Vorige week kochten wij deze auto met dit navigatiesysteem erin. Als je in deze wagen rijdt kan je het navigatiesysteem niet meer instellen. Ook niet als je de reeds ingestelde weg afsluit. Dit blijkt een beveiling van de
fabriek te zijn. Erg onhandig vinden wij. Ik zit er vaak naast als passagier en dan is het helemaal niet onveilig om
even een andere weg in te stellen als je besluit toch nog even ergens anders heen te willen.
Weet iemand hoe ik deze beveiliging eraf krijg?
Bedankt alvast.
Travelpilot DX Ford Focus jan. 2005
-
- New Member
-
- Senior Member
Helaas, en gelijk een goed teken. Werkt prima en het is niet te veranderen.
Begeleiding afbreken, geluid e.d. instellen gaat prima, daarmee houdt het tijdens
het rijden op. Veiligheid noemt men dat.
Begeleiding afbreken, geluid e.d. instellen gaat prima, daarmee houdt het tijdens
het rijden op. Veiligheid noemt men dat.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Ja, maar als ik er naast zit als passagier is't toch veilig genoeg om iets anders in te stellen???? Ik blijf het vreemd vinden hoor.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zo vreemd is het niet want het hele instrumentarium incl. de navigatie is gemaakt om te worden bediend en gebruikt door de bestuurder. Alle verhalen over handige bijrijders en video-kijkende passagiers ten spijt.
Meestal komen dit soort voorzieningen niet voort uit overbezorgdheid, betutteling of bemoeizuncht van de fabrikant, maar uitsluitend uit overwegingen om de eventuele aansprakelijkheid uit te sluiten of althans sterk te beperken. Dat doet iedereen bewust of onbewust, dus daar is niets vreemds aan.
Meestal komen dit soort voorzieningen niet voort uit overbezorgdheid, betutteling of bemoeizuncht van de fabrikant, maar uitsluitend uit overwegingen om de eventuele aansprakelijkheid uit te sluiten of althans sterk te beperken. Dat doet iedereen bewust of onbewust, dus daar is niets vreemds aan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is niet anders, mooi maar enigzins verouderd systeem met peperdure kaartupdates.
Vervangen door iets anders doe je ook niet zomaar ivm de 1,7 DIN (maat) uitsparing en
de Ford bedrading. Stuurbediening overzetten naar anders systeem is ook kostbaar.
Achter deze navi ligt wel een compleet Ford to ISO bedradingset. (als het allemaal origineel is)
Kijk BTW wel even uit als je gaat sleutelen aan de bedrading, Focus is hier extreem
gevoelig voor, de vreemdste klachten komen eruit voort.
Vervangen door iets anders doe je ook niet zomaar ivm de 1,7 DIN (maat) uitsparing en
de Ford bedrading. Stuurbediening overzetten naar anders systeem is ook kostbaar.
Achter deze navi ligt wel een compleet Ford to ISO bedradingset. (als het allemaal origineel is)
Kijk BTW wel even uit als je gaat sleutelen aan de bedrading, Focus is hier extreem
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik meende dat dit ook veelvuldig voorkomt zonder aan de bedrading te zittenKijk BTW wel even uit als je gaat sleutelen aan de bedrading, Focus is hier extreem
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Hah !! Vandaar ander logo hé !!
TDCI is met name wachten op ellende, komt echt vanzelf.
TDCI is met name wachten op ellende, komt echt vanzelf.
MVG,
Kobus
Kobus
Hide post links |
-
- New Member
Ben ik even blij dat ik een TdDi heb
Nou ja, ik leg me er maar bij neer dan bij het navigatiesysteem en zal netjes stoppen telkens als we een andere route willen instellen. Ik heb er gelukkig wel een paar navigatie-CD's bij, de laatste van de Benelux en ook van Frankrijk en alle wegen van Europa. Scheelt zo te lezen ook weer een hoop centjes.
Eraan sleutelen zal ik maar niet doen. Nou kan ik dat toch niet zelf, dus dat scheelt.
Nou ja, ik leg me er maar bij neer dan bij het navigatiesysteem en zal netjes stoppen telkens als we een andere route willen instellen. Ik heb er gelukkig wel een paar navigatie-CD's bij, de laatste van de Benelux en ook van Frankrijk en alle wegen van Europa. Scheelt zo te lezen ook weer een hoop centjes.
Eraan sleutelen zal ik maar niet doen. Nou kan ik dat toch niet zelf, dus dat scheelt.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 983