beckeronline schreef:Nog even nagekeken en inderdaad je krijgt bij de grens gewoon de nederlandse en de duitse informatie bij elkaar in je scherm te zien bij een Becker. Dus hij scant wel automatisch heel de band af naar tmc info en zet deze info bij elkaar zodoende krijg je in de grensstreken en nederlandse en duitse info in je scherm.
Met alle respect, maar ik heb m'n grote twijfel aan dit verhaal. Zo werkt TMC niet, en ook een tuner niet.
Een tuner pakt een TMC zender, en verzamelt de door DIE zender uitgezonden TMC info. Als de tuner om een of andere reden een andere zender opzoekt, meestal omdat de vorige zender te zwak geworden is, dan verzamelt 'ie de info van die nieuwe zender, en wordt de vorige info overschreven en dus uit het geheugen gewist.
Ik maak dit met grote regelmaat mee, bij het omschakelen van RWS-RAD1 naar SkyTMC4U. Over en weer worden er dan info's gewist dan wel overschreven.
De enige manier waarop een TMC info kan blijven staan is als door de nieuwe zender de TMC info met de zelfde codes opnieuw uitgezonden wordt. Die lijkt dan te blijven staan, maar wordt in feite overschreven met dezelfde tekst.
Dat geschreven hebbende, het kan gebeuren dat er wel eens oude info blijft hangen. Naar ik begrepen heb is dat dan eigenlijk niet de bedoeling, wellicht nog een onvolkomenheid in de SW danwel de meegezonden codes....
Groet,
JW