Snelheidswaarschuwing reset zichzelf.

Jean_D
New Member
New Member

Snelheidswaarschuwing reset zichzelf.

Bericht door Jean_D »

Goedendag,

Onlangs heb ik met succes eenPC5000 en een MR6000 ingebouwd. Alles functioneert naar tevredenheid, op de instelling van de snelheidswaarschuwing na.
Aan of uit instellen is geen probleem ,evenals de snelheidsinstelling. Maar als de auto de volgende dag weer gebruikt wordt zijn de instellingen weer weg en staat hij weer op "aan" de snelheid staat dan altijd op 83km. Gek wordt je dan van het "dong"geluid.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat voor elke rit alles opnieuw moet worden ingesteld?
Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik op zijn minst deze "dong"afzetten?

Groet

Jean

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb het vermoeden dat je de draden op A4 en A7 precies verkeerd om hebt aangesloten of een andere aansluitfout hebt gemaakt.
Alle instellingen die je doet, moeten worden opgeslagen en bij de PC5000 gebeurt dat pas na het uitschakelen. Daarom moet er ook een constante 12 volt aanwezig zijn op het juiste punt (A4). Dus niet bijv A4 en A7 samen op de geschakelde 12 volt aansluiten. Of alles goed is aangesloten zie je na het uitschakelen. Na enkele minuten gaat het rode ledje aan de voorzijde van de PC 2 x per seconde knipperen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jean_D
New Member
New Member

Bericht door Jean_D »

Met dank Gerritje,

Naar aanleiding van je reactie ben ik gaan meten. Alle aansluitingen zitten goed. Toch heb ik een ding over het hoofd gezien, daar kwam ik achter toen ik de multimeter een tijdje aan had laten staan. De auto (Berlingo Multispace) schakelt zelf alles in etappes uit .Na ongeveer 10 minuten is de auto "dood". Kennelijk vindt de pc dit niet leuk.
Het probleem is opgelost door een rechtstreekse gezekerde draad te trekken van de accu.

Groeten

Jean

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aan dit soort typische trekjes van sommige auto's denkt geen mens.
Fijn dat het is opgelost
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Road Navigator RN300 - Reset geht nicht
    door Lobby62 » 13 sep 2018 12:18 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0