Hallo!
Sinds eergister ben ik de bezitter van een Kenwood DNX8220BT, na eerder een Becker Cascade Pro gehad te hebben.
Met die Becker heb ik nooit problemen gehad mijn Nokia N70 te koppelen via de bluetooth, echter bij de Kenwood valt het zwaar tegen.
Het doorsturen van het adresboek, of zelfs nog maar het doorsturen van een telefoonnr via bluetooth blijkt niet te werken. Het enige wat ik momenteel kan doen is iemand die me gebeld heeft koppelen aan een snelkeuzeknoppen 1 t/m 6. De Kenwood zit op BT software versie 1.60.
Mijn Nokia zit op romversie 5.0638.3.0.1. Dat is de laatste versie die voor de N70 telefoon is uitgebracht.
Er is wel een recentere romversie, maar die blijkt alleen voor de N70 music edition te zijn.
Upgraden naar versie 1.70 van de BT software van de Kenwood durf ik al helemaal niet, omdat daar mijn telefoon incl rom versie al helemaal niet meer bijstaat!
Opvallend is overigens in het overzicht dat er maar weinig Nokia's zijn die alle opties bieden (zoals de enable to send SMS en notify about new SMS).
De verkoper van het navigatiesysteem koppelde overigens zijn Nokia 6021 even, en daar bleek weldegelijk dat deze telefoon ondersteund werd, en dat hij SMS info kon lezen, en een melding kreeg als er een nieuwe SMS was.
Bovendien kon hij de laatst gekozen nummers opvragen, die gebeld waren vanaf de telefoon (kan ik ook niet). Ik zie alleen degenen die MIJ het laatst gebeld hebben.
Om een lang verhaal kort te maken: de Nokia N70 is voor mij niet heilig, maar ik kan uit het overzicht niet opmaken wat nou een goed ondersteunde (het liefst Nokia smart) telefoon is. Graag hoor ik van jullie hoe jullie ervaringen zijn,
en welke telefoon jullie hebben.
Tot die tijd blijf ik BT bellen via de voorkeuze knoppen. Op zich werkt dat overigens best aardig, en geluid is prima voor beide kanten van de lijn.
Kenwood DNX8220BT, bluetooth ondersteuning
-
- Average Member
-
- Senior Member
Kun je bij je N70 naar je contacten gaan, opties, markeren, alle markeren, opties, verzenden, via bluetooth kiezen?
Met mijn N95 werkt het feilloos, N70 is al wat ouder....
Met mijn N95 werkt het feilloos, N70 is al wat ouder....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
De Nokia E66 werkt wel, maar je ziet geen SMS-dienst.
Eens gepaird werkt het prima, doch twee dagen na elkaar diende ik 's morgens de GSM opnieuw te pairen, nadien voor de gehele dag in orde.
Eens gepaird werkt het prima, doch twee dagen na elkaar diende ik 's morgens de GSM opnieuw te pairen, nadien voor de gehele dag in orde.
Hide post links |
-
- Starting Member
met s/e w880i en samsung g800 en met n95 werkt het prima.
eens gepaird geen probleem. w880 moet ik soms (< 1x per maand) aan en uitzetten en dan herkend ie het meteen weer.
eens gepaird geen probleem. w880 moet ik soms (< 1x per maand) aan en uitzetten en dan herkend ie het meteen weer.
Hide post links |
-
- New Member
Heb net een nieuwe Nokia E75, alle functies werken. Voorheen Nokia N73, veel problemen met bluetooth verbinding die eruit vloog.
Hide post links |
-
- Starting Member
Werkt bij de E75 je SMS-dienst ook op de Kenwood? Bij mijn E71 werkt dat niet. Voor de rest gaat alles wel goed met de BT verbinding.
Groeten
Groeten
Hide post links |
-
- Average Member
Nog even een reactie van mij: ik heb de BT inmiddels stabiel. Heb geen last met telkens wegvallende BT verbinding. Ik vond op de BT compatibiliteitslijst van de Kenwood een opmerking dat er problemen konden ontstaan met het synchronyseren van speciale leestekens. dus een quote in de naam zou al killing kunnen zijn. Na verwijderen van een paar gevallen heb ik geen problemen meer!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden -