In mijn Subaru Forester S-turbo zit al sinds 2000 een MS 4000 systeem, dat perfect werkt(e). Sinds kort echter is plotseling de displayverlichting verdwenen. Wel lastig als je hem voornamelijk gebruikt voor nachtritten.
Iemand enig idee of dit een gevalletje stekkers, Ledjes of iets dergelijks kan zijn? Systeem werkt voor de rest prima !
Bij voorbaat dank
Knijn
VDO MS 4000
-
- New Member
-
- Senior Member
Dat overkomt mij ook wel eens bij mijn MR4000, da's de radio-eenheid van de MS4000.
Tot nu toe heb ik het kunnen oplossen door de kontaktjes (beide kanten) voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje dat met een beetje spiritus bevochtigd is. Daarna droogmaken met de andere zijde van het wattenstaafje.
Gebruik geen scherpe voorwerpen, en al helemaal geen metaal.
Als dat allemaal niet helpt kan gedacht worden aan de flatcable. Die zou dan vervangen moeten worden.
Groet,
JW
Tot nu toe heb ik het kunnen oplossen door de kontaktjes (beide kanten) voorzichtig schoon te maken met een wattenstaafje dat met een beetje spiritus bevochtigd is. Daarna droogmaken met de andere zijde van het wattenstaafje.
Gebruik geen scherpe voorwerpen, en al helemaal geen metaal.
Als dat allemaal niet helpt kan gedacht worden aan de flatcable. Die zou dan vervangen moeten worden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Dan zal het de flatcable wel zijn, want ik heb herhaald geprobeerd de contactjes met wattenstaafjes en alcohol voorzichtig te reinigen. Dat wordt zachtjes slopen !
Hoezo de weg kwijt?
Hide post links |
-
- Senior Member
nee bij de mr4000 zitten de contactjes van de lichtplaat los.
verlichting is een soort plaat in dit toestel. 2 contacten loshalen van de print. Dan de contacten op de lichtplaat aanknijpen met een combinatietang ofzo.
verlichting is een soort plaat in dit toestel. 2 contacten loshalen van de print. Dan de contacten op de lichtplaat aanknijpen met een combinatietang ofzo.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 762