Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Sinds afgelopen maand een andere auto waar een VDO 5400 inzit.
Heb gister een pc 5700 kunnen overnemen (Lekker makkelijk heel europa op 1 dvd ipv 10cd's)
Het navigeren ging prima met de 5400
Na het vervangen moest hij zichzelf waarschijnlijk eerst kalibreren want hij ging helemaal de mist in (ik vloog over de hele kaart maar net niet op de weg waar ik op reed)
Het gaat nu redelijk maar iedere keer als ik een afslag moet nemen of stil sta voor een afslag denk ie dat ik er voorbij ben.
Lijkt ook net of ik iets te snel rij op mijn navi.
Is hier nog wat voor in te stellen?
Kon met de zoek fuctie dit niet vinden.
Weten jullie hier meer van?
Alvast bedankt.
Dennis
De weg kwijt na vervangen pc
-
- New Member
-
- Senior Member
Als je een PC van iemand overneemt is het uiteraard zo dat daarin de gegevens zijn opgeslagen van de laatste positie en de baangegevens van de satellieten die op dat moment belangrijk waren. ook de kablibratiegegevens van de vorige auto zijn opgeslagen.
Bij jou in je auto aangesloten dient eerst wwer een nieuwe almanac te worden opgebouwd alvorens überhaupt een positie kan worden berekend.
Zodra jij gaat rijden met een teostel zonder een goede uitgangspositie gaat het mis. Toestel probeert wel de afgelegde weg te volgen en aan de kaart te "matchen" maar raakt, ook door de nu nog volkomen verkeerde kalibratiegegevens, onmiddellijk van slag. Het is wel plug maar geen play!
Rustig wachten tot je een goed positie hebt en daarna een kwartiertje rondrijden in een gebied met veel bochtenwerk en je zult zien dat je aanvankelijke bezorgdheid snel verdwijnt.
Bij jou in je auto aangesloten dient eerst wwer een nieuwe almanac te worden opgebouwd alvorens überhaupt een positie kan worden berekend.
Zodra jij gaat rijden met een teostel zonder een goede uitgangspositie gaat het mis. Toestel probeert wel de afgelegde weg te volgen en aan de kaart te "matchen" maar raakt, ook door de nu nog volkomen verkeerde kalibratiegegevens, onmiddellijk van slag. Het is wel plug maar geen play!
Rustig wachten tot je een goed positie hebt en daarna een kwartiertje rondrijden in een gebied met veel bochtenwerk en je zult zien dat je aanvankelijke bezorgdheid snel verdwijnt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
wat gerritje al schrijft hij zal steeds nauwkeuriger worden, ik heb mee gemaakt dat het een paar dagen duurt, maar ook wel eens binnen 5 min.
gr rene
gr rene
Hide post links |
-
- Senior Member
Soms duurt dat dagen, en dan zeker als je je niet goed houdt aan het principe van kalibreren.reco63 schreef:wat gerritje al schrijft hij zal steeds nauwkeuriger worden, ik heb mee gemaakt dat het een paar dagen duurt, maar ook wel eens binnen 5 min.
gr rene
Dat is:
1) Zorg dat je een goede GPS fix hebt en dat je systeem weet waar je je bevindt.
2) Ga, zonder een bestemming op te geven rijden in een goed gedigitaliseerd gebied en sla dan veelvuldig af op kruisingen.
Binnen korte tijd zul je dan zien dat het systeem veel nauwkeuriger gaat worden
Met name als je over snelwegen blijft rijden zal je systeem niet goed kalibreren.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 617