw-witte draad in een groene stekker.Ik veronderstel dat die bij VW niet veel anders zal zijn, in ieder geval de moeite om eens na te kijken..Bij hardware options moet de speedpuls signaal geven bij het rijden, bij stilstaan geeft hij 0 aan.
Groeten
Gil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Re: speedpuls
Alvast bedankt voor de hulp, ga het eens nakijken vandaag.Glee schreef:Ik heb ook een avic-x1r wel in een audi a4 nieuw model.
Speedpuls zit niet in de iso stekker maar bij mijn audi links onder de pedalen.Het is een blauw-witte draad in een groene stekker.Ik veronderstel dat die bij VW niet veel anders zal zijn, in ieder geval de moeite om eens na te kijken..Bij hardware options moet de speedpuls signaal geven bij het rijden, bij stilstaan geeft hij 0 aan.
Groeten
Gil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Hallo iedereen,
Alvast bedankt voor de reacties ivm de speedpuls.
Heb de Avic er vandaag eens uitgenomen en de iso stekker van mijn wagen. De speedpuls bleek idd op de iso stekker van de wagen te zitten pin A blauw-witte draad.
Maar ik dacht natuurlijk dat er ook een verbinding was in de iso stekker van de avic, maar dit was niet zo en daarmee natuurlijk geen speedpuls.
(vindt het wel raar dat er geen speedpulsconnectie op de stekker van de avic zit, dit maakt het toch veel makkelijker bij inbouw, vermits vele wagens toch standaard speedspuls op de iso stekker hebben zitten....)
Maar allez dus roze kabel verbonden met de blauw-witte aan de iso stekker en verbonden aan blackbox en idd speedpulssignaal was een feit...even gereset en gaan initialiseren. Werkt prima nu.
Bedankt voor de hulp, maar aan degenen die dit zouden lezen nog een vraagje.
Rechtstreeks stroom 'aftappen' van de snelheidsmeter zoals dit nu gebeurt bij gewone connectie, kan dit schadelijk zijn voor de electronica (storingen, foute gegevens), of is het beter een speedpulsversterker te gebruiken?
Wie hierover meer weet mag het mij altijd laten weten, alvast bedankt.
Groetjes
Alvast bedankt voor de reacties ivm de speedpuls.
Heb de Avic er vandaag eens uitgenomen en de iso stekker van mijn wagen. De speedpuls bleek idd op de iso stekker van de wagen te zitten pin A blauw-witte draad.
Maar ik dacht natuurlijk dat er ook een verbinding was in de iso stekker van de avic, maar dit was niet zo en daarmee natuurlijk geen speedpuls.
(vindt het wel raar dat er geen speedpulsconnectie op de stekker van de avic zit, dit maakt het toch veel makkelijker bij inbouw, vermits vele wagens toch standaard speedspuls op de iso stekker hebben zitten....)
Maar allez dus roze kabel verbonden met de blauw-witte aan de iso stekker en verbonden aan blackbox en idd speedpulssignaal was een feit...even gereset en gaan initialiseren. Werkt prima nu.
Bedankt voor de hulp, maar aan degenen die dit zouden lezen nog een vraagje.
Rechtstreeks stroom 'aftappen' van de snelheidsmeter zoals dit nu gebeurt bij gewone connectie, kan dit schadelijk zijn voor de electronica (storingen, foute gegevens), of is het beter een speedpulsversterker te gebruiken?
Wie hierover meer weet mag het mij altijd laten weten, alvast bedankt.
Groetjes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 jun 2005 20:47
iso stekker pin 1
De rede dat pioneer de roze kabel ( speedpuls ) niet vast op pin 1 monteerd is omdat nog niet
iedere auto fabrikant de zelfde pin bezetting gebruikt... dit kan natuurlijk voor een niet oplettende
autoradio inbouwer wel eens een hoop geld kosten
iedere auto fabrikant de zelfde pin bezetting gebruikt... dit kan natuurlijk voor een niet oplettende
autoradio inbouwer wel eens een hoop geld kosten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
Rechtstreek stroom aftappen van de snelheidsmeter is in 98 van de 100 gevallen niet schadelijk voor de orginele boordelectronica.
In sommige auto's zit een heel zwak snelheidssignaal waardoor na aftappen op de km-teller en navigatie geen snelheid meer wordt aangegeven, dir kan verder geen kwaad voor de elecronica, er moet alleen een pulsversterkertje geplaatst worden.
Een snelheidssignaal aftappen van de ABS module leverd wel gevaar op en wordt sterk afgeraden i.v.m. stroringen aan het ABS systeem.
In sommige auto's zit een heel zwak snelheidssignaal waardoor na aftappen op de km-teller en navigatie geen snelheid meer wordt aangegeven, dir kan verder geen kwaad voor de elecronica, er moet alleen een pulsversterkertje geplaatst worden.
Een snelheidssignaal aftappen van de ABS module leverd wel gevaar op en wordt sterk afgeraden i.v.m. stroringen aan het ABS systeem.
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jul 2005 20:22
Hallo, ik ben hier ook op het forum gesukkeld na wat zoeken op google. Ik heb sinds deze week ook mijn Avic X1r. Nu heb ik vandaag zoals hier op het forum staat het speedpuls signaal aangesloten op de blauw witte kabel die van mijn rijpedalen vertrok. Maar wat moet deze nu precies aangeven? Als ik rij en ik duw mijn gas in dan komt telkens 1 puls bij. Kan dit? gas los en gas geven = 1 puls. Ik rij met een audi A3 2004. Voor de rest werkt alles subliem. greetz
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
Als je het gaspedaal induwt en er dan 1 pulsje bij komt, dan zit je pulsdraad niet op de juiste draad aangesloten.
Bij Audi A3 vanaf 2003 is het achterop de cockpit de blauwe stekker pin 28
of van de ABS stuureenheid zwarte stekker uitvoering met ESP pin 10, uitvoering zonder ESP pin 17
Het pulssignaal moet bij normaal rijden continu een signaal geven en niet alleen maar bij gas intrappen en loslaten.
Het gaat om een KM puls en niet het gaspedaal pulsje !
Check de bedrading nog maar eens, .......
Ow enneh aftappen van het ABS wordt sterk afgeraden, maar als het echt niet anders kan, tja dan is er geen andere keus dan het signaal daar te pakken, check eerst achter de cockpit !
Suc6
Bij Audi A3 vanaf 2003 is het achterop de cockpit de blauwe stekker pin 28
of van de ABS stuureenheid zwarte stekker uitvoering met ESP pin 10, uitvoering zonder ESP pin 17
Het pulssignaal moet bij normaal rijden continu een signaal geven en niet alleen maar bij gas intrappen en loslaten.
Het gaat om een KM puls en niet het gaspedaal pulsje !
Check de bedrading nog maar eens, .......
Ow enneh aftappen van het ABS wordt sterk afgeraden, maar als het echt niet anders kan, tja dan is er geen andere keus dan het signaal daar te pakken, check eerst achter de cockpit !
Suc6
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Eerder schreef je terecht:roval schreef:Als je het gaspedaal induwt en er dan 1 pulsje bij komt, dan zit je pulsdraad niet op de juiste draad aangesloten.
Bij Audi A3 vanaf 2003 is het achterop de cockpit de blauwe stekker pin 28
of van de ABS stuureenheid zwarte stekker uitvoering met ESP pin 10, uitvoering zonder ESP pin 17
Het pulssignaal moet bij normaal rijden continu een signaal geven en niet alleen maar bij gas intrappen en loslaten.
Het gaat om een KM puls en niet het gaspedaal pulsje !
Check de bedrading nog maar eens, .......
Ow enneh aftappen van het ABS wordt sterk afgeraden, maar als het echt niet anders kan, tja dan is er geen andere keus dan het signaal daar te pakken, check eerst achter de cockpit !
Suc6
Als je dat al doet moet er ALTIJD een pulsversterker gemonteerd worden, een API dus.In sommige auto's zit een heel zwak snelheidssignaal waardoor na aftappen op de km-teller en navigatie geen snelheid meer wordt aangegeven, dir kan verder geen kwaad voor de elecronica, er moet alleen een pulsversterkertje geplaatst worden.
Een snelheidssignaal aftappen van de ABS module leverd wel gevaar op en wordt sterk afgeraden i.v.m. stroringen aan het ABS systeem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jul 2005 20:22
Hallo bedankt om zo snel te antwoorden! Mss stomme vraag maar achter de cockpit is dat de DINstekker die achter naar de radio toekomt? Anders draai ik mss een deel voor niet terug open. En het achteruit signaal weet iemand waar ik dit het beste van af neem bij Audi. Alvast heel erg bedankt.roval schreef:Als je het gaspedaal induwt en er dan 1 pulsje bij komt, dan zit je pulsdraad niet op de juiste draad aangesloten.
Bij Audi A3 vanaf 2003 is het achterop de cockpit de blauwe stekker pin 28
of van de ABS stuureenheid zwarte stekker uitvoering met ESP pin 10, uitvoering zonder ESP pin 17
Het pulssignaal moet bij normaal rijden continu een signaal geven en niet alleen maar bij gas intrappen en loslaten.
Het gaat om een KM puls en niet het gaspedaal pulsje !
Check de bedrading nog maar eens, .......
Ow enneh aftappen van het ABS wordt sterk afgeraden, maar als het echt niet anders kan, tja dan is er geen andere keus dan het signaal daar te pakken, check eerst achter de cockpit !
Suc6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 23 jul 2005 08:26
die stekkers die achter de radio zitten moet je niet hebben, je moet echt de cockpit er uit schroeven.
Het achteruitrijsignaal is heel simpel, gewoon vanaf je achterlicht een draadje trekken naar de navi computer.
Het achteruitrijsignaal is heel simpel, gewoon vanaf je achterlicht een draadje trekken naar de navi computer.
[b]VDO Dayton PC 5200, updated 2.9[/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 jul 2005 20:22
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hangt er van af, als je de nodige handigheid en voldoende technisch inzicht hebt is dat best te doen.IceBlue schreef:klinkt niet eenvoudig .
En dat wordt ook aangegeven in de montage instructie: Deskundig en geautoriseerd personeel dient de inbouw te verrichten.
Als je jezelf hier ongemakkelijk bij voelt moet je even gaan buurten bij je Audidealer en hem vragen de puls en achteruit op te zoeken. Of een goed inbouwstation opzoeken.
Dat kan dan een paar tientjes kosten, maar dat is toch een peuleschil als je kijkt naar wat de X1R je gekost heeft, toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 11 jun 2005 00:41
Hallo,IceBlue schreef:klinkt niet eenvoudig .
Ivm met de speedpuls kan ik niet veel zeggen, bij mij zat hij gewoon op de iso stekker wat het heel gemakkelijk maakte om te connecteren.
Ivm met het achteruitrijsignaal kan ik wel het volgende zeggen, het is volgens mij niet noodzakelijk nodig om een extra verbinding te maken vertrekkende van het achterlicht naar vanvoor.
Ik heb het volgende gedaan: mijn blackbox staat onder de chauffeurzetel links vooraan. Om het achteruitrijsignaal te zoeken heb ik gewoon contact opgezet en in achteruit gezet zodat het achteruitrijlicht brand.
Dan heb ik via een testlampje gezocht op de kabels van het achterlicht waar de stroom van het achteruitrijlicht zat.
De kleur van dit kabeltje onthouden en in de linker deurdrempel tussen alle kabels naar kleur gezocht en ook hier getest of er dan stroom op stond.
Dit kabeltje verbonden naar de unit en was ok. Zo was het niet nodig om die meters kabel van achter naar vanvoor te trekken, vermits die kabel toch sowieso naar vanvoor loopt. dus kan je die evengoed 'onderweg' aankoppelen.
Hopelijk heb je er iets aan
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 jul 2009 21:06
Hallo,
Ik heb ook de Avic-X1 gekocht. En moet ook de snelheidskabel nog aansluiten, maar weet niet welke kabel ik daarvoor moet hebben en waar die zit. Tis voor in een Audi A3 uit 2000 met ESP (weet niet of dat verschil maakt).
Dus als iemand me kan helpen?
Grtz Ramon
Ik heb ook de Avic-X1 gekocht. En moet ook de snelheidskabel nog aansluiten, maar weet niet welke kabel ik daarvoor moet hebben en waar die zit. Tis voor in een Audi A3 uit 2000 met ESP (weet niet of dat verschil maakt).
Dus als iemand me kan helpen?
Grtz Ramon
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
A3 Modell 8L 1996 - Kabelfarbe: weiß/blau. Fahrerseitig, unter Instrumentenbrett, links neben der Lenksäule. Weißer 10 Pin Stecker ( Pin 2 ).
Bei einer Werksradiovorbereitung mit ISO - Stecker, Feld 3, Pin 1.
Mod: dit is een vraag over een Audi. Graag verplaatsen
Bei einer Werksradiovorbereitung mit ISO - Stecker, Feld 3, Pin 1.
Mod: dit is een vraag over een Audi. Graag verplaatsen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 452
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 494
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 653
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 878
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 759
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 384
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798