Vandaag raakte mijn ms5000 volledig de weg kwijt nadat ik een verkeerde afslag nam en direct erop weer de goede weg op kon komen door gelijk te keren.
Dit alles speelde zich af onder een viaduct, dus verminderde GPS ontvangst.
De hele rit verder naar huis, nog zo'n 30 minuten heeft de VDO het niet meer voor elkaar gekregen zichzelf op het goede spoor te krijgen.
Op een gegeven moment gaf ie zelfs aan dat ik in de buurt van Voorburg zat terwijl ik in werkelijkheid t.h.v. Dordrecht reed
Ik heb overigens voldoende ontvangst van satellieten (ca.7), geen fouten in het systeem kunnen ontdekken, positie herbepaald en een calibatrie-rondje gereden, dit leek even goed te gaan maar toen raakte het systeem weer het spoor bijster en reed in ineens in de nieuwe maas rond, ook wel apart
Maar ik begin nu toch een beetje bang te worden dat het systeem overleden is na jaren trouwe dienst
Zou de Gyro het begeven hebben door het snelle keren ?
Ik hoop dat iemand nog iets positiefs kan melden
Alvast bedankt !
Navigatie de weg kwijt
-
- New Member
-
- Senior Member
Ik weet haast zeker dat je laser aan het overlijden is....leeftijd begint mee te spelen, versleten dus.
Makkelijkste is om een gebruikte pc ergens te scoren, ik heb nog wel wat liggen alsmede sommige andere hier op het forum.
Makkelijkste is om een gebruikte pc ergens te scoren, ik heb nog wel wat liggen alsmede sommige andere hier op het forum.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Daar was ik al bang voor na het lezen van een aantal onderwerpen hier die zo'n beetje op hetzelfde neer kwamen.Gentry schreef:Ik weet haast zeker dat je laser aan het overlijden is....leeftijd begint mee te spelen, versleten dus.
Zou het event. ook aan de cd kunnen liggen, die zit er ook al een tijdje in namelijk en vervuild dan toch ook enigzins denk ik zo
Ik zal het nog even aankijken of ie misschien het juiste spoor weer gaat vinden en anders ga ik wel op zoek naar een andere pc (stuur je event. wel een pm).
Qua prijs, waar moet ik dan aan denken zo'n beetje ?
Overigens is het een PC5100
Bedankt.
Hide post links |
-
- Senior Member
schoonmaken is natuurlijk het eerste wat je moet doen, blijft het probleem dan rest je niet zoveel keus ben ik bang.
Ik heb een PC5600 liggen, ik denk zelf aan € 130
Hide post links |
-
- Senior Member
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12859
PC5500, de snelste VDODayton PC en dan kun je eventueel ook nog een DVD gebruiken!
PC5500, de snelste VDODayton PC en dan kun je eventueel ook nog een DVD gebruiken!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Ik zal vandaag even eerst de boel inderdaad schoonmaken.Gentry schreef:schoonmaken is natuurlijk het eerste wat je moet doen, blijft het probleem dan rest je niet zoveel keus ben ik bang.
Wanneer ik het probleem nog heb dan klinkt je aanbod zeker interessant.
Even een paar vraagjes (sorry maar ben nogal een leek wat betreft de verschillen in systemen )
Kan ik die PC5600 zomaar zonder meer uitwisselen met die van mij ?
En ik geloof dat de 5600 een supercode systeem is en is die dan vrijgeschakeld ?
Is het een DVD of CD systeem ?
Heeft de 5600 3D view en werkt dat dan ook op mijn monitor ?
Wat is het verschil tussen de 5500 en de 5600 ?
Bedankt weer !
Hide post links |
-
- Senior Member
je kunt inderdaad de PC5600 zo omwisselen met je PC5100. Alleen heeft de PC5600 als extra ingebouwde TMC, dus als je dat werkend wilt hebben zul je een antenne moeten plaatsen of je radioantenne splitsen.
De PC5500 heeft geen 3d en geen tmc en beginnen ook steeds meer uitval te krijgen, de pc5600 is nieuwer.
De PC5600 die ik aanbied is vrijgeschakeld en is dus een cd systeem.
De PC5500 heeft geen 3d en geen tmc en beginnen ook steeds meer uitval te krijgen, de pc5600 is nieuwer.
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de antwoorden.Gentry schreef:je kunt inderdaad de PC5600 zo omwisselen met je PC5100. Alleen heeft de PC5600 als extra ingebouwde TMC, dus als je dat werkend wilt hebben zul je een antenne moeten plaatsen of je radioantenne splitsen.
TMC heb ik momenteel ook dus antenne is al geregeld.
Ik heb maar besloten om jou 5600 over te nemen, want ik kan die van mij nu wel schoonmaken maar misschien gaat ie in de toekomst weer problemen geven en dan zal je zien dat die van jou al verkocht is.
En dat 3D vind ik wel een mooie optie
Zie PB
Hide post links |
-
- New Member
Op één of andere manier is mijn navigatie plots tot de conclusie gekomen om maar weer normaal te gaan werken
Dus ik gun de computer het voordeel van de twijfel en laat 'm voorlopig lekker zitten.
Bedankt voor de reacties en wat mij betreft mag er een slotje op dit onderwerp.
Dus ik gun de computer het voordeel van de twijfel en laat 'm voorlopig lekker zitten.
Bedankt voor de reacties en wat mij betreft mag er een slotje op dit onderwerp.
Hide post links |
-
- Senior Member
dat gaat niet lang duren.....
Hide post links |
-
- New Member
We zullen het zien, anders hoor je vanzelf wel van meGentry schreef:dat gaat niet lang duren.....
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 977