MS 4150RS
-
- New Member
MS 4150RS
Ik wil graag in contact komen met gebruikers van de MS 4150RS en er niet tevreden over zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Ik heb geen MS 4150RS, maar ben zeer benieuwd naar waarom je op zoek bent naar gebruikers van dat apparaat die NIET tevreden zijn.. Heb je problemen met dat ding? Of wil je zo'n ding kopen en wil je weten waarom mensen niet tevreden zijn met dat ding? Of wil je zo'n apparaat overnemen van zo'n iemand? Of heb je en andere reden? Ik ben zeer benieuwd...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Junior Member
Hoi
Mijn ouders hebben ook zo'n ding (ik heb er ook mee gewerkt)
Vertel, wat heb je op je lever
Mijn ouders hebben ook zo'n ding (ik heb er ook mee gewerkt)
Vertel, wat heb je op je lever
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: MS 4150RS
Hallo,janrosink schreef:Ik wil graag in contact komen met gebruikers van de MS 4150RS en er niet tevreden over zijn.
Op dit forum proberen we zo open en eerlijk mogelijk met elkaar te communiceren en elkaar te helpen.
Als je een beetje door het forum heen leest zul je zien dat een vraagstelling praktisch altijd vooraf gegaan wordt door een probleemstelling.
En dus hierbij de uitnodiging aan jou om dat ook zo te doen. Je kunt er op rekenen dat er dan wel een inhoudelijke reactie komt.
Dus...spui je probleem maar en vervolgens je vraag
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Vragen staat vrij
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe bedoel U...Fantom schreef:Vragen staat vrij
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Niks ten nadele van jou JW of andere forum leden
Was meer op mijzelf gericht aangezien ik de meester van de domme antwoorden ben.
Was meer op mijzelf gericht aangezien ik de meester van de domme antwoorden ben.
Hide post links |
-
- Senior Member
ooooooooh, dus zo kom jij aan die hoge aantallen van postingsFantom schreef:
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Eeehhhhhh moet ik daar nou nog een antwoord op gaan geventopsport schreef:ooooooooh, dus zo kom jij aan die hoge aantallen van postingsFantom schreef:
Topsport
Hide post links |
-
- New Member
Hallo ik stel deze vraag omdat ik in het bezit ben van een Mitsubishi, Spacestar en de garage niet in staat is om dit apparaat goed aan het werk te krijgen. Volgens mij moeten er veel meer problemen zijn. Wel weet ik van de garage dat er in het begin enorm veel aanloop problemen waren.
Inmiddels heeft men een ander merk gepaatst wat wel werkt.
Omdat ik over deze gang van zaken niet tevreden ben zou ik graag willen weten of en meer mensen met de zelfde problemen zitten.
Groeten,
Jan.
Omdat ik over deze gang van zaken niet tevreden ben zou ik graag willen weten of en meer mensen met de zelfde problemen zitten.
Groeten,
Jan.
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb een MS4150 RS en ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Ipaq met Tomtom2 en ondanks dat je bij de Ipaq een complete kaart in beeld heb vind ik het niet te vergelijken met de MS4150 RS. Veel nauwkeuriger, sneller etc. maar goed ik dwaal af, dat was niet de vraag/probleem. Ik heb in het begin ook even een probleempje gehad en dat bleek te liggen aan het verkeerd aansluiten van de radio. De constante plus en de geschakelde plus bleken omgewisseld te zitten. Mede door deze site ben ik achter dat probleem gekomen. Sindsdien niets dan lof. Enig puntje van kritiek is dat het frontje niet afneembaar is en dat ik toch wel iedere ochtend opgelucht adem moet halen dat alles er nog in zit.
VDO Dayton 4150 RS
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat voor ander merk hebben ze geplaatst en kan je wat specifieker zijn over de problemen met de VDO 4150RS.janrosink schreef:Hallo ik stel deze vraag omdat ik in het bezit ben van een Mitsubishi, Spacestar en de garage niet in staat is om dit apparaat goed aan het werk te krijgen. Volgens mij moeten er veel meer problemen zijn. Wel weet ik van de garage dat er in het begin enorm veel aanloop problemen waren.
Groeten,
Jan.
We zijn met z'n allen zeer benieuwd naar de problemen zonder de fabrikant af te kraken natuurlijk.
Als ik je (kort) verhaal zo lees denk ik dat je echt een uitzondering op de regel bent (was).
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,johnnybt schreef:Ik heb een MS4150 RS en ben er zeer tevreden over. Hiervoor had ik een Ipaq met Tomtom2 en ondanks dat je bij de Ipaq een complete kaart in beeld heb vind ik het niet te vergelijken met de MS4150 RS. Veel nauwkeuriger, sneller etc. maar goed ik dwaal af, dat was niet de vraag/probleem. Ik heb in het begin ook even een probleempje gehad en dat bleek te liggen aan het verkeerd aansluiten van de radio. De constante plus en de geschakelde plus bleken omgewisseld te zitten. Mede door deze site ben ik achter dat probleem gekomen. Sindsdien niets dan lof. Enig puntje van kritiek is dat het frontje niet afneembaar is en dat ik toch wel iedere ochtend opgelucht adem moet halen dat alles er nog in zit.
Die omwisseling van de twee plussen komt nogal eens voor, en dat is een behoorlijke understatement. Veel onverklaarbare verschijnselen worden daardoor veroorzaakt, van verliezen van positie tot adresboek problemen.
Plezierig te lezen dat je er dankzij deze site achter gekomen bent
Dat het front niet afneembaar is bij de 4150 wist ik niet, ben het met je eens, dat is een minpuntje. Alle andere 1-DIN's van VDO hebben het wel, ook z'n voorganger de 4100.
Een ander minpuntje vind ik het feit dat de IR A/B niet gebruikt kan worden. Er schijnt wel iets in de maak te zijn, zoiets als een aparte sensor, maar details daarvan ken ik nog niet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
de mitsubishi garage heeft daar modificatie voor, zoals ook bij mijn vader is gebeurd
dus ligt aan garage !!!
dus ligt aan garage !!!
Hide post links |
-
- New Member
Hallo,
Het apparaat dat er nu geplaatst is is een Blauwpunkt E1.
De klachten waren dat ik de VDO moeilijk kon instellen hij sprong heel vaak terug en dan bleef je bezig dit koste meer tijd dan op de kaart kijken.
Ook de functie van het laatste bericht herhalen werkte niet juist.
Het is niet mijn bedoelling om een merk af te kraken maar het is wel een BPM apparaat wat volgens de garage bij de auto hoort en ik vind het dus jammer dat het zo moet te meer ik heel erg teveden was over de nauwkeurigheid van de VDO.
Groeten
Jan.
Het apparaat dat er nu geplaatst is is een Blauwpunkt E1.
De klachten waren dat ik de VDO moeilijk kon instellen hij sprong heel vaak terug en dan bleef je bezig dit koste meer tijd dan op de kaart kijken.
Ook de functie van het laatste bericht herhalen werkte niet juist.
Het is niet mijn bedoelling om een merk af te kraken maar het is wel een BPM apparaat wat volgens de garage bij de auto hoort en ik vind het dus jammer dat het zo moet te meer ik heel erg teveden was over de nauwkeurigheid van de VDO.
Groeten
Jan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een BPM toestel mag je onder het rijden niet kunnen bedienen daarom krijg ook de korting op de BPM.
Nou is het zo dat er bepaalde merken zijn die tijdens het stilstaan toch nog een puls sturen, dat zal bij uw auto ook het geval zijn geweest.
Op het moment dat er tijdens het programmeren een pulsje komt dan denkt het systeem dat u rijd of gaat rijden en stopt de programmeer functie.
Zoals Fransnacht al schreef zijn er zetjes in de markt om dat op te lossen.
Het is dus niet zozeer het toestel maar een aantal factoren bij elkaar.
Nou is het zo dat er bepaalde merken zijn die tijdens het stilstaan toch nog een puls sturen, dat zal bij uw auto ook het geval zijn geweest.
Op het moment dat er tijdens het programmeren een pulsje komt dan denkt het systeem dat u rijd of gaat rijden en stopt de programmeer functie.
Zoals Fransnacht al schreef zijn er zetjes in de markt om dat op te lossen.
Het is dus niet zozeer het toestel maar een aantal factoren bij elkaar.
Hide post links |
-
- New Member
MS4150
Hallo,
Wat betreft de invoermogelijkheid bij een MS4150rs of een MS4200rs BPM, heeft dit te maken met snelheidssignaal...
Het systeem blokkeert de invoermogelijkheid op het moment dat er een snelheidssignaal word aangeboden op de tacho-ingang van het navigatiesysteem.
Nu is het zo dat bij enkele auto's zoals de mitsubishi er een "elektromagnetisch" veld in het dashboard aanwezig is welke een rimpelspanning kan opwekken bij het navigatiesysteem, ongeacht of de motor nu wel of niet loopt/rijdt.
Hierdoor kan het dus zijn dat het systeem van zijn bestemmingsinvoer afspringt en door skipt..
VDO heeft hier echter wel op ingespeelt door voor dergelijke problemen een service oplossing te bieden door een modificatie te laten doen aan het toestel.
Deze modificatie is niet standaard en heeft alleen betrekking op een paar type auto's welke een vergroot elektrisch veld in het dashboard hebben..
groeten,
Rody
Wat betreft de invoermogelijkheid bij een MS4150rs of een MS4200rs BPM, heeft dit te maken met snelheidssignaal...
Het systeem blokkeert de invoermogelijkheid op het moment dat er een snelheidssignaal word aangeboden op de tacho-ingang van het navigatiesysteem.
Nu is het zo dat bij enkele auto's zoals de mitsubishi er een "elektromagnetisch" veld in het dashboard aanwezig is welke een rimpelspanning kan opwekken bij het navigatiesysteem, ongeacht of de motor nu wel of niet loopt/rijdt.
Hierdoor kan het dus zijn dat het systeem van zijn bestemmingsinvoer afspringt en door skipt..
VDO heeft hier echter wel op ingespeelt door voor dergelijke problemen een service oplossing te bieden door een modificatie te laten doen aan het toestel.
Deze modificatie is niet standaard en heeft alleen betrekking op een paar type auto's welke een vergroot elektrisch veld in het dashboard hebben..
groeten,
Rody
Hide post links |
-
- Normal Member
wat een lastig probleem zeg
maarja het is wel op te lossen zodat daarna genoten kan worden van de VDO
maarja het is wel op te lossen zodat daarna genoten kan worden van de VDO
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |