In mijn Golf V van 11-2005 zat al een MFD2 DVD. Ik heb zelf de hier bekende originele Skoda/VW bluetooth carkit ingebouwd en de noodzakelijke aanpassingen met VAG-COM laten uitvoeren.
Het systeem werkt prima (ook met mijn iPhone): mute netjes bij gesprekken, de telefoon synct met de carkit en laat het resultaat (adresboek, gesprekshistorie) zien in het scherm tussen de klokken. Op de MFD2 is zoals bekend niets te zien. Al met al een aanrader.
Ik heb een vraag over de bediening via het multifunctionele stuur: dat werkt prima via de "menu"-, de "pijltjes"-, de "volume"- en de "ok"-toetsen. Als er een gesprek binnenkomt, staat in het scherm: "accept" en met een druk op de "ok"-toets beantwoord je het gesprek. Tijdens het gesprek verschijnt de optie "end" in het scherm wat je weer met de "ok"-toets kan bekrachtigen.
De enige toets waar niets op reageert is de toets met het telefoontje. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die toets is voorbehouden aan de bedrade carkit maar ergens anders las ik dat het een soort snelkoppeling is naar het telefoon(sub)menu wanneer het systeem bijvoorbeeld in de audio of navigatie modus staat. Nu kan alleen in het telefoon menu komen door herhaaldelijk op de "menu"-toets te drukken.
Toch twijfel ik of we niet iets over het hoofd hebben gezien met invoeren van de gegevens in VAG-COM. Kan iemand bevestigen of wanneer en hoe de "telefoon"-toets op het stuur wel zou moeten werken bij deze (of de premium VW) carkit?
Golf V met MFD2 DVD en Skoda BT carkit: stuurwielbediening
-
- New Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 594
-