Hoi,
Ik heb een Blaupunkt TravelPilot E2 in mijn nieuwe auto, een Volkwagen Polo 1.4 TDI 2007.
Echter het kalibreren lukt niet, op auto kal. gebeurt er niks. Heb al ruim 100 km gereden. Ook met handmatig Kalibreren zegt ie enkel " niet succesvol" .
Ik denk dat ik wel signaal heb, er staat een antenne in het display. Ik krijg in mijn navi enkel de windroos te zien, Hij denkt dat ik offroad ben. Zelf op de A2
Weet iemand een oplossing?
Blaupunkt TravelPilot E2
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
Zonder dat signaal valt er namelijk helemaal niets te kalibreren en ben je continu "off road"
Bij een Golf van 2007 is dat te realiseren dmv een CAN bus adapater of door het signaal uit de tellerunit te (laten) halen
Zonder dat signaal valt er namelijk helemaal niets te kalibreren en ben je continu "off road"
Bij een Golf van 2007 is dat te realiseren dmv een CAN bus adapater of door het signaal uit de tellerunit te (laten) halen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36
Okay dan moet ik terug naar de garage heb geen idee van techniek. enkel van PC'sGerritje schreef:Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
Zonder dat signaal valt er namelijk helemaal niets te kalibreren en ben je continu "off road"
Bij een Golf van 2007 is dat te realiseren dmv een CAN bus adapater of door het signaal uit de tellerunit te (laten) halen
Dank je voor je hulp!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36
is er een manier om te kijken of de op Pin 1 ISO A aangesloten is, zonder de radio te verwijderen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Lees de inbouwhandleiding maar eens door en dan werkplaatsstand!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36
Dank je!
Ik heb online de handleiding gevonden hier staat niet veel in over het inbouwen, iemand een linkje naar de inbouwhandleiding?
Ik heb online de handleiding gevonden hier staat niet veel in over het inbouwen, iemand een linkje naar de inbouwhandleiding?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Alles wat jij moet weten staat op blz 90 ev van de handleiding
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23
De E2 (maar zeker niet aleen deze) is ook behoorlijk gevoelig voor het ontbreken van het achteruitrij-signaal op ISO-A3.Gerritje schreef:Je zult in ieder geval een snelheidssignaal op Pin 1 ISO A aan moeten sluiten
Bij normaal vooruitrijden moet deze pin duidelijk aan massa liggen via de witte lamp, achteruit natuurlijk aan 12 Volt.
Met name het ontbreken van eenduidige massa kan tot uiterst curieuze en schijnbaar onverklaarbare verschijnselen leiden; soms meteen, soms pas na verloop van tijd en altijd onvoorspelbaar.
Natuurlijk is het beste en enig juiste advies om dit signaal ook echt aan te sluiten, in de meeste auto's is deze draad redelijk makkelijk terug te vinden. In uiterste nood is een directe verbinding met massa echter beter dan een open ingang.
De interne electronica heeft dan, afhankelijk van o.a. de temperatuur, de neiging te gaan 'zweven', d.w.z. in plaats van keihard en constant 0 Volt bijvoorbeeld onregelmatig varierend tussen 4 en 5 Volt.
BELANGRIJK: Bij ca. 4,6 Volt begint het systeem tussen voor- en achteruit te switchen. Hierdoor wordt de navigatie ernstig vertraagd en komen aanwijzingen vaak te laat en de ergenis begint. AANSLUITEN DUS!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 30 mei 2009 20:36
Maandag heb ik een afspraak bij de garage eens kijken of ze het kunnen maken.
Ik weet zeker dat het achterlicht niet is aangesloten inmiddels, en ook de tacho doet weinig. Soms wel soms niet, das dus niet goed genoeg. 12 maanden garantie op auto en inbouwapp. dus gratis is het.
Dank voor de hulp. Ik zal maandag hier posten hoe het gegaan is!
Ik weet zeker dat het achterlicht niet is aangesloten inmiddels, en ook de tacho doet weinig. Soms wel soms niet, das dus niet goed genoeg. 12 maanden garantie op auto en inbouwapp. dus gratis is het.
Dank voor de hulp. Ik zal maandag hier posten hoe het gegaan is!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 810