Ratelen 5400
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Ratelen 5400
Ik heb een 5400 in gebruik.
Werkt super, maar één ding maak ik me toch wel zorgen om.
Als ik mijn contact omdraai, en de unit maakt een start dan ratelt er vaak iets in de binnenkant.
Soms geeft hij de melding dat er geen geldige CD in zit.
Als ik even wacht stopt hij na een tiental secondes met ratelen.
Daarna kan ik navigeren zonder problemen.
Alleen met starten dus.
Groet,
Rene
Werkt super, maar één ding maak ik me toch wel zorgen om.
Als ik mijn contact omdraai, en de unit maakt een start dan ratelt er vaak iets in de binnenkant.
Soms geeft hij de melding dat er geen geldige CD in zit.
Als ik even wacht stopt hij na een tiental secondes met ratelen.
Daarna kan ik navigeren zonder problemen.
Alleen met starten dus.
Groet,
Rene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat het aandrukmechanisme niet helemaal lekker werkt. De CD krijgt dan de kans om wat te zwabberen, met mede als gevolg een indicatie dat 'ie de CD niet kan lezen omdat de afstand tot de laser niet constant blijft.
Remedie is: openmaken en checken of je daar wat kunt vinden.
In het uiterste geval: kijken of je een ander loopwerk kunt vinden bij www.navigatieonderdelen.nl
Groet,
JW
Remedie is: openmaken en checken of je daar wat kunt vinden.
In het uiterste geval: kijken of je een ander loopwerk kunt vinden bij www.navigatieonderdelen.nl
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Het geluid lijkt meer op het bewegen van de kop.
Alsof er een tandwiel overslaat ofzo.
Maar goed, ik zal hem asap even openmaken.
Die loopwerkens zijn trouwens niet goedkoop zeg.
Ik heb natuurlijk de 5100 ook nog liggen
Alsof er een tandwiel overslaat ofzo.
Maar goed, ik zal hem asap even openmaken.
Die loopwerkens zijn trouwens niet goedkoop zeg.
Ik heb natuurlijk de 5100 ook nog liggen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Ik ga morgen de computer even openmaken.
Hij doet het ook als ik op eject druk. Maar dan tien keer harder.
Weet iemand of het loopwerk van een 5100 in de 5400 past?
Die heb ik nog over.
Hij doet het ook als ik op eject druk. Maar dan tien keer harder.
Weet iemand of het loopwerk van een 5100 in de 5400 past?
Die heb ik nog over.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
als het goed is zijn de loopwerken het zelfde van de 5100 en 5400.
gr rene
gr rene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die kans is aanwezig, maar er kan een M3, M4 of M6 loopwerk in zitten. Gewoon goed kijken.reco63 schreef:als het goed is zijn de loopwerken het zelfde van de 5100 en 5400.
gr rene
@RvM: ben je er zeker van dat dat loopwerk van de 5100 nog wel fris is? Die heeft ongetwijfeld al heel wat uurtjes z'n best gedaan, en dat helpt 'm wel mee naar z'n eindje
In elk geval even de laser schoonmaken met een wattenstaafje met wat isopropanol of spiritus
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Jw, ik denk oprecht dat het de laser niet kan zijn.
Als ik op eject druk dan ratelt hij als een gek...
Als ik hem zaterdag open maak zal ik hopelijk wel zien wat er ratelt
Als ik op eject druk dan ratelt hij als een gek...
Als ik hem zaterdag open maak zal ik hopelijk wel zien wat er ratelt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Uiteraard is het de laser van de 5400 niet.
Wat ik probeerde aan te geven was dat, als je besluit het loopwerk van de 5100 in je 5400 te zetten, je de laser van die 5100 wel even schoon moet maken. Gesnopen?
Groet,
JW
Wat ik probeerde aan te geven was dat, als je besluit het loopwerk van de 5100 in je 5400 te zetten, je de laser van die 5100 wel even schoon moet maken. Gesnopen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
ooooooooh, ja oke, dat is logisch.
De 5100 had in het begin wat vastloop problemen. die zijn blijkbaar vanzelf opgelost.
Hoort bij een Citroën zeg ik altijd maar
Morgen maar eens kijken...
Ik maak eerst de 5100 even open.
De 5100 had in het begin wat vastloop problemen. die zijn blijkbaar vanzelf opgelost.
Hoort bij een Citroën zeg ik altijd maar
Morgen maar eens kijken...
Ik maak eerst de 5100 even open.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
heb eventueel nog een pc5400 te koop, deze is niet vrijgeschakeld, maar is wel een goede kost 45 euro.
gr rene
gr rene
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Ik zal het onthouden....
Mocht deze ontploffen... ik vind de 5100 wat traagjes
Mocht deze ontploffen... ik vind de 5100 wat traagjes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Ik heb beide apparaten uit elkaar gehaald
Beide hebben een M3 loopwerk.
Alleen de stekker met flatcable is dus anders
Beide hebben een M3 loopwerk.
Alleen de stekker met flatcable is dus anders
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik me goed herinner kun je de print overzetten, en daar zit die flatcable aan vast, toch?
Maar heb je inmiddels ontdekt waar dat rammelen nou vandaan komt?
Groet,
JW
Maar heb je inmiddels ontdekt waar dat rammelen nou vandaan komt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Ik zal morgen de detailfotos even op het forum zetten.
Alles ziet er hetzelfde uit. de header van de bandkabel op het mainboard is anders.
Maar op de print die weer op het mechanisme lijkt het wel hetzelfde... wellicht dat ik er kom met de kabels te transplanteren?
Ik weet niet wat er nu precies ratelde... na terugplaatsen was hij braaf stil
vanochtend ratelde hij even.
Alles ziet er hetzelfde uit. de header van de bandkabel op het mainboard is anders.
Maar op de print die weer op het mechanisme lijkt het wel hetzelfde... wellicht dat ik er kom met de kabels te transplanteren?
Ik weet niet wat er nu precies ratelde... na terugplaatsen was hij braaf stil
vanochtend ratelde hij even.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14
Dat ratelen kom wel weer terug
En wat is duur!!!! En oude loopwerken overzetten is vragen om problemen.
En wat is duur!!!! En oude loopwerken overzetten is vragen om problemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Verklaar je nader
De foto's
De unit uit de 5400
De 5100
De foutmelding
De foto's
De unit uit de 5400
De 5100
De foutmelding
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik heb eerder een aantal HW fouten boven de 100 gezien. Maar jij breekt het record, met je 255
En voor die 59 Euri die dat M3 loopwerk kost zou ik niet lang aarzelen: een nieuwe er in
Groet,
JW
En voor die 59 Euri die dat M3 loopwerk kost zou ik niet lang aarzelen: een nieuwe er in
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Wie zegt dat een nieuw loopwerk wél de juiste is?
Ik zou wel eens willen weten wat het verschil tussen M3 en M3 is
Ik zou wel eens willen weten wat het verschil tussen M3 en M3 is
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Op het plaatje van de M3 bij http://www.navigatieonderdelen.nl/ is te zien dat het daar een M3 4.8/4 loopwerk betreft, het latere model dus.
Mijn suggestie: vraag aan hen of dit loopwerk één op één compatibel is met het jouwe, incl. de flatcable-bevestiging.
Groet,
JW
Mijn suggestie: vraag aan hen of dit loopwerk één op één compatibel is met het jouwe, incl. de flatcable-bevestiging.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
-
- Normal Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 jul 2007 18:07
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08 nov 2007 13:40
Nou, ik heb het dus gevraagd.JW schreef:Op het plaatje van de M3 bij http://www.navigatieonderdelen.nl/ is te zien dat het daar een M3 4.8/4 loopwerk betreft, het latere model dus.
Mijn suggestie: vraag aan hen of dit loopwerk één op één compatibel is met het jouwe, incl. de flatcable-bevestiging.
Groet,
JW
Het antwoord
Geachte,
Dit probleem zit in de combinatie van het loopwerk en de print.
Wij kunnen deze voor u herstellen.
Wij vervangen het loopwerk en doen een modificatie aan de print.
Hiervoor kunt langskomen.
Kosten loopwerk + 10 euro arbeid.
vr gr
NavigatieTeam
Weet dus niks. ik wilde alleen weten wat het verschil is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
VDO MG 3000 C of CIX 3000 Blue met Ci 3000 C voor MC 5400
door Grand Cherokee » 01 dec 2014 18:29 » in Te Koop Gevraagd -
Reacties: 0
Weergaves: 515
-