Becker cascade 7946
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 dec 2008 13:50
Ik heb zelf wel vaker de beckers aangesloten zonder pulse, er hoeft dan inderdaad niet gekalibreerd te worden.
Volgens mij stond inderdaad niet duidelijk in de handleiding omschreven hoe de puls uit te schakelen in het toestel. Ik weet nog dat ik daar flink mee aan het rommelen ben geweesd met het eerste toestel. In de navi instellingen kan het "gal" signaal in ieder geval uitgeschakeld worden. Hoe wat en waar precies weet ik helaas niet meer, het is alweer even geleden dat ik met een becker heb gespeeld.
Helaas is bij becker wat onduidelijk wat dat betreft, ook wat betreft bij welke toestellen het wel en niet kan.
Ik hoop deze week te weten op welke software versie de 46 traaid
Volgens mij stond inderdaad niet duidelijk in de handleiding omschreven hoe de puls uit te schakelen in het toestel. Ik weet nog dat ik daar flink mee aan het rommelen ben geweesd met het eerste toestel. In de navi instellingen kan het "gal" signaal in ieder geval uitgeschakeld worden. Hoe wat en waar precies weet ik helaas niet meer, het is alweer even geleden dat ik met een becker heb gespeeld.
Helaas is bij becker wat onduidelijk wat dat betreft, ook wat betreft bij welke toestellen het wel en niet kan.
Ik hoop deze week te weten op welke software versie de 46 traaid
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
bedankt voor de info JopieGZ! we zijn er dus aan uit nu.. kijk je wel uit voor Gerrit nu? je schreef draaid met een D en dat vindt gerrit niet fijn!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 dec 2008 13:50
Bedankt voor de tip, ik heb het even aangepast...
Ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn hoor.
Even voor de duidelijkheid, ik ben er nog steeds uit... Ik ga er echter wel vanuit dat het vanaf software versie 3.** zou moeten werken zoals al eerder is gepost. Dit probeer ik deze week nog even uit te zoeken.
Ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn hoor.
Even voor de duidelijkheid, ik ben er nog steeds uit... Ik ga er echter wel vanuit dat het vanaf software versie 3.** zou moeten werken zoals al eerder is gepost. Dit probeer ik deze week nog even uit te zoeken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Díe beschrijving staat bij het kalibratieproces, als er een puls aangesloten is.emielvanham schreef:Ok.. wat wel beschreven staat in de becker handleiding dat je tijdens het calibreren een paar fikse bochten moet nemen.. zou dat niet te maken hebben met het inleren van de gyro??
De bedoeling van die scherpe bochten na 200-300 meter is om de computer de vergelijking te kunnen laten maken tussen de kaartgegevens en het pulsgetal. De computer weet immers nog niet dat die 300 meter afgelegd zijn, hij kan op basis van de binnengekomen pulsen wel denken dat er 400 meter afgelegd zijn. Dán corrigeert de computer dat, en bij de volgende scherpe bocht wordt opnieuw gekeken of die afstand overeenkomt met wat er volgens de kaart gereden zou moeten zijn. Zonodig volgt dan een volgende correctie, en zo gaat het een poosje door totdat het systeem meldt: kalibratie voltooid.
Dát proces is er NIET als je alleen gebruik maakt van de GPS info. Die werkt onmiddellijk, uiteraard met de bekende beperking dat je wél een perfekte ontvangst moet hebben met je AG13 of 14 antenne. En dat kan nog wel eens knap lastig zijn.
En dus: als je geen puls aansluit moet je gewoon gaan rijden. Er vindt dan geen kaibratie plaats en je systeem zal nooit melden: kalibratie voltooid.
En nee, een gyro hoef je, en kun je niet inleren. Zie wat ik hierover eerdre geschreven heb.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Dus je wist het antwoord al heel de tijd JW? En die AG13/14 wat voor type aansluiting hebben die??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Wat je met je eerste vraag bedoelt is me onduidelijk. Ik heb immers nog altijd geen antwoord gevonden op de vraag HOE je de Becker moet omschakelen op het gebruik zonder puls, zoals dat bij de BlauPunkt E gedaan wordt. Want pas ná die omschakeling van de BP-E vervalt de kalibratierit
Hoe het zit met die typenaanduidingen op de antennes weet ik niet. Maar bij mijn weten hebben ze allemaal dezelfde aansluiting.
Ik heb wel plaatjes van de AG12 en 13, zie hieronder.
En een inbouw instruktie van de AG14.
Groet,
JW
Hoe het zit met die typenaanduidingen op de antennes weet ik niet. Maar bij mijn weten hebben ze allemaal dezelfde aansluiting.
Ik heb wel plaatjes van de AG12 en 13, zie hieronder.
En een inbouw instruktie van de AG14.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Alle Beckers vereisen een WICLIC aansluiting van de GPS antenne
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Gerrit heeft het goede antwoord!!!!!!!!!!!!! JW: herkansing: waar staat Wiclic voor??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wiclic staat nergens voor maar is de eiigennaam van de eigenaar van het bedrijf welke op deze wijze een standaard coaxiale verbindingsmethode ontwierp. Waarschijnlijk is het een Poolse of Centraal Europese naam
Vergelijk Hirschmann, Siemens Stecker, Hosiden stekker etc.
Vergelijk Hirschmann, Siemens Stecker, Hosiden stekker etc.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Helaas... fout geantwoord.. Wiclic staat voor Wisi Click van de duitse antenneboer Wisi dus...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zou zomaar helemaal goed kunnen zijn.
WICLIC-Steckverbinder
WICLIC-Dose und -SteckerWICLIC-Steckverbinder stammen von der Firma Wilhelm Sihn Jr. GmbH & Co. KG (Wisi). Die Stecker werden unter anderem in Automobil-Telefoninstallationen (Antennenanschlüsse) sowie für den Anschluss von Internet-Kabelmodems verwendet, wobei dort der Anschluss oft Breitband- oder Multimedia-Dose genannt wird.
Er zijn diverse hits met Wiclic als bedrijfsnaam van een firma die zich met coaxiaal connectoren bezig houdt vandaar mijn eerdere suggestie
WICLIC-Steckverbinder
WICLIC-Dose und -SteckerWICLIC-Steckverbinder stammen von der Firma Wilhelm Sihn Jr. GmbH & Co. KG (Wisi). Die Stecker werden unter anderem in Automobil-Telefoninstallationen (Antennenanschlüsse) sowie für den Anschluss von Internet-Kabelmodems verwendet, wobei dort der Anschluss oft Breitband- oder Multimedia-Dose genannt wird.
Er zijn diverse hits met Wiclic als bedrijfsnaam van een firma die zich met coaxiaal connectoren bezig houdt vandaar mijn eerdere suggestie
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
-
- Normal Member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 09 jun 2004 19:47
JEZUS wat een trieste bedoening zeg.....
Hebben jullie eigenlijk niks beters te doen dan hier de alwetende uit te hangen???
Maar HOE, staat al in het bericht van roever, dit staat niet in enig manual omdat dit later pas (middels software) is toegevoegd.
DUS en NAVI tegelijk drukken en dan GAL SIGNAAL selecteren (rechter draaiknop) dan op OK (rechter drukknop) drukken en dan zie je het knopje (teken dat deze AAN staat) verdwijnen. DUS is het GAL signaal niet meer nodig en zal de unit ook opnieuw moeten kalibreren.
Voor alle ongelovigen onder jullie......probeer het eerst zelf op het toestel uit....welles /nietes spelletjes speel ik allang niet meer!
Hebben jullie eigenlijk niks beters te doen dan hier de alwetende uit te hangen???
Maar HOE, staat al in het bericht van roever, dit staat niet in enig manual omdat dit later pas (middels software) is toegevoegd.
DUS en NAVI tegelijk drukken en dan GAL SIGNAAL selecteren (rechter draaiknop) dan op OK (rechter drukknop) drukken en dan zie je het knopje (teken dat deze AAN staat) verdwijnen. DUS is het GAL signaal niet meer nodig en zal de unit ook opnieuw moeten kalibreren.
Voor alle ongelovigen onder jullie......probeer het eerst zelf op het toestel uit....welles /nietes spelletjes speel ik allang niet meer!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 dec 2008 13:50
@ Mr.BS
Thanks,
Het toestel ligt inmiddels op de zaak, zodra ik daar weer ben zal ik het eens op een voeding aansluiten en kijken of ik de optie al tegenkom.
Thanks,
Het toestel ligt inmiddels op de zaak, zodra ik daar weer ben zal ik het eens op een voeding aansluiten en kijken of ik de optie al tegenkom.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
hehe eindelijk iemand die het door heeft!!!Mr.BS schreef:JEZUS wat een trieste bedoening zeg.....
Hebben jullie eigenlijk niks beters te doen dan hier de alwetende uit te hangen???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dit draadje nog eens doorlezend kom ik tot de slotsom dat er nog geen bevredigend antwoord gekomen is op mijn eerder gestelde vraag: waar is in de Becker Manuals beschreven hoe je de puls-input kunt uitschakelen.
Voor mij aanleiding om me er nog wat verder in te verdiepen en te proberen FEITEN boven tafel te krijgen, die gedocumenteerd zijn.
Eén van die documenten is het Persbericht 2006 waarin Becker schrijft:
Auf der Car&Sound in Sinsheim präsentiert Becker das Indianapolis Pro 7950 mit der Software Version 4.0. Die Software umfasst neben aktuellen Kartendaten auch die Aufnahme der Optionen „MIT“ oder „OHNE“ Tachosignal
En iets verderop:
Dazu wird nach Installation der Software ein weiterer Menüpunkt angeboten, mit dem sich das „Speedpuls- Signal“ aus- und einschalten lässt.
Hieruit lees ik dat er met die nieuwe SW een EXTRA menupunt komt waarin dat bewerkstelligd kan worden.
Dat is imho wat anders dan het menupunt GAL dat al vanaf de eerste Beckers aanwezig is en waarmee, afhankelijk van de gereden snelheid de geluidssterkte aangepast kan worden.
Over dat nieuwe menupunt heb ik tot nu toe nog niemand horen praten.
Om die reden heb ik Becker hierover om opheldering gevraagd, daarbij verwijzend naar dat persbericht.
Zodra ik een reaktie krijg laat ik dat weten, uiteraard.
Groet,
JW
Voor mij aanleiding om me er nog wat verder in te verdiepen en te proberen FEITEN boven tafel te krijgen, die gedocumenteerd zijn.
Eén van die documenten is het Persbericht 2006 waarin Becker schrijft:
Auf der Car&Sound in Sinsheim präsentiert Becker das Indianapolis Pro 7950 mit der Software Version 4.0. Die Software umfasst neben aktuellen Kartendaten auch die Aufnahme der Optionen „MIT“ oder „OHNE“ Tachosignal
En iets verderop:
Dazu wird nach Installation der Software ein weiterer Menüpunkt angeboten, mit dem sich das „Speedpuls- Signal“ aus- und einschalten lässt.
Hieruit lees ik dat er met die nieuwe SW een EXTRA menupunt komt waarin dat bewerkstelligd kan worden.
Dat is imho wat anders dan het menupunt GAL dat al vanaf de eerste Beckers aanwezig is en waarmee, afhankelijk van de gereden snelheid de geluidssterkte aangepast kan worden.
Over dat nieuwe menupunt heb ik tot nu toe nog niemand horen praten.
Om die reden heb ik Becker hierover om opheldering gevraagd, daarbij verwijzend naar dat persbericht.
Zodra ik een reaktie krijg laat ik dat weten, uiteraard.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48
roever schreef:Als ik het me goed herinner moet de Cascade (ik heb de 7944) zonder tacho kunnen functioneren. Je moet daarvoor in het installatiemenu de optie GALA uitschakelen (de toetsen en NAV tegenlijk indrukken om in het installatiemenu te komen). Volgens mij staat dit ook in de installatie en gebruikshandleiding opgenomen.
Zoals in mijn bovenstaande post aangegeven zit deze optie in het installatiemenu. Je kunt hier de optie GAL-signaal in en uitschakelen. Dit staat los van de optie om de volumeregeling snelheidsafhankelijk te maken (die optie zit onder het menu 'klank'). Het staat inderdaad niet in de gebruikshandleiding, maar de optie is er wel (ik wist het niet meer zeker, maar ik heb het net nog even nagekeken).
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zou je daar een paar plaatjes van kunnen schieten en dat hier plakken?
Dat zou heeeeel verhelderend zijn
Groet,
JW
Dat zou heeeeel verhelderend zijn
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Ik vermoed, Becker kennende, dat deze handleiding voor de instellingen als een erratum bij de Cd-rom geleverd wordt (vanaf dus die versie 3.**) Dit hebben ze in het verleden ook gedaan bij sw matige wijzigingen in de bediening van het toestel zodat er geen nieuw (duur) drukwerk noodzakelijk is..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als dat zo is, zouden die handleidingen toch makkelijk hier even geplakt kunnen worden. Wie heeft die handleiding? Dát is nou precies waarnaar we zoeken, ík in elk geval wel. Naar gedocumenteerde instrukties dus
Overigens, op de duitse Beckersite zijn vele van die aanvullingen als PDF te vinden. Maar niet van deze
Groet,
JW
Overigens, op de duitse Beckersite zijn vele van die aanvullingen als PDF te vinden. Maar niet van deze
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
Cd's kun je bij navtec bestellen: T1000-14772 daar staat bij als inhoud van het pakket: Userguide die zal het zijn maar is nergens te downloaden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Downloaden, dat hoeft ook niet.
Maar er zijn op dit forum toch mensen die de nieuwe 4 versie voor de Cascade, dan wel een 4 of hoger voor de Indy gekocht hebben? En in díe instrukties zou het dus moeten staan
Dus: even scannen en hier plakken, dan hebben we het eindelijk gedocumenteerd.
Groet,
JW
Maar er zijn op dit forum toch mensen die de nieuwe 4 versie voor de Cascade, dan wel een 4 of hoger voor de Indy gekocht hebben? En in díe instrukties zou het dus moeten staan
Dus: even scannen en hier plakken, dan hebben we het eindelijk gedocumenteerd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
beter is het om de handleiding van de versie 3.** te krijgen aangezien er vanaf dat moment het mogelijk werdt om zonder speedpulse te werken.. kan zomaar zijn dat het erratum van V4 dit niet meer omschrijft,,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48
Kijk... Ik wist dat ik het ergens gelezen had, maar ik kon het niet meer terug vinden. het staat inderdaad in een bijlage van de software:
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13
helemaal goed!!! ik had zo'n vermoeden dat het bij de CD zat.. weet je welke versie het is??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-