Vraag VDO 5700
Vraag VDO 5700
Het volgende probleem doet zich voor.Op de A73 van uit het zuiden richting Venlo door de beruchte maastunnels rijdend geen problemen met navigatie. Op de terug weg iedre keer onder de langere tunnel is de PC weg kwijt en na pakweg 5km loopt hij dan vast. Waar moet ik hierbij aan denken???????
Waarom Zuid Noord niet en Noord Zuid wel vastlopen?????????
Midden onder de tunnel wil hij me laten afslaan kan toch niet aan gyroscoop liggen ??????
Heb nieuwste DVD en Software van Navtech Hele systeem 2jaar oud
Waarom Zuid Noord niet en Noord Zuid wel vastlopen?????????
Midden onder de tunnel wil hij me laten afslaan kan toch niet aan gyroscoop liggen ??????
Heb nieuwste DVD en Software van Navtech Hele systeem 2jaar oud
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit probleem kan zich eigenlijk uitsluitend voordoen als je toch niet de nieuwste DVD hebt. Dan staat de A73 er nog niet goed op en denkt het systeem dat je bovengronds rijdt
De nieuwste, waar de A73 wel geheel correct op staat, is de versie 2008/2009. Oveigens heet de kaartleverancier al meer dan 5 aar Navteq, dus dan moet je wel een erg oude DVD hebben
De nieuwste, waar de A73 wel geheel correct op staat, is de versie 2008/2009. Oveigens heet de kaartleverancier al meer dan 5 aar Navteq, dus dan moet je wel een erg oude DVD hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Moderator
OP de nieuwe kaarten van navteq staat idd de a73 wel juist vermeld. Navtech of Navteq... what's in the name. De vraagsteller geeft aan dat de navisoftware ongeveer 2 jr oud is, en dat kan (voor de A73) dan wel kloppen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
Mijn DVD is 2008 2009 en als er goed gelezen is is ZUID-NOORD geen probleem,maar NOORD -ZUID wel...
De A73 wordt van af Echt tot achter Eindhoven dus wel herkend
waarom ene kant tunnel wel goed andere kant niet dat is de vraag???????
De A73 wordt van af Echt tot achter Eindhoven dus wel herkend
waarom ene kant tunnel wel goed andere kant niet dat is de vraag???????
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad heel vreemd, je zou kunnen proberen de NOORD-ZUID in tegengestelde richting te kunnen rijden, maar vrees dan wel dat je andere problemen krijgt.
Maar nu even zonder dollen, het enige wat ik kan bedenken is, dat je contact opneemt met Navteq en daar het probleem voorlegd, misschien weten zij wat.
Gr.
Maar nu even zonder dollen, het enige wat ik kan bedenken is, dat je contact opneemt met Navteq en daar het probleem voorlegd, misschien weten zij wat.
Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008
Hide post links |
-
- Senior Member
Zoals je in je eerste bericht schreef meende ik te lezen dat zuid-noord goed ging behalve dan die afslag onder in de tunnel. Dit kan gebeuren als deze weg ongeveer op de plaats ligt van een andere gedigitaliseerde weghubertus schreef:Midden onder de tunnel wil hij me laten afslaan kan toch niet aan gyroscoop liggen ??????
Aangezien al velen met deze DVD de A73 hebben gereden en er nog geen andere reacties zijn geweest zou je inderdaad denken aan een defect aan de computer maar ik zou een gyroscoopfout toch willen uitsluiten. Als dat het geval zou zijn zou je na elke richtingsverandering een fout krijgen, al is het 10 meter bij je huis vandaan.
In ieder geval is de situatie op de Navteq VDODayton-kaarten van 3 maanden "ouder" zodanig dat er geen enkele probleem wordt ondervonden
Zou je voor de zekerheid de file abstract van de dvd hier willen posten of zelf controleren?
Oa moet daarin staan:
CD number : 03272
Navigation databases:
.../prod/CIQ/NavTech/europe/eu_ex_sv_999_20080102qNT07Q4caz9.cpr.00
.../prod/CIQ/NavTech/europe/eu_ex_sv_999_20080102qNT07Q4caz9.cpr.01
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Er even van uitgaand dat die gegevens kloppen, is dit iets dat we eerder tegengekomen zijn. Dat was op de A2, in de buurt van Utrecht, en ook op de A12 bij Moerkapelle. Daar werd je van de weg gestuurd, en er vervolgens weer op geleid.
De oorzaak bleek een foutje op de DVD te zijn, ergens een "omgevallen bitje", dan ziet 'ie in die weg een onderbreking.
Ook vroeger kwam dit voor, ik heb dat hier al eens verteld. Een vriend van me, rijdend met een MS 5000, reed dagelijks door het Bois de Boulogne van huis naar z'n werk in Parijs. En op een bepaalde kruising moest hij volgens het systeem rechts afslaan en vervolgens 50 meter later keren en op diezelfde kruising weer rechtsaf slaan om z'n weg te vervolgen. Kennelijk stond er een bitje verkeerd op die kruising, dan krijg je zó iets.
Remedie: DVD omwisselen of je er gewoon niks van aantrekken en doorrijden
Groet,
JW
De oorzaak bleek een foutje op de DVD te zijn, ergens een "omgevallen bitje", dan ziet 'ie in die weg een onderbreking.
Ook vroeger kwam dit voor, ik heb dat hier al eens verteld. Een vriend van me, rijdend met een MS 5000, reed dagelijks door het Bois de Boulogne van huis naar z'n werk in Parijs. En op een bepaalde kruising moest hij volgens het systeem rechts afslaan en vervolgens 50 meter later keren en op diezelfde kruising weer rechtsaf slaan om z'n weg te vervolgen. Kennelijk stond er een bitje verkeerd op die kruising, dan krijg je zó iets.
Remedie: DVD omwisselen of je er gewoon niks van aantrekken en doorrijden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
Even voor Gerrit Zuid-noord helemaal perfect Noord--Zuid wil hij in de tunnel afslaan.....
Over dit probleem heb al eens met NAVTEQ gemaild die hebben nog eens bij hun gekeken en zeiden dat geen kaart fout gevonden was. Nu terug naar forum foutje op de schijf kan ik mij dan ook wel indenken.....
Zal ik volgende keer de navigatie voor de tunnel beeindigen en er na weer op home zetten om vastlopen te voorkomen rompslomp spanning van pc .....??????????
Over dit probleem heb al eens met NAVTEQ gemaild die hebben nog eens bij hun gekeken en zeiden dat geen kaart fout gevonden was. Nu terug naar forum foutje op de schijf kan ik mij dan ook wel indenken.....
Zal ik volgende keer de navigatie voor de tunnel beeindigen en er na weer op home zetten om vastlopen te voorkomen rompslomp spanning van pc .....??????????
Hide post links |
-
- Senior Member
Misschien dat JW eens een keer door de tunnel kan rijden want die heeft dezelfde DVD
Hide post links |
-
- Senior Member
....dat wil zeggen: ik heb de Supercode 2008/2009 DVD. Maar het is uiteraard niet dezelfde DVD.....
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat ik zal proberen is een simulatie te maken met mijn DVD. Dan moet blijken hoe dat gaat.
Overigens, als je de route laat berekenen, hoe ziet het er dan op de kaart uit? Vergroot hem eens uit op de plek waar het mis gaat en kijk dan hoe dat er uitziet.
En wat staat er precies in de Routebeschrijving in je systeem?
Groet,
JW
Overigens, als je de route laat berekenen, hoe ziet het er dan op de kaart uit? Vergroot hem eens uit op de plek waar het mis gaat en kijk dan hoe dat er uitziet.
En wat staat er precies in de Routebeschrijving in je systeem?
Groet,
JW
Hide post links |
Hartelijk bedankt voor zoveel steun, uitvergroten is volgens mij niet mogelijk na de tunnel loopt navigatie vast en kun je dus niks meer als alleen stekker uittrekken spanning eraf weer insteken en alles loopt van dat punt weer correct verder. Mijn DVD is ook supercode dat ging ook allemaal perfect met installeren komt van NAVCO.
Ik kom ook niet elke week in Roermond daarvan daan dat ik met de gedachte speel zet begeleiding voor tunnel ui en daarna druk je weer op toets Home.
Had na vorige ervaring al de schaal vergroot naar 5km maar hij gaf half weg aan links afslaan.
Ik kom ook niet elke week in Roermond daarvan daan dat ik met de gedachte speel zet begeleiding voor tunnel ui en daarna druk je weer op toets Home.
Had na vorige ervaring al de schaal vergroot naar 5km maar hij gaf half weg aan links afslaan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat "uitvergroten" kun je doen vóórdat je gaat rijden. Je laat eerst de route berekenen, dan zie je 'm op de kaart als wit lijntje komen.
Dán ga je naar dat bewuste punt met de <en> knopjes en daar eenmaal aangekomen vergroot je dat.
Ik zal dat ook doen, dat moet van hieruit wel lukken als ik een flex-via-punt gebruik.
Groet,
JW
Dán ga je naar dat bewuste punt met de <en> knopjes en daar eenmaal aangekomen vergroot je dat.
Ik zal dat ook doen, dat moet van hieruit wel lukken als ik een flex-via-punt gebruik.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Inmiddels heb ik die route op mijn systeem gesimuleerd, met de DVD Supercode 2008/2009 er in.
Ik had daarbij Echt als bestemming ingegeven en heb de route vanuit Utrecht over de A15, A50 en A73 laten lopen door een Flex-Viapunt in te voeren.
Daarbij blijkt het systeem geheel de route over de A73 te volgen, geen enkele bijzonderheid bij Roermond te zien. Ik heb dat hele stuk langs/door Roermond op een schaal van 50 meter bekeken en daarbij volgt 'ie gewoon de A73. Ook in de Routebeschrijving volgt 'ie deze route, geen afwijkingen.
Er kunnen nu twee dingen mis zijn:
1) er zit een foutje in jouw DVD. Zoiets kan altijd gebeuren, en dan zou een andere DVD dit probleem moeten oplossen.
2) in werkelijkheid loopt de route wat anders dan op de DVD staat, en dan kan er iets misgaan als je 'm werkelijk rijdt.
Beide mogelijkheden zijn te onderzoeken. De eerste door even een DVD te wisselen met iemand anders, de tweede door die route door iemand anders te laten rijden met een ander systeem.
Groet,
JW
Ik had daarbij Echt als bestemming ingegeven en heb de route vanuit Utrecht over de A15, A50 en A73 laten lopen door een Flex-Viapunt in te voeren.
Daarbij blijkt het systeem geheel de route over de A73 te volgen, geen enkele bijzonderheid bij Roermond te zien. Ik heb dat hele stuk langs/door Roermond op een schaal van 50 meter bekeken en daarbij volgt 'ie gewoon de A73. Ook in de Routebeschrijving volgt 'ie deze route, geen afwijkingen.
Er kunnen nu twee dingen mis zijn:
1) er zit een foutje in jouw DVD. Zoiets kan altijd gebeuren, en dan zou een andere DVD dit probleem moeten oplossen.
2) in werkelijkheid loopt de route wat anders dan op de DVD staat, en dan kan er iets misgaan als je 'm werkelijk rijdt.
Beide mogelijkheden zijn te onderzoeken. De eerste door even een DVD te wisselen met iemand anders, de tweede door die route door iemand anders te laten rijden met een ander systeem.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Het gegeven dat tijdens de begeliding de computer "vast loopt" maar zodanig dat deze na een herstart zelfs weer vraagt of de route moet worden voortgezet, lijkt mij na bestudering ook te duiden op een foutief exemplaar van de DVD. In overleg met leverancier Navco moet hierbij tot een vervanging zijn te komen.
Hide post links |
Ik heb een mail van Navteq
Klantnummer: xxxxxxxxxx
Geachte heer xxxxxx,
Bedankt voor uw vraag.
NAVTEQ levert kaarten voor veel verschillende navigatie systemen die op het moment op de markt zijn. De navigatie systeem functie waar uw vraag over gaat is een functie van de systeem software die bij het systeem word geleverd en is een functie die niet op onze landkaarten voorkomt.
De achterliggende oorzaak van het probleem kunnen zijn:
- De lengte van de tunnel Hoewel het van Noord naar Zuid werkt, kan het zijn dat vanwege de lengte of disconnectie van de satelliet verbinding, het apparaat u niet meer juist kan localiseren. Wanneer het apparaat aan en uit schakelt, zal het waarschijnlijk weer functioneren.
- In dit specifieke geval van de A73 kan het zijn dat betreffend gedeelte van de snelweg nog niet op uw kaart is opgenomen. De A73 was nog in ontwikkeling op het moment dat de fabrikant de kaartdata van ons betrok om uw huidige versie 08/09 te maken. De combinatie van de tunnel en een mogelijk niet op de kaart aangegeven weg kan de oorzaak zijn van het vastlopen van uw systeem.
Het is aannemelijk dat dit probleem bij de volgende versie, 09/10, verholpen is. Deze verwachten wij volgende maand.
Voor meer gespecificeerde vragen kunt u terecht bij de vertegenwoordiger van VDO Dayton in Nederland, EBK in Zeewolde. Zij zijn te bereiken via nummer 0900-3254357 of per e-mail via info@ebknl.nl.
Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren; dan wel contact op te nemen met ons Customer Contact Center via onderstaande telefoonnummers.
Wilt u zo vriendelijk zijn in uw correspondentie, te refereren naar uw klant nummer? Deze staat vermeld links bovenaan deze email.
Wij streven naar het hoogste niveau van onze dienstverlening en vragen daarom enkele minuten van uw tijd om het klanttevredenheidsonderzoek in te vullen. Uw antwoorden zullen ons helpen onze service nog beter op uw behoeften af te stemmen.
Uw antwoorden zullen vertrouwelijk worden behandeld. Hartelijk dank voor uw deelname.
Met vriendelijke groet,
NAVTEQ Customer Service Centre
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS
International Toll Free Number: 00800 18 23 53 22
Local Toll Free Number United Kingdom: 08081 013885
Local Toll Free Number Germany: 0800 181 6065
Local Toll Free Number France: 0800 914 478
Local Toll Free Number Italy: 800 781 145
Telephone Number: +31 555 384 245
Fax Number: +31 555 433 947
Original Message:
From: xxxxxxxxxxx
Sent: 11-05-2009
To: xxxxxx
Subject: Contact Us
Role: xxxx
Question: xxx
Name: xxxxxxxx
Email: xxxxxxx
Phone: xxxxxxxx
Business:
Address: xxxxxxxx
Address:
City: xxxxxx
State / Province:
ZIP / Postal Code: xxxxx
Country: Netherlands
Preferred Contact Method: email
Device:
Comments: Wat kan er verkeerd zijn
Heb navigatie VDO 5700 met Supercode DVD 2008-2009 en rijdende over de A73 van ZUID --NOORD gaat alles perfect.De beruchte tunnels bij ROERMOND geen probleem.......
Maar nu komt de terug weg dus NOORD--ZUID de kort tunnel no probleem DE lange tunnel hier stuurt mijn navigatie mij half weg de tunnel links af(kan dus niet)..
en als ik de tunnel uit ben loopt alles vast.....
Syteem is net 2.5 jaar oud nergens verder problemen,alleen tunnelbuis NOORD---ZUID A73 kan de DVD op die plaats beschadicht zijn?????????
Ik koop niet iederjaar nieuwe DVD maar toen VDO stopte met supercode via NAVCO dus maar DVD besteld.
Ik heb hier al eens eerder met jullie gemaild, en vraag mij nu af WAAROM ZUID-NOORD geen probleem en NOORD--ZUID wel verkeerde aan wijzing,sattelieten zullen toch in beide buizen het zelfde reageren en de gyroscoop van VDO moet het verder doen....
Gaarne advies van uw zijde na telefonisch kontakt advie om met U te mailen.
DVD Part No T1000-14206
Europe DVD
Editio 2008/09
DVDSEURO809NT
Bij voorbaat dank
Mod Gene: op verzoek de privegegevens vervangen door niet te traceren xxxxxx
Klantnummer: xxxxxxxxxx
Geachte heer xxxxxx,
Bedankt voor uw vraag.
NAVTEQ levert kaarten voor veel verschillende navigatie systemen die op het moment op de markt zijn. De navigatie systeem functie waar uw vraag over gaat is een functie van de systeem software die bij het systeem word geleverd en is een functie die niet op onze landkaarten voorkomt.
De achterliggende oorzaak van het probleem kunnen zijn:
- De lengte van de tunnel Hoewel het van Noord naar Zuid werkt, kan het zijn dat vanwege de lengte of disconnectie van de satelliet verbinding, het apparaat u niet meer juist kan localiseren. Wanneer het apparaat aan en uit schakelt, zal het waarschijnlijk weer functioneren.
- In dit specifieke geval van de A73 kan het zijn dat betreffend gedeelte van de snelweg nog niet op uw kaart is opgenomen. De A73 was nog in ontwikkeling op het moment dat de fabrikant de kaartdata van ons betrok om uw huidige versie 08/09 te maken. De combinatie van de tunnel en een mogelijk niet op de kaart aangegeven weg kan de oorzaak zijn van het vastlopen van uw systeem.
Het is aannemelijk dat dit probleem bij de volgende versie, 09/10, verholpen is. Deze verwachten wij volgende maand.
Voor meer gespecificeerde vragen kunt u terecht bij de vertegenwoordiger van VDO Dayton in Nederland, EBK in Zeewolde. Zij zijn te bereiken via nummer 0900-3254357 of per e-mail via info@ebknl.nl.
Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren; dan wel contact op te nemen met ons Customer Contact Center via onderstaande telefoonnummers.
Wilt u zo vriendelijk zijn in uw correspondentie, te refereren naar uw klant nummer? Deze staat vermeld links bovenaan deze email.
Wij streven naar het hoogste niveau van onze dienstverlening en vragen daarom enkele minuten van uw tijd om het klanttevredenheidsonderzoek in te vullen. Uw antwoorden zullen ons helpen onze service nog beter op uw behoeften af te stemmen.
Uw antwoorden zullen vertrouwelijk worden behandeld. Hartelijk dank voor uw deelname.
Met vriendelijke groet,
NAVTEQ Customer Service Centre
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS
International Toll Free Number: 00800 18 23 53 22
Local Toll Free Number United Kingdom: 08081 013885
Local Toll Free Number Germany: 0800 181 6065
Local Toll Free Number France: 0800 914 478
Local Toll Free Number Italy: 800 781 145
Telephone Number: +31 555 384 245
Fax Number: +31 555 433 947
Original Message:
From: xxxxxxxxxxx
Sent: 11-05-2009
To: xxxxxx
Subject: Contact Us
Role: xxxx
Question: xxx
Name: xxxxxxxx
Email: xxxxxxx
Phone: xxxxxxxx
Business:
Address: xxxxxxxx
Address:
City: xxxxxx
State / Province:
ZIP / Postal Code: xxxxx
Country: Netherlands
Preferred Contact Method: email
Device:
Comments: Wat kan er verkeerd zijn
Heb navigatie VDO 5700 met Supercode DVD 2008-2009 en rijdende over de A73 van ZUID --NOORD gaat alles perfect.De beruchte tunnels bij ROERMOND geen probleem.......
Maar nu komt de terug weg dus NOORD--ZUID de kort tunnel no probleem DE lange tunnel hier stuurt mijn navigatie mij half weg de tunnel links af(kan dus niet)..
en als ik de tunnel uit ben loopt alles vast.....
Syteem is net 2.5 jaar oud nergens verder problemen,alleen tunnelbuis NOORD---ZUID A73 kan de DVD op die plaats beschadicht zijn?????????
Ik koop niet iederjaar nieuwe DVD maar toen VDO stopte met supercode via NAVCO dus maar DVD besteld.
Ik heb hier al eens eerder met jullie gemaild, en vraag mij nu af WAAROM ZUID-NOORD geen probleem en NOORD--ZUID wel verkeerde aan wijzing,sattelieten zullen toch in beide buizen het zelfde reageren en de gyroscoop van VDO moet het verder doen....
Gaarne advies van uw zijde na telefonisch kontakt advie om met U te mailen.
DVD Part No T1000-14206
Europe DVD
Editio 2008/09
DVDSEURO809NT
Bij voorbaat dank
Mod Gene: op verzoek de privegegevens vervangen door niet te traceren xxxxxx
Hide post links |
-
- Senior Member
Ongefundeerd antwoord van een medewerker die:
- Kennelijk zelf geen kennis heeft van het gegeven dat de A73 er op de bewuste DVD volledig op staat
- Zich niet realiseert dat een Supercode DVD wordt gebruikt in een toestel dat juist die satellietverbinding niet nodig heeft in bijv lange tunnels, bochtig of niet
- De systeemsoftware de schuld geeft
Hide post links |
Heb net in diagnose gekeken alleen 1 probleem GPS zou dus eigenlijk goed zijn.......Voor de rest geeft hij niets aan..
Henny van Navco wist geen antwoord maar heeft donderdag bespreking met 2mensen van VDO en laat daarna wat horen.Zijn voorstel software nogmaals overspelen????????????????
Maar dit helpt volgens mij niet heb geen andere problemen....
Henny van Navco wist geen antwoord maar heeft donderdag bespreking met 2mensen van VDO en laat daarna wat horen.Zijn voorstel software nogmaals overspelen????????????????
Maar dit helpt volgens mij niet heb geen andere problemen....
Hide post links |
-
- Senior Member
Vraag aan Navco of zij nog ergens een DVD hebben liggen, en ga daar dan langs om 'm even om te wisselen om uit te proberen of het aan de DVD ligt.
Als je bij mij in de buurt zou wonen zou je uiteraard die van mij mogen proberen, maar ja....
Groet,
JW
PS: Het lijkt verstandig om al je privé gegevens weg te halen uit je postings, zó levert dat ongetwijfeld een hoop SPAM op. Wellicht kan een Mod dat even doen.
Als je bij mij in de buurt zou wonen zou je uiteraard die van mij mogen proberen, maar ja....
Groet,
JW
PS: Het lijkt verstandig om al je privé gegevens weg te halen uit je postings, zó levert dat ongetwijfeld een hoop SPAM op. Wellicht kan een Mod dat even doen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 801