Enkele dagen geleden diende ik vast te stellen dat ondanks diverse files deze niet werden aangegeven door de TMC, erger nog er waren "geen berichten", doch tegelijk werden door de TMC zender de files omgeroepen.
Op andere momenten krijg je berichten tot 75 km van je positie en nu bleef het scherm leeg.
Ik merkte wel dat soms de radio-ontvangst minder was, doch geregeld waren alle drie de blokjes bij het scherm verkeersinfo groen...
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Weet iemand of het mogelijk is om met de 8220BT gebruik te maken van het Touringmobilis-abonnement wat wordt voorgesteld als een TMC-pro voor België?
8220BT en TMC / Touringmobilis
-
- Average Member
-
- Senior Member
Re: 8220BT en TMC / Touringmobilis
...dat gaat niet via de TMC zender, maar via de TA van de gewone zender.RetepCOD schreef:Enkele dagen geleden diende ik vast te stellen dat ondanks diverse files deze niet werden aangegeven door de TMC, erger nog er waren "geen berichten", doch tegelijk werden door de TMC zender de files omgeroepen.
Op andere momenten krijg je berichten tot 75 km van je positie en nu bleef het scherm leeg.
Ik merkte wel dat soms de radio-ontvangst minder was, doch geregeld waren alle drie de blokjes bij het scherm verkeersinfo groen...
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Weet iemand of het mogelijk is om met de 8220BT gebruik te maken van het Touringmobilis-abonnement wat wordt voorgesteld als een TMC-pro voor België?
Kon je zien op welke TMC zender je afgestemd stond toen je geen TMC berichten ontving?
Garmin heeft intussen een mogelijkheid om de Belgische TMC-Pro te pakken https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... productTab , maar daar staan de Kenwoods nog niet bij. Hopelijk komt ook dáárvoor de mogelijkheid.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Bedankt JW!
Ik kon zien dat de verkeersinfo van 4FM kwam bij de Garmin (geen berichten) en mijn radio stond op dezelfde zender waar de files herhaaldelijk werden afgeroepen.
Ik doelde inderdaad op die TMC-pro, ik mailde naar Garmin maar nog geen reactie ontvangen.
Een kleine technische vraag terzijde: ik liet inmiddels wel een kabel voor de Ipod KCA-iP300V aansluiten, weliswaar aangekocht via ebay en mogelijks namaak (maar hij werkt qua muziek voortreffelijk), kan dit de radio-ontvangst nog meer beïnvloeden in de slechte zin, of is dat een subjectief gevoel?
Ik kon zien dat de verkeersinfo van 4FM kwam bij de Garmin (geen berichten) en mijn radio stond op dezelfde zender waar de files herhaaldelijk werden afgeroepen.
Ik doelde inderdaad op die TMC-pro, ik mailde naar Garmin maar nog geen reactie ontvangen.
Een kleine technische vraag terzijde: ik liet inmiddels wel een kabel voor de Ipod KCA-iP300V aansluiten, weliswaar aangekocht via ebay en mogelijks namaak (maar hij werkt qua muziek voortreffelijk), kan dit de radio-ontvangst nog meer beïnvloeden in de slechte zin, of is dat een subjectief gevoel?
Hide post links |
-
- Senior Member
Is dat de Belgische 4FM http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... and=Belgie ?
Daarmee heb ik zelf geen goede ervaringen, de keer dat ik er op afgestemd was gaf 'ie niks door. Maar dat was éénmalig, zo vaak kom ik niet in België.
Toevallig rij ik er morgen weer doorheen, dan zal ik het nog eens proberen, normaliter stem ik af op TIC-VL via Radio 2. Díe geeft goede TMC
Op je vervolgvraag heb ik geen antwoord, hopelijk komt dat van iemand anders.
Groet,
JW
Daarmee heb ik zelf geen goede ervaringen, de keer dat ik er op afgestemd was gaf 'ie niks door. Maar dat was éénmalig, zo vaak kom ik niet in België.
Toevallig rij ik er morgen weer doorheen, dan zal ik het nog eens proberen, normaliter stem ik af op TIC-VL via Radio 2. Díe geeft goede TMC
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Het is inderdaad de Belgische 4FMTMC welke steeds automatisch wordt gekozen. Deze hoort bij de zender JoeFM (vroeger 4FM).
Het probleem is dat het optrad voorbij Gent richting kust/Brugge. In het "binnenland" geen probleem. Maar vervelend genoeg gaf de andere ook niets...
De TMC pro zou ideaal zijn, nu nog een bericht van Garmin.
Het probleem is dat het optrad voorbij Gent richting kust/Brugge. In het "binnenland" geen probleem. Maar vervelend genoeg gaf de andere ook niets...
De TMC pro zou ideaal zijn, nu nog een bericht van Garmin.
Hide post links |
-
- Average Member
Net bericht gehad voor de TMC-pro / Touring mobilis: Garmin stuurde me door naar Kenwood. Het gaat niet op de 8220 BT, waarschijnlijk op de toekomstige toestellen wel.
Off topic: de software zou ook niet naar de nieuwe worden geüpdate.
Slechte radio-ontvangst is natuurlijk te wijten aan de saab-antenne
Hide post links |
-
- Senior Member
Is dat een in de ruit ingebouwd antenne? Zo ja, dan is die aktief en zit daar een versterker bij. Die moet gevoed worden, waarschijnlijk via een fantoomvoeding.RetepCOD schreef:Net bericht gehad voor de TMC-pro / Touring mobilis: Garmin stuurde me door naar Kenwood. Het gaat niet op de 8220 BT, waarschijnlijk op de toekomstige toestellen wel.
Check dus hoe dat zit, dáár kan de oorzaak zitten van je slechte ontvangst
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
JW, als ik me niet vergis, dan heb je hierover al eens een duidelijke uitleg gegeven in een ander topic want ik ben met die uitleg naar de dealer gegaan.
Het gaat inderdaad om een antenne in de ruit en deze zou gevoed worden door de standaard ingebouwde saab antenneversterker. Alleen dat kan ik niet controleren. Het is een nieuwe wagen en ik wil liever niet te veel prutsen, maar ik was wel zo vrij om de commentaar van Kenwood onmiddellijk aan de autodealer mee te delen.
Bij een volgende controle zou men het nazien.
Alvast bedankt voor de raad.
Ik vroeg me toch af of het niet te doen is om de TMC pro te ontvangen aangezien het toestel met een dergelijke antenne uitgerust is en binnen garmin een code voor tmc abonnementen kan worden aangegeven.
Natuurlijk een gok van 35 €
Het gaat inderdaad om een antenne in de ruit en deze zou gevoed worden door de standaard ingebouwde saab antenneversterker. Alleen dat kan ik niet controleren. Het is een nieuwe wagen en ik wil liever niet te veel prutsen, maar ik was wel zo vrij om de commentaar van Kenwood onmiddellijk aan de autodealer mee te delen.
Bij een volgende controle zou men het nazien.
Alvast bedankt voor de raad.
Ik vroeg me toch af of het niet te doen is om de TMC pro te ontvangen aangezien het toestel met een dergelijke antenne uitgerust is en binnen garmin een code voor tmc abonnementen kan worden aangegeven.
Natuurlijk een gok van 35 €
Hide post links |
-
- Senior Member
Die antenneversterker, gewoon goed laten checken. Vraag waar 'ie zit, en hóe die versterker van spanning voorzien wordt, laat je dat gewoon uitleggen en vraag zonodig door. We kennen de dealers zo langzamerhand....
Je kunt er natuurlijk altijd een gokje aan wagen, maar ik denk dat het weggegooid geld is. Er moet een SW-matige check plaatsvinden en die zal doodlopen naar ik verwacht. Maar het is jouw geld, en dus
Groet,
JW
Je kunt er natuurlijk altijd een gokje aan wagen, maar ik denk dat het weggegooid geld is. Er moet een SW-matige check plaatsvinden en die zal doodlopen naar ik verwacht. Maar het is jouw geld, en dus
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Inderdaad moet er een SW check zijn, maar als ik het zo bekijk zit die mogelijkheid in de Garmin software en een andere voorwaarde is de City Navigator NT, dus daarom durfde ik te hopen....
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... rementsTab
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID ... rementsTab
Hide post links |
-
- Senior Member
We zijn benieuwd
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
ook last van TMC
De laatste paar weken leg ik 3 dagen per week 300 km per dag af, en ook ik merk dat de TMC bepaling nou niet echt geweldig is bij de 8220. Ik moet wel zeggen dat ik software versie 2.40 er nog op heb staan. Ga er binnenkort 2.60 op zetten.
Als er files getoond worden, is het default puur voor de route of in de buurt (niet voor heel NL zoals bijv in de Becker), en als die er dan zijn dan rekent ie zich rot.
2 km stilstaand verkeer? dat is dan 45 minuten vertraging. 3 files op de a27, dat is dan 99 minuten omrijden, dus rij maar via de A15. Oei 3 km stilstaand, dat is dan weer 50 minuten vertraging....
Gevolg is dat ik afgelopen donderdag binnendoor van Nieuwegein werd genavigeerd tot Rotterdam. Allemaal via B-wegen, omdat de A27 compleet zou dichtzitten....
Ik vermoed dat deze hoge vertragingstijden komen door het feit dat hij bepaalde zaken dubbel rekent.
Zo zag ik vandaag op de A27 2 vertragingen op het stuk dat ik reed. 1 van 2 km stilstaand verkeer en 1 van 6 km stilstaand verkeer. Als hij die 2 tijden bij elkaar optelt dan loopt het snel op....
Iemand bekend met deze problemen, en iemand die kan bevestigen dat dat bijv in versie 2.60 beter is?
Soms mis ik mijn Becker zo.... en dat was maar een enkel dins!
Als er files getoond worden, is het default puur voor de route of in de buurt (niet voor heel NL zoals bijv in de Becker), en als die er dan zijn dan rekent ie zich rot.
2 km stilstaand verkeer? dat is dan 45 minuten vertraging. 3 files op de a27, dat is dan 99 minuten omrijden, dus rij maar via de A15. Oei 3 km stilstaand, dat is dan weer 50 minuten vertraging....
Gevolg is dat ik afgelopen donderdag binnendoor van Nieuwegein werd genavigeerd tot Rotterdam. Allemaal via B-wegen, omdat de A27 compleet zou dichtzitten....
Ik vermoed dat deze hoge vertragingstijden komen door het feit dat hij bepaalde zaken dubbel rekent.
Zo zag ik vandaag op de A27 2 vertragingen op het stuk dat ik reed. 1 van 2 km stilstaand verkeer en 1 van 6 km stilstaand verkeer. Als hij die 2 tijden bij elkaar optelt dan loopt het snel op....
Iemand bekend met deze problemen, en iemand die kan bevestigen dat dat bijv in versie 2.60 beter is?
Soms mis ik mijn Becker zo.... en dat was maar een enkel dins!
Hide post links |
-
- Senior Member
En inderdaad, ik ben die vrijdag door België heen gereden, via Antwerpen en Brussel naar Valenciennes in F. Gisteren via de dezelfde route terug gereden.JW schreef:Is dat de Belgische 4FM http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... and=Belgie ?
Groet,
JW
Tijdens die ritten kon ik alleen Radio 2 TIC-VL goed ontvangen, gedurende de hele rit door België. Met als altijd uitstekende info, die precies bleek te kloppen.
4FM heb ik even gezien, maar daar had ik geen goede info. En al gauw moest ik terug naar Radio 2.
En STU-BRU was uiteraard niet te ontvangen, die is gecodeerd.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
@JW ik liet door de dealer een extra antenneversterker plaatsen. Het resultaat is dat radioluisteren niet meer mogelijk is aangezien de storingen ook erg versterkt worden.........
Erg vervelend dus
Erg vervelend dus
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je, zoals je erder al schreef, een actieve antenne hebt waar geen spanning op staat en je plaatst vervolgens een extra antenneversterker heb je inderdaad alleen maar versterkte rommel. Een heel domme actie van de dealer.
Je moet een fantoomadapter laten plaatsen of op andere wijze de reeds aanwezige antenneversterker van spanning voorzien.
Als je desnoods een stuk draad in de Kenwood steekt heb je stukken betere ontvangst dan met deze berg narigheid.
Je moet een fantoomadapter laten plaatsen of op andere wijze de reeds aanwezige antenneversterker van spanning voorzien.
Als je desnoods een stuk draad in de Kenwood steekt heb je stukken betere ontvangst dan met deze berg narigheid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |