RCD300 inbouwen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
GolfV-2nd
New Member
New Member

RCD300 inbouwen

Bericht door GolfV-2nd »

Na mijn eerdere plannen om een RCD310 in mijn tweedehands golf V te bouwen nu toch maar een RCD300 met MP3 gekocht om problemen met lege accu's e.d. te voorkomen.

De huidige situatie is een 1-din pioneer radio welke de voeding krijgt dmv twee uit het zekeringenkastje getrokken kabels (geschakelde plus en constante plus), deze zijn ingetakt op de ISO-stekkers welke ook aangesloten zijn op de quadlock. Wanneer ik echter mijn RCD300 aansluit dmv de quadlock-stekker blijkt dat hier geen spanning op staat. :(

Op het moment dat ik dus de quadlock aansluit op mijn RCD300 zijn de kabels uit het zekeringenkastje zonder functie en kunnen dus niks verstoren.

Kan het nu zijn dat er nog instellingen in de boordcomputer moeten worden gedaan bij de garage? Of zouden hier nog andere oorzaken achter kunnen zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Denk niet dat het in de boord computer zit, maar eerder in het ontbreken van een paar aansluitingen in de quadlock.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GolfV-2nd
New Member
New Member

Bericht door GolfV-2nd »

Problem solved 8)

De oplossing was eigenlijk heel simpel, de dealer had de zekering eruit gehaald. Deze bleek trouwens onder de motorkap te zitten (positie F8 - 15A). Dus zekering erin en de radio deed het. :oops:

Zo zie je maar weer, storingen oplossen is dingen uitsluiten en bij het begin beginnen. Goeie leer voor de volgende keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 830