Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
vanmiddag om 17.15 draai ik de A-9 op richting Amstelveen, had in mijn display netjes SKYTMC4Ustaan en wat denk je FILE , ik kijken naar de file lijst en daar stonden wel 10 file's, maar de A-9 stond er niet bij. even later verkeersinformatie op de radio wel een aantal file's maar niet op de A-9, nou die file was er wel degelijk ik stond er in
Frustrerend he als je dat overkomt.
Mij is dat nou ook al een aantal maal overkomen.
Misschien heeft het te maken met een minimale lengte van de file.
Zover ik weet melden ze op de radio geen files meer die korter zijn dan 4 km.
En als het te veel files worden dan wordt de threshold (eehhhhhh in nederlands ondergrens of zo) ook naar boven bijgesteld. Ik weet dus niet of een file een bepaalde lengte moet hebben voordat hij via TMC wordt uitgestuurd.
Misschien kan Dennis hier een verhelderde blik op geven?
Han schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle files nog niet binnen waren.
In principe worden alle files in het systeem gemeld.
heb wel ongeveer 15 minuten in de file gestaan, en ik maar wachten tot hij binnen kwam, maar helaas .
was een ongeluk gebeurd, auto dwars over de snelweg via de vangrail en aan de andere kant allemaal zielige pottenkijkers met als gevolg ook aan de andere kant een lichte vertraging
topsport schreef:
was een ongeluk gebeurd, auto dwars over de snelweg via de vangrail en aan de andere kant allemaal zielige pottenkijkers met als gevolg ook aan de andere kant een lichte vertraging
Topsport
Daar wordt ik nou zo moe van he. Van die pottekijkers.
Allemaal afremmen ff kijken en dan vervolgens zo langzaam als dikke poppe^#$Q$ door een teezeef weer doorrijden.
ja, eigenlijk zou er een soort 'file meld knop' op het systeem moeten komen, een druk op de knop en de actieve TMC zender wordt geattendeerd op deze file en kan informatie inwinnen.
(zal ik er vast patent op aanvragen... )
de ANWB heeft zoiets als roadmanagers. Dat zijn mensen die veel op de weg zitten en files doorgeven als ze in een terecht komen of zien o- de andere rijbaan.
Dit is vooral handig als je in gebieden zit waar er geen of weinig meetpunten in het wegdek zitten. Hoe die info verder verwerkt wordt weet ik niet.
door Beckermanneke » 12 sep 2016 10:27 » in TomTom
Met warm weer laat de zuignap van mijn Tomtom GO World regelmatig los onder het rijden, dit gebeurd met een klap waarna de navigatie op je schoot of tussen de benen op de grond terecht komt met het snoer er nog aan, dit is niet bevorderlijk voor de...
sinds enige weken krijg ik geen file meldingen meer op mijn 2545 ,in de voeding kabel is een blokje opgenomen met daar in een antenne draad,mijn vraag is kan deze FM ontvanger zomaar de geest geven?
ik heb al contact gehad met Garmin,daar kon men...
Goededag
Ben ook nieuw hier op de forum en heb gelijk ook een vraag over de numans lifetime update.
Ik heb er een gekocht via marktplaats en geprobeerd te installeren maar krijg een melding,
This card has been redeemd, Nagevraagd bij de verkoper en...
Ik wil in mijn picanto uit 2015 met radio een originele kia LG navigatie plaatsen uit een picanto van 2016/2017. Ik heb de navigatie er in gezet en alles werkt perfect. IK wil geen gebruik maken van de...