Ratelen 5400

Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Ratelen 5400

Bericht door Rene van Maren »

Ik heb een 5400 in gebruik.

Werkt super, maar één ding maak ik me toch wel zorgen om.

Als ik mijn contact omdraai, en de unit maakt een start dan ratelt er vaak iets in de binnenkant.
Soms geeft hij de melding dat er geen geldige CD in zit.

Als ik even wacht stopt hij na een tiental secondes met ratelen.
Daarna kan ik navigeren zonder problemen.

Alleen met starten dus.


Groet,
Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik dit zo lees lijkt het er op dat het aandrukmechanisme niet helemaal lekker werkt. De CD krijgt dan de kans om wat te zwabberen, met mede als gevolg een indicatie dat 'ie de CD niet kan lezen omdat de afstand tot de laser niet constant blijft.
Remedie is: openmaken en checken of je daar wat kunt vinden.
In het uiterste geval: kijken of je een ander loopwerk kunt vinden bij www.navigatieonderdelen.nl

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Het geluid lijkt meer op het bewegen van de kop.

Alsof er een tandwiel overslaat ofzo.

Maar goed, ik zal hem asap even openmaken.

Die loopwerkens zijn trouwens niet goedkoop zeg. :shock:

Ik heb natuurlijk de 5100 ook nog liggen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Ik ga morgen de computer even openmaken.
Hij doet het ook als ik op eject druk. Maar dan tien keer harder.

Weet iemand of het loopwerk van een 5100 in de 5400 past?

Die heb ik nog over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reco63
Normal Member
Normal Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07

Bericht door reco63 »

als het goed is zijn de loopwerken het zelfde van de 5100 en 5400.
gr rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Dat zou het wel helemaal simpel maken!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

reco63 schreef:als het goed is zijn de loopwerken het zelfde van de 5100 en 5400.
gr rene
Die kans is aanwezig, maar er kan een M3, M4 of M6 loopwerk in zitten. Gewoon goed kijken.

@RvM: ben je er zeker van dat dat loopwerk van de 5100 nog wel fris is? Die heeft ongetwijfeld al heel wat uurtjes z'n best gedaan, en dat helpt 'm wel mee naar z'n eindje :oops:
In elk geval even de laser schoonmaken met een wattenstaafje met wat isopropanol of spiritus :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Jw, ik denk oprecht dat het de laser niet kan zijn.

Als ik op eject druk dan ratelt hij als een gek...

Als ik hem zaterdag open maak zal ik hopelijk wel zien wat er ratelt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard is het de laser van de 5400 niet.

Wat ik probeerde aan te geven was dat, als je besluit het loopwerk van de 5100 in je 5400 te zetten, je de laser van die 5100 wel even schoon moet maken. Gesnopen? :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

ooooooooh, ja oke, dat is logisch.

De 5100 had in het begin wat vastloop problemen. die zijn blijkbaar vanzelf opgelost.

Hoort bij een Citroën zeg ik altijd maar :lol:


Morgen maar eens kijken...
Ik maak eerst de 5100 even open.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reco63
Normal Member
Normal Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07

Bericht door reco63 »

heb eventueel nog een pc5400 te koop, deze is niet vrijgeschakeld, maar is wel een goede kost 45 euro.
gr rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Ik zal het onthouden....

Mocht deze ontploffen... ik vind de 5100 wat traagjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Ik heb beide apparaten uit elkaar gehaald
Beide hebben een M3 loopwerk.
Alleen de stekker met flatcable is dus anders :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik me goed herinner kun je de print overzetten, en daar zit die flatcable aan vast, toch?

Maar heb je inmiddels ontdekt waar dat rammelen nou vandaan komt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Ik zal morgen de detailfotos even op het forum zetten.

Alles ziet er hetzelfde uit. de header van de bandkabel op het mainboard is anders.
Maar op de print die weer op het mechanisme lijkt het wel hetzelfde... wellicht dat ik er kom met de kabels te transplanteren?

Ik weet niet wat er nu precies ratelde... na terugplaatsen was hij braaf stil

vanochtend ratelde hij even.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

Dat ratelen kom wel weer terug :)

En wat is duur!!!! En oude loopwerken overzetten is vragen om problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Verklaar je nader :D

De foto's


Afbeelding
De unit uit de 5400

Afbeelding
De 5100

Afbeelding
De foutmelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Afbeelding

De versie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb eerder een aantal HW fouten boven de 100 gezien. Maar jij breekt het record, met je 255 :!: :oops:

En voor die 59 Euri die dat M3 loopwerk kost zou ik niet lang aarzelen: een nieuwe er in :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Wie zegt dat een nieuw loopwerk wél de juiste is?

Ik zou wel eens willen weten wat het verschil tussen M3 en M3 is :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op het plaatje van de M3 bij http://www.navigatieonderdelen.nl/ is te zien dat het daar een M3 4.8/4 loopwerk betreft, het latere model dus.
Mijn suggestie: vraag aan hen of dit loopwerk één op één compatibel is met het jouwe, incl. de flatcable-bevestiging.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Ik ga eens even een mail sturen :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reco63
Normal Member
Normal Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07

Bericht door reco63 »

rene ik heb je mail gestuurd.
gr rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

Gelezen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rene van Maren
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40

Bericht door Rene van Maren »

JW schreef:Op het plaatje van de M3 bij http://www.navigatieonderdelen.nl/ is te zien dat het daar een M3 4.8/4 loopwerk betreft, het latere model dus.
Mijn suggestie: vraag aan hen of dit loopwerk één op één compatibel is met het jouwe, incl. de flatcable-bevestiging.

Groet,
JW
Nou, ik heb het dus gevraagd.

Het antwoord
Geachte,

Dit probleem zit in de combinatie van het loopwerk en de print.
Wij kunnen deze voor u herstellen.

Wij vervangen het loopwerk en doen een modificatie aan de print.
Hiervoor kunt langskomen.

Kosten loopwerk + 10 euro arbeid.

vr gr
NavigatieTeam

Weet dus niks. ik wilde alleen weten wat het verschil is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”