vrijschakeling voor RNS510
-
- Starting Member
vrijschakeling voor RNS510
Navi-experts.
Ik lees zoveel hier over vrijschakelingen voor de RNS-510 dat ik door de spreekwoordelijke bomen het beeld (bos) niet meer zie!!
Kom allerlei oude Ebay linkjes tegen en wordt daar dus niet wijzer van.
kortom:
ik zoek een vrijschakeling voor mijn RNS510 die NIET de navi in de war schopt, NIET mijn auto electronica om zeep helpt en NIET handmatig iedere keer als je boven de 8km uitkomt geactiveerd hoeft te worden.
Liefst verkrijgbaar in Nederland ivm evt problemen/garantie maar alle info en tips zijn welkom!
Ps ik weet dat het niet "de bedoeling" is om tv te gaan zitten kijken onder het rijden dus bespaar je de moeite als je me daarop wil gaan wijzen
Ik lees zoveel hier over vrijschakelingen voor de RNS-510 dat ik door de spreekwoordelijke bomen het beeld (bos) niet meer zie!!
kortom:
ik zoek een vrijschakeling voor mijn RNS510 die NIET de navi in de war schopt, NIET mijn auto electronica om zeep helpt en NIET handmatig iedere keer als je boven de 8km uitkomt geactiveerd hoeft te worden.
Liefst verkrijgbaar in Nederland ivm evt problemen/garantie maar alle info en tips zijn welkom!
Ps ik weet dat het niet "de bedoeling" is om tv te gaan zitten kijken onder het rijden dus bespaar je de moeite als je me daarop wil gaan wijzen
..:: B a s V a l ::..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Welkom op het navigatieforumPs ik weet dat het niet "de bedoeling" is om tv te gaan zitten kijken onder het rijden dus bespaar je de moeite als je me daarop wil gaan wijzen
Leuk dat jij alvast bepaalt wat wij wel en niet zouden mogen schrijven
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: vrijschakeling voor RNS510
Zie PM mail.BasVal schreef:Navi-experts.
kortom:
Hide post links |
-
- Starting Member
Gerrit,
Ik bepaal niet wat jullie niet mogen schrijven maar "toevallig" kom ik op ieder topic over vrijschakeling jouw mening, ideeen en waarschuwingen dat het niet zo hoort al tegen dus ik wilde je de moeite besparen om dit soort reacties ook op mijn verzoek te geven maar tevergeefs helaas...............
@vwgolf! THNX !
Ik bepaal niet wat jullie niet mogen schrijven maar "toevallig" kom ik op ieder topic over vrijschakeling jouw mening, ideeen en waarschuwingen dat het niet zo hoort al tegen dus ik wilde je de moeite besparen om dit soort reacties ook op mijn verzoek te geven maar tevergeefs helaas...............
@vwgolf! THNX !
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb zelf de vrijschakeling van Kufatec.
Deze is er in een universal versie en een plug & play versie.
Voor zover ik weet is het enige verschil dat de universal met 4 losse draadjes komt (Can High, Can low, plus, min) en de plug & play versie een quadlock verlengkabel is.
Bij de plug & play is het dus een kwestie van de radio eruit schroeven, de quadlock kabel loskoppellen, de verlengkabel er tussen plaatsen en de quiadlock weer in de radio. Klaar.
Verder hoef je niets meer te doen. Sterker nog, volgens de handleiding kun je 'm uitschakelen door een bepaalde knop op het stuur 12 seconden in te drukken maar dat werkt bij mij niet![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik kan dus gewoon DVD kijken op de radio, ongeacht de snelheid. Ik merk in het navigeren geen enkele verschil met wanneer hij er niet tussen zat.
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... S-810.html
Deze is er in een universal versie en een plug & play versie.
Voor zover ik weet is het enige verschil dat de universal met 4 losse draadjes komt (Can High, Can low, plus, min) en de plug & play versie een quadlock verlengkabel is.
Bij de plug & play is het dus een kwestie van de radio eruit schroeven, de quadlock kabel loskoppellen, de verlengkabel er tussen plaatsen en de quiadlock weer in de radio. Klaar.
Verder hoef je niets meer te doen. Sterker nog, volgens de handleiding kun je 'm uitschakelen door een bepaalde knop op het stuur 12 seconden in te drukken maar dat werkt bij mij niet
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik kan dus gewoon DVD kijken op de radio, ongeacht de snelheid. Ik merk in het navigeren geen enkele verschil met wanneer hij er niet tussen zat.
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... S-810.html
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi "Koffie"
Er zijn veel mensen die roepen over de Kufatec module dus ik was ook al in die richting aan het zoeken.
simpel gezegd betaal je bij Kufatec dus € 20,- voor die 2 stekker en het monteren ervan want de universal module kost € 149,-
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... rsal-.html
Maar als je wat verder zoekt op o.a. Ebay kom je ook deze module tegen:
http://cgi.ebay.de/TV-Freischaltung-fue ... %26ps%3D54
Deze wordt ook verkocht door o.a. NavInc zover ik kan achterhalen.
Maar voor € 89,- ben je in Polen al klaar blijkbaar
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0332968796
Als ik hiervan de reacties lees van andere kopers die deze vrijschakeling gekocht hebben dan is dat ook allemaal positief.
Iemand hier ervaringen mee misschien???
Er zijn veel mensen die roepen over de Kufatec module dus ik was ook al in die richting aan het zoeken.
simpel gezegd betaal je bij Kufatec dus € 20,- voor die 2 stekker en het monteren ervan want de universal module kost € 149,-
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... rsal-.html
Maar als je wat verder zoekt op o.a. Ebay kom je ook deze module tegen:
http://cgi.ebay.de/TV-Freischaltung-fue ... %26ps%3D54
Deze wordt ook verkocht door o.a. NavInc zover ik kan achterhalen.
Maar voor € 89,- ben je in Polen al klaar blijkbaar
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0332968796
Als ik hiervan de reacties lees van andere kopers die deze vrijschakeling gekocht hebben dan is dat ook allemaal positief.
Iemand hier ervaringen mee misschien???
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik heb hem bij die gasten in Polen gekocht, uit eindelijk voor 80 euro, mede omdat ik ook gelijk een Bluetooth carkit voor een Golf VI aanschafte, alles werkt perfect.
Je kan het gerust proberen, als is het wel op eigen titel, aan mij kunnen geen rechten worden ontleend...![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Je kan het gerust proberen, als is het wel op eigen titel, aan mij kunnen geen rechten worden ontleend...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hide post links |
-
- Starting Member
kufaPech ???
Heren navi experts.......
Afgelopen weekend de TV vrijschakeling van Kufatec gemonteerd maar helaas doet dit niet waar ik hem voor gekocht had
Zodra ik ga rijden schakelt het beeld op zwart.
Het vreemde is dat ik via Vagcom de radio ook niet meer kan benaderen na het plaatsen van de module.
Ik had eigenlijk vooraf al verzonnen dat zo'n TV vrijmodule naar mijn mening gewoon de radio voor de gek houdt en het canbus signaal om zeep helpt maar dat hij dat doet maar toch nog het beeld uitschakeld was iets wat ik nog niet verzonnen had.
Heb een mail gestuurd naar de leverancier of ze een werkend exemplaar willen versturen want ik hoop maar dat ik toevallig gewoon een kapotte ontvangen heb???
Tevens hebben we de SETUP mode weer geactiveer via kanaal 50 maar toch kom ik niet in het uitgebreide setup menu.
Resetten dmv <>+i toch en dan tijdens het VW opstarten de setupknop vasthouden was de truc als ik me niet vergis?
Alvast dank voor jullie tips!
Afgelopen weekend de TV vrijschakeling van Kufatec gemonteerd maar helaas doet dit niet waar ik hem voor gekocht had
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Het vreemde is dat ik via Vagcom de radio ook niet meer kan benaderen na het plaatsen van de module.
Ik had eigenlijk vooraf al verzonnen dat zo'n TV vrijmodule naar mijn mening gewoon de radio voor de gek houdt en het canbus signaal om zeep helpt maar dat hij dat doet maar toch nog het beeld uitschakeld was iets wat ik nog niet verzonnen had.
Heb een mail gestuurd naar de leverancier of ze een werkend exemplaar willen versturen want ik hoop maar dat ik toevallig gewoon een kapotte ontvangen heb???
Tevens hebben we de SETUP mode weer geactiveer via kanaal 50 maar toch kom ik niet in het uitgebreide setup menu.
Resetten dmv <>+i toch en dan tijdens het VW opstarten de setupknop vasthouden was de truc als ik me niet vergis?
Hide post links |
-
- Senior Member
De module (zwarte kastje) al eens los en daarna weer aangekoppeld.
Indien je de kabelset en de module in de verkeerde volgorde aansluit kan dit probleem zich voordoen.
Kijk even in de gebruiksaanwijzing voor de juiste volgorde.
Veel succes
Indien je de kabelset en de module in de verkeerde volgorde aansluit kan dit probleem zich voordoen.
Kijk even in de gebruiksaanwijzing voor de juiste volgorde.
Veel succes
Hide post links |
-
- Normal Member
Had gewoon die van 80 euro gekocht in Polen!!
Je geeft zelf al aan dat veel mensen positief daar over waren, ik zet er nog onder dat ik de mijne daar ook vandaan hebt, 2 stekkers klikken en klaar, werkt echt perfect, ben er zeer blij mee.
Je geeft zelf al aan dat veel mensen positief daar over waren, ik zet er nog onder dat ik de mijne daar ook vandaan hebt, 2 stekkers klikken en klaar, werkt echt perfect, ben er zeer blij mee.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: kufaPech ???
Doet 'ie dat ook in de Navigatie Modus?BasVal schreef:Heren navi experts.......
Afgelopen weekend de TV vrijschakeling van Kufatec gemonteerd maar helaas doet dit niet waar ik hem voor gekocht had![]()
Dát gaat dan verder dan wat de KLPD zou willen........
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Bij Audi kan het softwarematig worden aangepast, wel zo mooi;
http://www.trick77.com/tools/mmi3g_vimcode.php
Zou dit ook bij de Golf VI/RNS510 kunnen?
Hide post links |
-
- Starting Member
beter laat dan nooit
inmiddels de module teruggestuurd en een nieuwe ontvangen
(ondanks de eerste reactie dat er op electronica geen garantie zat!)
nu werkt het allemaal prima en geen zwart beeld incl waarschuwing meer tijdens het rijden.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
inmiddels de module teruggestuurd en een nieuwe ontvangen
(ondanks de eerste reactie dat er op electronica geen garantie zat!)
nu werkt het allemaal prima en geen zwart beeld incl waarschuwing meer tijdens het rijden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bijna!!golfgti5 schreef:Bij Audi kan het softwarematig worden aangepast, wel zo mooi;
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D
Hide post links |
-
- New Member
hallo
ik ben ook opzoek naar zon vrijschakeling, maar welke polen bedoelen jullie
groeten nils
groeten nils
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien een open deur maar hier wordt de het land Polen bedoeld.nils_corolla schreef:hallo
groeten nils
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
heeft iemand mischien een linkje waar ik dat eventueel zou kunnen kopen
bedankt alvast
groeten nils
bedankt alvast
groeten nils
Hide post links |
-
- Senior Member
Die staan bijv al in de zelfde post als waar jij Polen hebt gelezen
Hide post links |
-
- Normal Member
Needle sweep bij de Golf VI is een appeltje/eitje, is gewoon te coderen tegenwoordig.emielvanham schreef:Bijna!!golfgti5 schreef:Bij Audi kan het softwarematig worden aangepast, wel zo mooi;
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor zover bij mij bekend is dit mogelijk voor auto's geproduceerd vanaf productieweek 45 2009.golfgti5 schreef:Needle sweep bij de Golf VI is een appeltje/eitje, is gewoon te coderen tegenwoordig.emielvanham schreef:Bijna!!golfgti5 schreef:Bij Audi kan het softwarematig worden aangepast, wel zo mooi;
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Normal Member
Dat is helemaal correct.golfgti5 schreef:Needle sweep bij de Golf VI is een appeltje/eitje, is gewoon te coderen tegenwoordig.emielvanham schreef:Bijna!!golfgti5 schreef:Bij Audi kan het softwarematig worden aangepast, wel zo mooi;
Hide post links |
-
- Starting Member
software matig DVD beeld vrijschakelen werkt super!
even nog een toevoeging op mijn eerdere geposte vraag hier op het forum.
Heb mijn RNS510 inmiddels software matig laten vrijschakelen
hierbij wordt de "drempel" voor zwart beeld verhoogd naar bv 250 km/u
aangezien de meeste dit niet zo vaak rijden heb je dus (achterin) beeld tijdens het rijden.
veiliger en stukken netter dan werken met losse modules en ook nog eens goedkoper dus wat willen we nog meer??
Heb mijn RNS510 inmiddels software matig laten vrijschakelen
hierbij wordt de "drempel" voor zwart beeld verhoogd naar bv 250 km/u
aangezien de meeste dit niet zo vaak rijden heb je dus (achterin) beeld tijdens het rijden.
veiliger en stukken netter dan werken met losse modules en ook nog eens goedkoper dus wat willen we nog meer??
Hide post links |
-
- New Member
Hallo mensen net nieuw hier op het forum en sinds begin deze maand een nieuwe auto waarbij ik ook dvd kan kijken(rns510)
kan ik zonder dealer instellingen oid de dvd ook tijdens het rijden bekijken?
Dus is er een bepaalde code voor het vrijschaklen van de dvd?
alvast bedankt.
gr martijn.
kan ik zonder dealer instellingen oid de dvd ook tijdens het rijden bekijken?
Dus is er een bepaalde code voor het vrijschaklen van de dvd?
alvast bedankt.
gr martijn.
Hide post links |
-
- Moderator
Je hebt niet echt de moeite genomen om bovenstaand draadje en wat andere info hierover alhier te lezen. Nee, er is geen 'code' of zo. De meest handige optie is je RNS/Columbus voor DVD-kijken vrij te laten schakelen bij bijv. Emiel van Ham van Electronic4cars.nl
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
@ higgy; mag jij me zeggen waar ik hierboven er uit kan halen of er wel of niet een code is zodat je het zelf kan doen.
de dealer begrijp ik maar er zijn ook auto's waardoor je dmv een aantal combinaties van de diverse knopen eea kunt veranderen.
de dealer begrijp ik maar er zijn ook auto's waardoor je dmv een aantal combinaties van de diverse knopen eea kunt veranderen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1620