ms5100 + ck7w
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
ms5100 + ck7w
Hallo allemaal,
Ik heb net een tweedehands ms5100 aangeschaft. Daarbij zat ook een Nokia CK7w carkit en het lijkt erop alsof deze twee met elkaar verbonden zijn als ik zo de kabelset bekijk. Er zitten een tweetal "kastjes" bij :
Komfort CAN bus Interface CI05
Full Canbus mute systeem
Ook zit er een soort van koppel connector bij welke iets lijkt te doen met de speakers van de auto zelf, en ook de stroom lijkt te verdelen.
Heeft iemand hier misschien een aansluitschema of weet waar ik die kan vinden ?
Michel
Ik heb net een tweedehands ms5100 aangeschaft. Daarbij zat ook een Nokia CK7w carkit en het lijkt erop alsof deze twee met elkaar verbonden zijn als ik zo de kabelset bekijk. Er zitten een tweetal "kastjes" bij :
Komfort CAN bus Interface CI05
Full Canbus mute systeem
Ook zit er een soort van koppel connector bij welke iets lijkt te doen met de speakers van de auto zelf, en ook de stroom lijkt te verdelen.
Heeft iemand hier misschien een aansluitschema of weet waar ik die kan vinden ?
Michel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik kan me niet voorstellen dat de MS5100 ook maar iets van doen zou hebben met de Nokia Carkit
Die koppel connector zou heel goed kunnen passen tussen de ISO-B van de autoradio (luidsprekers) en de bruine ISO-B stekker. Met wat er aan hangt zou je dit een Mute-box kunnen noemen.
Die koppel connector zou heel goed kunnen passen tussen de ISO-B van de autoradio (luidsprekers) en de bruine ISO-B stekker. Met wat er aan hangt zou je dit een Mute-box kunnen noemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Ik denk ook niet dat ie er in die zin iets mee doet. Is meer een kabel koppeling van die beiden, misschien ook om beiden te profiteren van de speakers, en uiteraard van de stroom. Ik zal even een foto maken om te laten zien wat ik bedoel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Je kunt het afknippen, weggooien en helemaal vanaf nul beginnen.
Voor die 5100 heb je al die rommel echt niet nodig. Alleen die kabel met de zwart linnen tape er omheen.
Maar zo te zien heeft het in een VW gezeten gezien de Quadlockstekker en de contrastekker daarvan
Voor die 5100 heb je al die rommel echt niet nodig. Alleen die kabel met de zwart linnen tape er omheen.
Maar zo te zien heeft het in een VW gezeten gezien de Quadlockstekker en de contrastekker daarvan
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Ik denk dat ik er achter ben hoe ze het gehad hebben in de andere auto. Zie op de foto hoe ik denk dat het gezeten heeft. Enige nu is de twee grote stekkers/connectors vervangen voor types die in mijn auto wel passen (waarschijnlijk gewoon de standaard ISO connectors).
Het enige wat ze niet hebben aangesloten is de draad van de pc5100 naar de snelheidsmeterdraad van de auto en de acheruitrij draad. Zijn deze nodig voor het functioneren van de pc5100? (blijkbaar niet want ze hebben ze niet gebruikt)
Het enige wat ze niet hebben aangesloten is de draad van de pc5100 naar de snelheidsmeterdraad van de auto en de acheruitrij draad. Zijn deze nodig voor het functioneren van de pc5100? (blijkbaar niet want ze hebben ze niet gebruikt)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Precies zoals ik zelf al verondersteld had.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43
Antwoord op deze vraag, absoluut ja.michel1974 schreef:Het enige wat ze niet hebben aangesloten is de draad van de pc5100 naar de snelheidsmeterdraad van de auto en de acheruitrij draad. Zijn deze nodig voor het functioneren van de pc5100? (blijkbaar niet want ze hebben ze niet gebruikt)
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Heb hem aangesloten en hij start op. Zie mooi beeld, maar na een x aantal seconden/minuten stopt het beeldscherm ermee. Als ik dan op de hoofdunit weer op de power/cd knop druk gaat ie weer aan en start weer op. Heb ik iets verkeerd aangesloten of is ie kaduuk ? (ps : alleen even de 12Volt en Aarde aangesloten om te zien of ie het doet)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wat jij waarneemt gebeurt precies als je de geschakelde 12 volt vergeet aan te sluiten
Je kunt deze om te testen tijdelijk aan de permanente 12 volt hangen.
Je kunt deze om te testen tijdelijk aan de permanente 12 volt hangen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Iemand enig idee waar de A3 en A5 draden voor zijn? (op de VDO connector). Die staan nl niet genoemd in mijn handleiding.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
In de inbouwhandleiding van de PC5000/5100 staat dit keurig beschreven op pagina 25:
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/d ... l&df_id=47
A3 wit/bruin Schakeluitgang mute (Open collector)
A5 wit/blauw Schakeluitgang "Accessory"
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/d ... l&df_id=47
A3 wit/bruin Schakeluitgang mute (Open collector)
A5 wit/blauw Schakeluitgang "Accessory"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Dank je voor het snelle antwoord. Stond niet in mijn bijgeleverde schema. Moet zeggen dat ik dit forum helemaal perfect vind. Supersnel en goed antwoord!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 29 mei 2009 17:22
Vandaag alles aangesloten en werkt tot op heden prima.
Hij heeft gps signaal, heeft een pulssignaal, en achteruitrij is aangesloten. Is wel even een klus maar door de vele informatie op dit forum ben ik er toch prima doorheen gekomen. Is dus echt een kwestie van je goed inlezen in de materie!!
Zelfs de informatie van het pulssignaal zoals te vinden op het forum klopte als een bus!
Enige wat ie nu nog nodig heeft is een flinke calibratie rit, dus die gaat spoedig volgen.
Dus heel erg bedankt voor alle hulp (cq het hele forum), zonder jullie was ik er denk ik niet zo makkelijk uitgekomen.
Hij heeft gps signaal, heeft een pulssignaal, en achteruitrij is aangesloten. Is wel even een klus maar door de vele informatie op dit forum ben ik er toch prima doorheen gekomen. Is dus echt een kwestie van je goed inlezen in de materie!!
Zelfs de informatie van het pulssignaal zoals te vinden op het forum klopte als een bus!
Enige wat ie nu nog nodig heeft is een flinke calibratie rit, dus die gaat spoedig volgen.
Dus heel erg bedankt voor alle hulp (cq het hele forum), zonder jullie was ik er denk ik niet zo makkelijk uitgekomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wat jij een "flinke kalibratierit" noemet hoeft in feite niet meer dan een kwartiertje te duren door een goed gedigitaliseerd gebied met veel bochtenwerk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |