MS4150 altijd Snelheid overtreding terwijl ik stil sta

Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

MS4150 altijd Snelheid overtreding terwijl ik stil sta

Bericht door Frenk48 »

Vraagje,

Wij zijn in bezit van twee ms4150, een MPS en en wat ousere versie beide uit de ICQ basis.

Ben ooit begonnen met de oude maar kon deze alleen werkend krijgen met Supercode, kaarten waren verlopen, ik liep toen tegen een koopje aan van de nieuwere met supercode en benulux kaarten, deze is in gebruik en zit nu in onze vakantie auto waar we hem met veel plezier gebruiken, daar zelf een speed puls voor gebouwd.

Enige tijd geleden van VDO zowaar een supercode voor de oude gekregen, ik gestest op de bank en ja werken, althans ik kon gewoon alles opstarten, maar er was geen feitelijke behoefte om het in te bouwen tot nu, moet nu veel met de dagelijkse auto naar nieuwe adressen en dacht dus hoppa in bouwen, en dat gedaan.

Maar nu doet zich het fenomeen voor dat zodar ik stilsta het system zegt dat ik snelheid overschreid, de afstand gaat van 10 naar 100 en weer terug kortm het lijkt dat hij z'n positie kwijt is. Hmm dacht ik wellicht de GPD antenne, daar wat aaan gerommeld maat helpt niet, dus de nieuwere erin gezet en voila direct goed werken.
Heb ook de MO4265SR opnieuw geladen (hij lag toch alweer tijden in de kast) maar ook dat helpt niet.

Het vreemde is dat hij wel gewoon pland en navigeert, alleen als ik stil sta (stoplicht ed) raak hij volledig van slag.....

Enig idee???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat duidt op een niet goed aangesloten of vervuilde puls.
In welke auto heb je 'm ingebouwd, bouwjaar, type enz. En waar heb je de puls vandaan gehaald?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het kan heel goed zijn dat je iets moet aanpassen in het configuratiemenu
Als daar bij Limiet een waarde van 0 staat, leidt elke beweging van het voertuig tot een waarschuwing
Zie pag 278/279 van de handleidng
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar heb ik ook even aan gedacht, maar dan zou je dat altijd moeten krijgen als je rijdt.

Ik triggerde op ....zodar ik stilsta....de afstand gaat van 10 naar 100 en weer terug kortm het lijkt dat hij z'n positie kwijt is
Dat lijkt op een vervuilde puls, zoals we dat onder andere kennen bij sommige Volvo's, de oudere Mercedes bus en recentelijk ook een Audi als ik me goed herinner.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volledig mee eens maar we weten uit ervaring dat de omschrijving van het fenomeen ook wel een "beetje vervuild" kan overkomen :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....en dus.....wachten we maar even de reaktie(s) van Frenk af :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

dank voor het meedenken, dat met de puls borrelde ook al op.

Ik had al in het configuratie menu gekeken en daar staan/stonden de waarschuwingen al uit, dat verbaasde mij ook krijg tijdens rijden geen enkele waarschuwing. De speed puls is niet aangesloten (in mijn honda Delsolletje :)) waar ik die vreemde melding krijg.

Ik de auto waar de nieuwere inzit is wel een speedpuls (zelfbouw met reedrelais) maar als ik dat MS4150 systeem in de honda hang dan heeft ie geen puls en werkt dan wel perfect zonder vreemde meldingen

Ik heb ook al de " fabrieks" instellingen gebruikt maar dat maakte ook niks uit.

Dacht dus meer aan de software door hetr lange liggen, die dus ook al herladen zonder resultaat

Groetjes Frenk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Zijn er nog ideeen wat de bron van dit probleem kan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

We zijn dit verschijnsel vaker tegengekomen, en een verklaring hebben we er nooit voor kunnen vinden.
Maar wat let jou, als je twee 4150's hebt, wissel je ze om en hang je die andere in je Honda, dan is alles toch opgelost?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Probleem is opgelost.

Ik dacht er over na toen jullie zeiden dat het mogelijk een vervuilde puls kan zijn, dus wat heb ik gedaan?

ik heb de twee contacten voor puls en achteruit rijden aan chassis dus aan aarde gehangen, de VDO ziet dus nu geen enkele puls meer en voila het is rustig bij het stoplicht blijf gewoon werken.

Gewoon een oude connector gebruikt om de contacten uit te halen.

Groetjes Frenk

:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is een soort oplossing voor mank lopen: Beide benen amputeren :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Tsja wat is het, het is dan eenvoudig, de electronika heeft een referentie (hoog/laag) nodig om oscileren te voorkomen, wordt vaak met C-tje gedaan en deze verouderen.

Is de interface stuk?? nee denk het niet het signaleren is anders dat de referentie vast leggen

Groetjes :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Als je been trilt zet hem wat vaster op de grond :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Frenk48 schreef:Probleem is opgelost.

Ik dacht er over na toen jullie zeiden dat het mogelijk een vervuilde puls kan zijn
Waarom geen "API" proberen? Lost vaker vervuilde puls problemen op. (heb ik zelf in mijn Volvo zitten)

Mvrgr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Frenk48 schreef:Tsja wat is het, het is dan eenvoudig, de electronika heeft een referentie (hoog/laag) nodig om oscileren te voorkomen, wordt vaak met C-tje gedaan en deze verouderen.

Is de interface stuk?? nee denk het niet het signaleren is anders dat de referentie vast leggen

Groetjes :lol:
Ligt het aan mij dat hier geen (melk) chocola van te maken is?
Waar heb je het eigenlijk over? Interface, waarvan? Verouderd c-tje, waar?, welke oscillaties bij jou? Welke referentie moet er worden vastgelegd of gesignaleerd en waarom?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Marc Veen schreef:Waarom geen "API" proberen?
Zoals deze; http://link.marktplaats.nl/227250348

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Als je een wisselend signaal wil dedecteren van iets wat je aansluit heb je een open (kijker) poort nodig. Er is dan wel een instelling in de dedectie nodig die zegt " oke als er niks aangesloten is dan maak ik hem laag (refereer hem naar nul).

Immers als die referentie instelling er niet is gaat de poort zweven met als gevolg dat hij dan wel/dan geen signaal ziet.

Wat die api waarschijnijk doet is de poorten een referentie geven dus dat help als de pulsgever geen vaste 12/0 volt schakelaar is maar bijvoorbeeld een reed relais die alleen een Puls geeft als de magneet de verbinding sluit maar in open toestand gewoon een lange draad (antenne) op de poort is. En je voelt hem al, als de referentie is de interface niet helemaal lekker is heb je je "vervuiling".

Er zijn op het web voldoende voorbeelden te vinden hoe je een referentie maakt, kost echt bijn niks.

Dit schrijvende brengt mij naar de gedachte dat ik in mijn mercedes ook een reed relais heb gebouwd en dus feitelijk een antenne aan de poort zet. Hmm die ga ik dus veranderen om:

- de mogelijke schade door de antenne werking te voorkomen
- de puls " schoner" te maken

wordt vervolgd

:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met permissie: dit is.....

De pulsingang van de 4150 is van zichzelf "low" en vraagt een gedefinieerde puls, met een gedefinieerde hoogte en breedte.
Als de puls in je auto daaraan niet voldoet, kun je er een API http://www.beijerautotechniek.nl/AWS/do ... 202008.pdf tussenzetten, die maakt daar een schone puls van.

Als je in een andere auto een reed relais gebruikt, dat is een aan-uit-schakelaar, moet je dat doen door aan de ene zijde een spanning te zetten. Dan onstaat er een keurige blokspanning op de uitgang. Niks geen abacadabra met antennes of zoiets.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Met permissie: dit is.....
Niks geen abacadabra met antennes of zoiets.
Die mening was ik ook al toegedaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Niet om het een of ander maar je zegt het zelf "van nature low" tsja dat doet dus een componentje en doet dat zachtjes want anders kan de poort de puls niet zien. En wat als dat componentje verouderd en niet meer zachtjes naar low trekt. Dan zweeft de poort en heb je vervuiling en ja oplossen met API kan dan ook.

Ik heb hem vast gelegd op low en krijg geen rare meldingen meer.

Vergeet niet dat als je een reed gebruikt er tussen de pulsen een antenne aan de poort hangt als dan dat low houdertje niet lekker is kan de poort nij stilstaan van de auto met een open stand van de reed van alles oppikken.

Dan is een api een mooie oplossing (Alleen ik ken een API alleen als Application Programmable Interface) een paar poortjes op low hangen hoef je niet te programmeren)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Weerstandjes die zodanig verouderen dat ze zomaar een factor tien of meer in waarde veranderen...... :oops:

Die "Antenne" die aan de ingang hangt heeft daar geen invloed op, zolang je dat netjes doet. Dus dmv een draad die niet ergens opgerold ligt in de buurt van een storingsbron. Maar een verstandige en deskundige techneut zal dat uiteraard niet doen :idea:

Jouw "oplossing" betekent dat je de pulsingang niet gebruikt. En daarmee zal het systeem nooit goed werken, de 4150 is er op ingericht om mapmatching te doen dmv puls en gyro. Dat werkt heel anders dan een TomTom-achtige.

Wat een API in dit verband is zie je als je de moeite neemt die link te openen die ik hierboven gegeven heb.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 354
  • max.snelheid.
    door edw007 » 20 mei 2018 22:36 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 354
  • RNS510 max snelheid geen snelwegen
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 582
  • Garmin Dezl verkeersborden (snelheid beperkingen etc)
    door truckereagle » 11 dec 2017 17:15 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 566
  • rood cd symbool en een gps ontvanger symbool die altijd op rood staat
    door Miesjel1975 » 05 jul 2016 21:18 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 464

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”