slecht ontvangst radio RNS 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Chris56
Average Member
Average Member

slecht ontvangst radio RNS 510

Bericht door Chris56 »

Ben vandaag bij de dealer geweest en die heeft niets kunnen vinden betreffende de slechte ontvangst van het radiogedeelte van mijn RNS510.

Nu was ik onderweg wat aan het stoeien, blijkt dat wanneer je het scherm op radio hebt staan en je houd de knop SETUP ca. 10 seconden vast (komt na een paar seconden eerst het gewone setup scherm, maar gewoon vast blijven houden) komt er een scherm voor het uitlezen van de radio.
Je kunt dus tijdens het autorijden zien hoe de kwaliteit van je ontvangst is, of er RDS wordt uitgezonden, stereo of mono, en wat voor mij belangrijk is info over de twee aan te sluiten antennes.

Op mijn info scherm staat dat ANT1 is aangesloten en ANT2 dus niet.

Dit scherm is van mij
Afbeelding

en deze van een andere 510 die in een auto bij de dealer zit. Heeft dus wel 2 aangesloten antennes
Afbeelding

De monteur was het scherm totaal vreemd en vroeg zich af of het te maken kon hebben met het feit dat de 510 achteraf (wel gewoon bij hun) is ingebouwd en in de plaats is gekomen voor een RNS300.

Zou het kunnen zijn dat er misschien maar één antenne in de auto zit?? I.v.m. met de RNS300??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als er een RNS300 af fabriek inzat heb je maar één antenne en moet er een antenne diversity adapter worden geplaatst
hierover is al zeer veel geschreven op het forum oa door vwgolf
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Glan
Starting Member
Starting Member

Bericht door Glan »

Ik had in mijn Golf V Variant hetzelfde probleem na vervanging van de RNS300 door een RNS510. De RNS 510 heeft een interne diversity en om goed te functioneren, zowel zenderlijst als AM, twee antennes nodig. De ene antenne is voor FM en de zenderlijst de andere voor AM en FM. Sluit je een (1) antenne aan, en als er een 300 inzat heb je er maar een, Dan heb je of de zenderlijst en geen AM of FM en AM maar geen zenderlijst. Ik heb bij mij de tweede antenne aangesloten via een extra antenneversterker op de zijruit die al was voorzien van een antenne en heb merkbaar betere ontvangst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 996