M.L.16: Sinds 3 weken de VDO 4200rs in bezit. Tot op heden alleen maar ergenis. Na 2 weken retour dealer daar ik steeds de code moest invoeren. Dat lag aan het verkeerd aansluiten v/d voeding. Echter is er nog steeds een probleem wie kan me ermee helpen. Nog nooit de eind bestemming bereikt, navigatie raakt continu de kluts kwijt. Tevens lukt het me na het instellen van de bestemming het me niet om ( ookal sta ik stil en is het contact eraf geweest) een nieuwe bestemming in te voeren. Daar dat het menu nieuwe bestemming niet te benaderen is. De enige remedie is de cd erin en eruit halen.
Wie weet hiermee raad, bvd
probleem met ms 4200rs
-
- New Member
-
- Senior Member
Hoi,
Dat zijn een hoop problemen in 1 keer zeg.
Okee bij het begin beginnen.
1. Heb je misschien een BPM toestel? Deze toestellen kunnen idd niet geprogrammeerd worden als de auto rijdt. Als dat zo is dan kan je dit uitschakelen in het instellingen menu. Door de snelheidsbegrenzer uit te zetten. Code voor het instellingen menu is 6330. Let op, als jij dit toestel als een BPM toestel in je auto hebt gekocht dan doe je eigenlijk iets wat niet mag met het uitschakelen van de snelheidbegrenzer. Als je het toch doet ben je de BPM alsnog verschuldigd.
2. Zitten de KM-puls wel goed aangesloten op het systeem, waar is je satalietontvanger gemonteerd. Deze moet vrijuit zicht hebben op de hemel. Ook ramen met metaalfolie geven een probleem met de sataliet ontvangst. Zit je radio onder een hoek gemonteerd in het dashbord. Zo ja, dan moet je de hoek opgeven. Deze zaken kan je ook controleren/instellen in het instellingen menu.
3. Zit de geschakelde plus en de constante plus niet omgedraaid. Als dat zo is dan wordt de radio/nav elke keer als je het contact uitgezet gereset en houdt hij niet je instellingen vast. Dit kan je het beste vaststellen door te meten. Meten is weten.
Dat is wat ik je nu zo kan vertellen.
Laat even weten hoe het gaat en wat de resultaten zijn van je eerste onderzoek.
Plaats die dan in dit topic en dan helpen we je verder.
Succes.
Dat zijn een hoop problemen in 1 keer zeg.
Okee bij het begin beginnen.
1. Heb je misschien een BPM toestel? Deze toestellen kunnen idd niet geprogrammeerd worden als de auto rijdt. Als dat zo is dan kan je dit uitschakelen in het instellingen menu. Door de snelheidsbegrenzer uit te zetten. Code voor het instellingen menu is 6330. Let op, als jij dit toestel als een BPM toestel in je auto hebt gekocht dan doe je eigenlijk iets wat niet mag met het uitschakelen van de snelheidbegrenzer. Als je het toch doet ben je de BPM alsnog verschuldigd.
2. Zitten de KM-puls wel goed aangesloten op het systeem, waar is je satalietontvanger gemonteerd. Deze moet vrijuit zicht hebben op de hemel. Ook ramen met metaalfolie geven een probleem met de sataliet ontvangst. Zit je radio onder een hoek gemonteerd in het dashbord. Zo ja, dan moet je de hoek opgeven. Deze zaken kan je ook controleren/instellen in het instellingen menu.
3. Zit de geschakelde plus en de constante plus niet omgedraaid. Als dat zo is dan wordt de radio/nav elke keer als je het contact uitgezet gereset en houdt hij niet je instellingen vast. Dit kan je het beste vaststellen door te meten. Meten is weten.
Dat is wat ik je nu zo kan vertellen.
Laat even weten hoe het gaat en wat de resultaten zijn van je eerste onderzoek.
Plaats die dan in dit topic en dan helpen we je verder.
Succes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
er is meestal met dit probleem iets mis met de tacho, neem anders een keer contact op met een service bedrijf
Hide post links |
-
- Senior Member
Kan je ons wat meer info geven in wat voor auto deze zit en is de auto nieuw, graag zo uitgebreid mogelijk.
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt voor de snelle reacties,
Wat aanvullende info.
Het is een nieuwe Alfa Romeo 147 maart 2004 de VDO 4200rs is in gebouwd door de dealer of deze dan een BPM machine is weet ik niet.
De gps antenne zit vlak achter de voorruit en word niet belemmerd door folie. Satteliet ontvangst is goed meestal tussen de 5 en 8.
Wat betreft de de instellingen zit de radio naar mijn mening niet in een bepaalde hellingshoek, zijn de geschakelde plus en plus kabels nu goed aangesloten.
Ik ga het proberen met de de snelheids begrenzer in het service menu wellicht dat dat helpt. Zoniet ga ik terug naar de dealer om het euvel te verhelpen.
Nogmaals bedankt en ik laat het jullie weten
Wat aanvullende info.
Het is een nieuwe Alfa Romeo 147 maart 2004 de VDO 4200rs is in gebouwd door de dealer of deze dan een BPM machine is weet ik niet.
De gps antenne zit vlak achter de voorruit en word niet belemmerd door folie. Satteliet ontvangst is goed meestal tussen de 5 en 8.
Wat betreft de de instellingen zit de radio naar mijn mening niet in een bepaalde hellingshoek, zijn de geschakelde plus en plus kabels nu goed aangesloten.
Ik ga het proberen met de de snelheids begrenzer in het service menu wellicht dat dat helpt. Zoniet ga ik terug naar de dealer om het euvel te verhelpen.
Nogmaals bedankt en ik laat het jullie weten
Hide post links |
-
- Normal Member
Wat ik er zo van lees is het een BPM apparaat en is er een probleem met de speed pulse aansluiting waardoor er geen besteming ingevoerd kan worden.
Controleer deze aansluiting liefst met een scope.
Gr Jeffrey
Controleer deze aansluiting liefst met een scope.
Gr Jeffrey
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1