Ben sinds vandaag pas op de hoogte van het bestaan van deze site/forum. Direct geregistreerd natuurlijk.
Ben namelijk al lang op zoek naar een antwoord op mijn vraag.
Heb vorig jaar mercedes gekocht (1999) incl carin systeem sy586/00 (520???) met s.w. 0360.
Gezien in dit forum dat dit soort systemen maximaal voorzien kan worden van sw 0490.
Kan mijn oude beestje deze sw 0490 versie aan of is de hardware niet geschikt.
Ben blij met alle zinnige reacties.
carin 520 (sy586/00)
-
- New Member
-
- Senior Member
Jouw Carin is de 520 en die kan voorzien worden van SW 4.9
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
-
- Moderator
Geef even aan in welke regio je woont, wellicht kan iemand je helpen door de CD even uit te lenen.
Groeten,
Toho_NL.
Groeten,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- New Member
Hey,
Na wat googlen kwam ik op deze site, ik heb zelf ook de Carin 520, een paar vraagjes
Wat voor kaarten gaan erin Navteq of Teleatlas? Ik heb nu navigatie van 2006 dr in zitten, en is het mogelijk dat ik een firmware update kan uitvoeren? ik woon zelf in Zuid-Holland, Den Haag
Mvg
Na wat googlen kwam ik op deze site, ik heb zelf ook de Carin 520, een paar vraagjes
Wat voor kaarten gaan erin Navteq of Teleatlas? Ik heb nu navigatie van 2006 dr in zitten, en is het mogelijk dat ik een firmware update kan uitvoeren? ik woon zelf in Zuid-Holland, Den Haag
Mvg
Hide post links |
-
- Senior Member
In jouw Carin kunnen zowel Navteq als TeleAtlas kaarten, maar ze moeten daar wél voor geschikt zijn, zie http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_82
Welke Firmware zit er nu in? Te zien in het menu bij Instellingen, daar staat een HW en een SW aanduiding.
Groet,
JW
Welke Firmware zit er nu in? Te zien in het menu bij Instellingen, daar staat een HW en een SW aanduiding.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Da's nog een oer software die je daar in hebt, zó oud ben ik 'm nog maar één keer tegengekomen.
Hopelijk gaat het laden van de 4.9 goed, je hebt een oud beestje, en daarvan zal de leeseenheid wel niet meer geheel okselfris zijn. Proberen is op eigen risiko dus, als het mis gaat heb je niks meer, maar ja, dit systeem is ook al ruim 10 jaar oud.
Wellicht heeft iemand in je buurt die 4.9, dan kun je 'm daar laden. Als je wel eens in de buurt van Utrecht komt wil ik het wel proberen.
Groet,
JW
Hopelijk gaat het laden van de 4.9 goed, je hebt een oud beestje, en daarvan zal de leeseenheid wel niet meer geheel okselfris zijn. Proberen is op eigen risiko dus, als het mis gaat heb je niks meer, maar ja, dit systeem is ook al ruim 10 jaar oud.
Wellicht heeft iemand in je buurt die 4.9, dan kun je 'm daar laden. Als je wel eens in de buurt van Utrecht komt wil ik het wel proberen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Hmm dankjewel voor je snelle reactie,
Wat bedoel je precies met dan heb je niks meer, is het niet mogelijk om dat ding te resetten?
En de cdspeler is nog in goede staat, omdat hij ook weinig werd gebruikt, wat zijn de veranderingen in 4.9?
Kan je geen kopietje tegen betaling uiteraard maken? Ik neem aan dat dat gewoon legaal is, ik zit te kijken voor een upgrade maar ik wil wel een navigatie wat (semi)is ingebouwd, het is voor een Mercedes C-klasse uit eind 2001 bedoeld.
Gr, LuieDonder
Wat bedoel je precies met dan heb je niks meer, is het niet mogelijk om dat ding te resetten?
En de cdspeler is nog in goede staat, omdat hij ook weinig werd gebruikt, wat zijn de veranderingen in 4.9?
Kan je geen kopietje tegen betaling uiteraard maken? Ik neem aan dat dat gewoon legaal is, ik zit te kijken voor een upgrade maar ik wil wel een navigatie wat (semi)is ingebouwd, het is voor een Mercedes C-klasse uit eind 2001 bedoeld.
Gr, LuieDonder
Hide post links |
-
- Senior Member
Als de installatie van de nieuwe software loopt, wordt de oude gelijktijdig verwijderd. Gaat er dan tijdens dat inspelen van de nieuwe wat mis, dan zit er helemaal niks bruikbaars meer in, en dus valt er dan ook niks te resetten.
De computer moet dan naar een service center, daar wordt 'ie geflasht en de SW dan ingespeeld via een externe aansluiting.
De 4.9 is de laatste en zeer stabiele SW die de computer ook sneller (minder traag) maakt.
En nee, er worden geen kopietjes ter beschikking gesteld, zie het Forum Reglement.
Overigens, als je 'm nog moet inbouwen, zou ik naar wat nieuwers op zoek gaan. Zo'n museumstuk bouw je toch niet meer in
Groet,
JW
De computer moet dan naar een service center, daar wordt 'ie geflasht en de SW dan ingespeeld via een externe aansluiting.
De 4.9 is de laatste en zeer stabiele SW die de computer ook sneller (minder traag) maakt.
En nee, er worden geen kopietjes ter beschikking gesteld, zie het Forum Reglement.
Overigens, als je 'm nog moet inbouwen, zou ik naar wat nieuwers op zoek gaan. Zo'n museumstuk bouw je toch niet meer in
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
Nee ik bedoelde hij is ingebouwd op dit moment, daarom als ik een nieuwe zou kopen zou ik deze ook willen inbouwen, maar ik heb even geinformeerd en een originele Mercedes Commandsysteem kost 1200euro, en een Tomtom 200...keuze dus snel gemaakt.
Weet jij zo'n servicecenter, beetje vreemd dat die firmware niet verspreid mag worden, tis toch gewoon een update. Ik denk niet dat iemand op deze forum em beschikbaar stelt.
Weet jij zo'n servicecenter, beetje vreemd dat die firmware niet verspreid mag worden, tis toch gewoon een update. Ik denk niet dat iemand op deze forum em beschikbaar stelt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Op de CD staat COPYRIGHT, en een tekst als: No part of this CD may be retrieved.... etc. Daar houden we ons dus gewoon aan.
Bij mijn weten is 'ie nog gewoon te koop, bij Navco, daar kostte 'ie iets van 39 Euri.
Maar als geschreven, er is vast wel iemand die 'm heeft en 'm bij je in wil spelen. Met de risiko's als aangeduid, dat moet je dan gewoon aksepteren.
Groet,
JW
Bij mijn weten is 'ie nog gewoon te koop, bij Navco, daar kostte 'ie iets van 39 Euri.
Maar als geschreven, er is vast wel iemand die 'm heeft en 'm bij je in wil spelen. Met de risiko's als aangeduid, dat moet je dan gewoon aksepteren.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751