Hallo Forumleden,
Ik heb een Kenwood 8220BT navigatiesysteem sinds een half jaar en heb vanaf het begin al problemen met de satellietontvangst bij het opstarten van het systeem. Hiervoor is bij de dealer al een keer de gps antenne verplaatst maar dit heeft niet geholpen.
Bij aanzetten van het systeem kan het 2 tot 5 minuten duren alvorens de satellieten gevonden zijn en dit is erg vervelend als je meteen rijinstructies wilt hebben bij het instappen.
Het maffe is dat dit dus niet constant is, het komt ook wel voor dat ik direct kan navigeren, en nee ik heb de auto niet in de garage staan of onder een rij bomen.
Iemand dezelfde ervaringen?
Rich
Satellietontvangst Kenwood 8820BT duurt lang bij opstarten
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
-
- Average Member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 18 feb 2008 09:11
Satellietontvangst Kenwood
Heb zelf een DNX5220Bt.
Bij een koude start ('s morgens) kan het tot 2 minuten duren maar soms heb ik al na 1 minuut ontvangst.
Nadien meestal van zodra je op het blauwe scherm op de OK kan klikken is er ook ontvangst.
Hoe langer de wagen heeft stilgestaan (over dag tussen 2 ritten in) hoe langer het duurt vooraleer er opnieuw ontvangst is.
In setup staat Egnos/Waas ingeschakeld maar merk nooit verschil tussen aan of uit.
Soms staan er in de groene balkjes op het scherm van satelietontvangst overal "D" in en dan weer niet ?
Merk ook geen verschil met of zonder "D" ?
Iemand een iedee of praktische ervaring met Egnos/Waas aan/uit en met of zonder "D" ?
Nog een praktische tip: start éérst je wagen, vul eventueel daarna je koffer en hang je jas aan het haakje.
Stap in de wagen en installeer je confortabel, het signaal komt zo wel aan en is minder stresserend dan wanneer je éérst in stapt, de wagen start en dan ongeduldig op het schermpje zit te staren!
Groetjes
Eddy
Bij een koude start ('s morgens) kan het tot 2 minuten duren maar soms heb ik al na 1 minuut ontvangst.
Nadien meestal van zodra je op het blauwe scherm op de OK kan klikken is er ook ontvangst.
Hoe langer de wagen heeft stilgestaan (over dag tussen 2 ritten in) hoe langer het duurt vooraleer er opnieuw ontvangst is.
In setup staat Egnos/Waas ingeschakeld maar merk nooit verschil tussen aan of uit.
Soms staan er in de groene balkjes op het scherm van satelietontvangst overal "D" in en dan weer niet ?
Merk ook geen verschil met of zonder "D" ?
Iemand een iedee of praktische ervaring met Egnos/Waas aan/uit en met of zonder "D" ?
Nog een praktische tip: start éérst je wagen, vul eventueel daarna je koffer en hang je jas aan het haakje.
Stap in de wagen en installeer je confortabel, het signaal komt zo wel aan en is minder stresserend dan wanneer je éérst in stapt, de wagen start en dan ongeduldig op het schermpje zit te staren!
Groetjes
Eddy
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het moet nu toch niet gekker worden dat een instrument zoveel tijd nodig heeft om op gang te komen dat men z'n toevlucht moet nemen tot dit soort non-oplossingen.Nog een praktische tip: start éérst je wagen, vul eventueel daarna je koffer en hang je jas aan het haakje.
Stap in de wagen en installeer je confortabel, het signaal komt zo wel aan en is minder stresserend dan wanneer je éérst in stapt, de wagen start en dan ongeduldig op het schermpje zit te staren!
Zijn we er nu ondertussen al achter dat het gewoon niet deugt dat zo'n toestel niet meteen bruikbaar is?
Een instrument dat gewoon op puls en gyro is aangesloten heeft vanaf het moment dat het contact wordt ingeschakeld een exacte positie en kan vanaf de eerste meter navigeren zonder eerst nog eens te moeten koffie drinken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
Hoi Gerritje,
deze conclusie had ik inmiddels zelf ook al getrokken aangezien ik de voorgaande jaren met een Avic-X1 gereden heb. Echter de problemen rondom de Navgate van Pioneer hebben me naar de Kenwood gedreven.
Nu dus blijkbaar op de blaren zitten.
deze conclusie had ik inmiddels zelf ook al getrokken aangezien ik de voorgaande jaren met een Avic-X1 gereden heb. Echter de problemen rondom de Navgate van Pioneer hebben me naar de Kenwood gedreven.
Nu dus blijkbaar op de blaren zitten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Met de problemen van de 900BT is er misschien nog uitzicht op een SW-matige oplossing denkbaar. Bij de Kenwood kun je dat dus gewoon vergeten. Dat wordt mbt navigatie nooit iets dat te vergelijken is met de X1
Overigens, waarom richt je je pijlen niet op de leverancier? Er wordt vaak maar aangenomen dat het een voorbijgaand probleem is, soms veroorzaakt door de warmtewerende voorruit maar misschien deugt het toestel wel helemaal niet
zie daarvoor ook mijn reactie:
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 8229#78229
Overigens, waarom richt je je pijlen niet op de leverancier? Er wordt vaak maar aangenomen dat het een voorbijgaand probleem is, soms veroorzaakt door de warmtewerende voorruit maar misschien deugt het toestel wel helemaal niet
zie daarvoor ook mijn reactie:
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 8229#78229
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hoezeer ik ook je mening deel dat het hebben van een puls en gyro de voorkeur verdient: dit gedrag van deze 8820 is a-typisch, en moet opgelost worden door de leverancierGerritje schreef:Met de problemen van de 900BT is er misschien nog uitzicht op een SW-matige oplossing denkbaar. Bij de Kenwood kun je dat dus gewoon vergeten. Dat wordt mbt navigatie nooit iets dat te vergelijken is met de X1
Overigens, waarom richt je je pijlen niet op de leverancier? Er wordt vaak maar aangenomen dat het een voorbijgaand probleem is, soms veroorzaakt door de warmtewerende voorruit maar misschien deugt het toestel wel helemaal niet
zie daarvoor ook mijn reactie:
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 8229#78229
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
ik ga vd week eens langs bij de dealer. Thnx voor de reacties.
Rich
Rich
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Laat je even weten hoe het je vergaan is?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Wat ik zou adviseren op de oorzaak op te sporen:
Eerst van iemand een losse Tomtom of Garmin lenen en die op het dashboard neerleggen. Als die wel een snelle fix krijgt dan weet je dat er niets met je voorruit aan de hand is.
Vervolgens zelf of door de dealer de Kenwood/Garmin GPS antenne provisorisch op het dashboard leggen.
Dan moet de Kenwood ongeveer net zo snel een fix hebben als de losse Tomtom/Garmin.
Zo ja, dan is er toch iets mis met de plaatsing van de antenne onder het dashboard.
Zo niet, dan is er iets mis met je GPS antenne of je Kenwood. Vragen of de dealer een andere GPS antenne van een voorraad-Kenwood wil monteren geeft meer duidelijkheid. Of zelf een versterkte antenne kopen, bv voor 29,95 bij
http://www.wifiantennes.nl/N_frame.html ... rt_48.html
Als dat niet helpt dan is het enige de Kenwood opsturen.
Eerst van iemand een losse Tomtom of Garmin lenen en die op het dashboard neerleggen. Als die wel een snelle fix krijgt dan weet je dat er niets met je voorruit aan de hand is.
Vervolgens zelf of door de dealer de Kenwood/Garmin GPS antenne provisorisch op het dashboard leggen.
Dan moet de Kenwood ongeveer net zo snel een fix hebben als de losse Tomtom/Garmin.
Zo ja, dan is er toch iets mis met de plaatsing van de antenne onder het dashboard.
Zo niet, dan is er iets mis met je GPS antenne of je Kenwood. Vragen of de dealer een andere GPS antenne van een voorraad-Kenwood wil monteren geeft meer duidelijkheid. Of zelf een versterkte antenne kopen, bv voor 29,95 bij
http://www.wifiantennes.nl/N_frame.html ... rt_48.html
Als dat niet helpt dan is het enige de Kenwood opsturen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37
Het probleem is dat het ook niet altijd mis is. Je snapt dat als ik bij de dealer aan kom dat het dan ineens wel werkt.
Overigens lijkt mij een antenneversterker dan niet voor mijn kosten zijn als de kenwood dit nodig heeft of wel?
Overigens lijkt mij een antenneversterker dan niet voor mijn kosten zijn als de kenwood dit nodig heeft of wel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 434
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 245
-
-
Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 791
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 273
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 528
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 958