RNS300 via marktplaats kopen

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Slasher
New Member
New Member

RNS300 via marktplaats kopen

Bericht door Slasher »

Na enige tijd hier meegelezen te hebben hoop ik hier het goede subforum gevonden te hebben.

Ik overweeg om in een nog aan te schaffen Volkswagen een navigatiesysteem via marktplaats te kopen en dat te laten inbouwen al dan niet door de verkoper.

Ik heb soms alleen mijn twijfels of dit echt koosjer is. Ik zie heel veel aanbieders van een RNS300 die tegen een redelijke prijs deze apparaten verkopen. En dit alles inclusief radiocode ( is dit een code die je moet invoeren na het ontkoppelen van de bedrading?)

Nu lees ik elders in dit forum dat het dus niet zeker is dat je een werkende radiocode meekrijgt. Het is volgens mij onmogelijk om te zien of iets gestolen is en ik handel ter goeder trouw.

Mensen ervaring hiermee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of het systeem zelf koosjer is één ding maar je moet al erg wanhopig zijn om uitgerekend een RNS300 te kopen.
Weinig mensen realiseren zich dat een setje kaarten voor dit toestel alleen al € 1500 kost. Een bedrag waarvoor je makkelijk een zeer goed dubbeldin full map systeem voor heel Europa koopt.
De enige klanten voor dit product zijn diegenen die het erbij kregen in een Business pakket en die hebben allemaal spijt. Niet doen!
Het systeem is wel nauwkeurig maar wordt door velen ook als hinderlijk traag ervaren, en kan buiten MP3 spelen helemaal niets en dat is niet meer van deze tijd. Een verstandig mens geeft nog geen € 50 aan dit ding uit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slasher
New Member
New Member

Bericht door Slasher »

Ik dacht dat de RNS300 wel een goed systeem was. Ken iemand die dit systeem heeft en volgens mij werkt het wel aardig.

Maar 1500 euro is wel een fiks bedrag, ik zie op de blaupunkt e-shop bedragen van 150 euro voor benelux + europa

Maar wat is dan wel een goed VAG navigatiesysteem? En dan in combinatie met de inbraakgevoeligheid is een RNS510 ook niet echt een optie lijkt mij

Alternatief lijkt mij is een Kenwood DNX5220BT, daar lees ik ook wel wisselende ervaringen mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Die kaart van Benelux + Europa betreft het hoofdwegennetwerk in Europa. Daarmee kom je via de snelweg wel in Barcelona maar niet op de eerste de beste parkeerplaats bij je hotel!
Je hebt voor elk land een nieuwe CD nodig en een "normale" fabrikant levert zoiets in een Europapakket, echter niet Blaupunkt, die de laatste jaren ook nog niet betrapt zijn op het fabriceren van één enkel fatsoenlijk functionerend product. De laatste mislukkingen zijn de MFD2 DVD van VW en de TravelPilot Fx en Nx die Ford-rijders tot hun ontsteltenis in de auto's aantreffen.
Hoewel velen daar anders over denken, zou ik toch proberen een systeem te kiezen dat dmv snelheidsignaal en gyro z'n weg vindt ipv van de thans aangeboden DSS en Zenec-systemen. Ze passen natuurllijk 100% fraai in je dashboard, zijn P&P maar zijn in feite niet meer dan een PND met een groot scherm. Dit geldt ook voor de Kenwoods waarvan dan in ieder geval de kwaliteit wel vaststaat maar waarbij het navigeren soms bizarre vormen aanneemt.

Een modern systeem gebruikt gegevens van flash memory of HDD, heeft een groot kleurenscherm, Bluetooth geïntegreerd, mogelijkheden voor MP4 en DVD video etc. DVD en CD opslag is volkomen verleden tijd en het is natuurlijk van de gekke dat er nog fabrikanten zijn die deze achterhaalde techniek blijven gebruiken.

Maar je moet je ook realiseren dat een in en VW gemonteerd systeem zeer aantrekkelijk is voor het gilde aangezien hier de apparatuur soms binnen de minuut is te jatten. Een RNS300 niet natuurlijk want die raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slasher
New Member
New Member

Bericht door Slasher »

Wel systeem raad jij dan aan welke een goede prijs kwaliteitsverhouding heeft? Ik wil er eigenlijk niet meer als 1000 euro voor uitgeven.

Je zegt dat de Kenwood wel goed is maar het navigeren soms bizarre vormen aanneemt. Wat bedoel je daar precies mee? Het lijken mij wel goede apparaten voor niet al te veel geld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Neem een VDODayton systeem met een losse of ingebouwde monitor en houd je thans aanwezige radio als je daar tevreden mee bent.

Ik heb nog wel een splinternieuw systeem bestaande uit PC5200 en MM5300 met kaartmateriaal van geheel Europa 2008/2009

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Als je geen los systeem wilt zoals Gerritje aanbiedt dan is voor jouw budget de Kenwood het best alternatief hoewel deze iets buiten je budget valt.
Binnen je budget valt wel de Pioneer Avic F700BT maar daar zou ik net zo min geld aan uitgeven als aan de RNS300, dus ook geen €50,-, ik zou altijd spijt houden achteraf, dus als ik jou was of doorsparen of een los systeem.

FYI de 5220 is inmiddels de 5240 geworden, let daar op!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 596

Terug naar “V.A.G”