RNS 510 schakelt zichzelf telkens uit

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
hanspost
Average Member
Average Member

RNS 510 schakelt zichzelf telkens uit

Bericht door hanspost »

Sinds vandaag gaat de RNS 510 spontaan op zwart na een aantal minuten. Ik kan hem daarna weer gewoon aanzetten en dan werkt het weer een tijdje, maar dan gaat hij gewoon weer ineens uit. Dit gebeurt bij het stilstaan, maar ook bij het rijden. Ik heb zojuist 40 km gereden en een keer of 7 het systeem weer aangezet en toen de moed maar opgegeven.

Ik heb vanochtend nog wat extra mp3's op de hdd gezet, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Ook bij het gewoon afspelen via de radio gaat het mis. De handleiding geeft geen uitsluitsel, jullie wel? Zou het resetten van de RNS zin hebben en hoe kan ik dat dan doen? Ik heb wel de optie gevonden om alles terug naar de systeeminstellingen te zetten, maar ben bang dat ik dan alles kwijt ben. Terug naar de dealer is ook geen optie, want morgen ga ik op vakantie!
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Terug naar de dealer is ook geen optie, want morgen ga ik op vakantie!
Dan hoef je je onderweg tenminste niet te vervelen :wink:
Met het resetten dmv van de toetsencombinatie van de ejectknop etc gaat er niets verloren van de opgeslagen gegevens.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member

Bericht door hanspost »

Gelukkig heeft het bezoekje aan de dealer (in de woonplaats van Gerritje!) wel degelijk geholpen! Na het uitlezen bleek dat de unit inderdaad defect was. Probleem is dat de RNS510 op backorder staat en dat de levertijden gigantisch oplopen. Gelukkig dankzij een prima, servicegerichte dealer geholpen aan een set vanuit een andere auto en zelfs de nieuwste versie van de software ingespoeld. Uitstekend opgelost en ik kan er weer tegen.

Hopelijk blijft het hierbij en ga ik niet tegen meer problemen aanlopen, want dat geeft te denken mbt de betrouwbaarheid.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Prettig geregeld, vooral omdat je de mensen kent!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

Ook bij mij valt de RNS510 af en toe uit.
Ik dacht in eerste instantie aan een temperatuursprobleem, want het gebeurde in Z-Frankrijk, maar ook hier in NL (met veel lagere temperaturen) komt het af en toe voor.
Onlangs zelfs incl het "bevriezen" vh scherm en alle functie knoppen.
Even wachten en het ging weer goed.
Bij het spontaan uitvallen, weer aanzetten, navigatie weer aanzetten en hij doet het weer.
Mag natuurlijk niet.
Ik houd het nog even in de gaten en ga dan ook terug naar het inbouw station .......
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member

Bericht door feddomw »

Zelfde hier in een GOlf met RNS510 met 3000km op de teller.

Blijft bij mij wel aan, het lijkt wel of hij af en toe geen voeding meer krijgt voor een milliseconde of zo. Meestal gaat hij gewoon verder.

Dealer gaf ook bij mij aan dat hij op backorder is, ik kijk het ook even aan.

Ik heb wel een vrijschakeling ingebouwd (cartronic in den haag), maar daar zal het wel niet aan liggen....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
locodemeus
New Member
New Member

Ook alhier hetzelfde probleem

Bericht door locodemeus »

Spiksplinternieuw, af fabriek. een week oud, maar toch.......

Soms valt ook bij mij de zaak helaas op zwart. Meestal als er veel "tegelijk" moet gebeuren. Bijvoorbeeld gelijktijdig: nieuwe POI's invoeren, tijdens DVD draaien, tijdens update van traffic én het invoeren met start van een nieuw reisdoel. De RNS510 slaat dan vast met beeld (meestal MAP) en schakelt zich dan na een tweetal minuten volledig uit. Na handmatig opstarten is de start reisdoel weliswaar verdwenen maar draait alles wel weer goed. Vanaf nu dan maar stap voor stap en liefst bij stilstand........

Overigens valt mij op dat het selecteren van een nieuw reisdoel middels de vingerbeweging over de map wel héél erg lastig is. Vaak schokkerig en pas na tien maal de beweging te hebben uitgevoerd. Kwestie van oefenen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
coen1
Average Member
Average Member

Bericht door coen1 »

Ik herken dit niet (tijdens veel activiteit).
Heel soms valt het systeem uit, maar na het indrukken van de aan/uit knop werkt ie weer, maar moet ie wel de navi opladen. Het kiezen gaat bij mij zonder "schokken".
Ik ben nog te lui om er werk van te maken, maar zit er wel aan te denken aan te kloppen bij de leverancier van dit verder mooie apparaat.
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

hummmm, zo'n goed toestel is die RNS510 dus ook weer niet als ik het zo lees... :oops:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

@Gentry
Houd al die VW bestuurders wel wakker zo....elke keer weer de radio aanzetten 8)

Zullen ook wel wat maandag-ochtend/vrijdag-middag modellen tussen zitten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rns 510 start telkens opnieuw op
    door aydin1 » 07 jul 2017 10:15 » in V.A.G
    Reacties: 0