Carin 522
-
- New Member
Carin 522
Vier jaar geleden bracht mijn toenmalige vriend van mijn dochter een doos met daarin in cd box, schermpje en een hele kluwen van draden. Hij vroeg mij :kan je eens zien of dat nog werkt. Nadat ik me had laten informeren door "kenners" kwamen we niet uit de bedrading. Tot ik begin deze week deze website vond. Op al mijn vragen heb ik hier antwoorden gevonden daarvoor een dikke proficiat. Nadat ik deze vriend op de hoogte bracht van het goede nieuws moest hij dat "ding" niet meer terug hebben en dacht ik erover om het zelf te gebruiken omdat het zo leuk oogt. Dus even testen door de paarse en de rode draad samen aan de plus te brengen en de bruine aan de massa dit alles via de sigarettenaansteker voeding te geven en ja hoor na verloop van tijd kwam er leven in de zaak. De kaart loopt echter niet mee maar de pijl van de cursor drie draaid wel in de richting mee.Mijn vraag is dit normaal (omdat ik niet alle draden heb aangesloten) en loont het de moeite om dit toestel in te bouwen. Mijn wagen is een Omega 2.5 diesel van 07/2004 en een plaatsje zoeken voor het scherm is niet simpel. Mijn tweede vraag: je kan om de 522 een extern video signaal opsteken (dat maakt het leuk) de input heb ik gevonden en de schakelaar wit/rood (A12) ook maar moet deze schakelaar verbonden worden met de massa?? volgens het schema wel dacht ik. Voor ik me een namiddag uitsloof om alles netjes te monteren wil ik wel de zekerheid dat het naar behoren werkt, kan ik dit zien op mijn werkbank? via diagnostic. Ik zou het zonde vinden om dit toch mooie toestelletje in de afvalbak te werpen. Rudi,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Leuk zo'n verhaal. En dan zien we maar weer eens de waarde van dit forum
Een paar vraagjes:
-Zit er een goede kaart CD in de computer?
-Heb je er ook de GPS antenne in geprikt?
-Zo ja, kreeg je toen uiteindelijk je huidige positie in beeld? Dat kan alleen als er zowel een CD in zit als dat de GPS antenne aangesloten is.
-Heb je er ook een A/B bij?
-Zoja, kun je daarmee het systeem besturen?
Groet,
JW
Een paar vraagjes:
-Zit er een goede kaart CD in de computer?
-Heb je er ook de GPS antenne in geprikt?
-Zo ja, kreeg je toen uiteindelijk je huidige positie in beeld? Dat kan alleen als er zowel een CD in zit als dat de GPS antenne aangesloten is.
-Heb je er ook een A/B bij?
-Zoja, kun je daarmee het systeem besturen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Het toestel is compleet, de antenne hangt eraan, de afstandsbediening ook en de bijbehorende cd is de originele vdo dayton 2001/01 Benelux waar ook duitsland ingegeven kan worden .
De cd is niet zo resent meer maar een nieuwe is snel gekocht .....als hij naar behoren werkt.
Ik heb er testen mee gedaan binnenshuis met de antenne aan de raam en mobiel al rondrijdend.
De cd is niet zo resent meer maar een nieuwe is snel gekocht .....als hij naar behoren werkt.
Ik heb er testen mee gedaan binnenshuis met de antenne aan de raam en mobiel al rondrijdend.
Hide post links |
-
- Senior Member
Kon je er, na enige tijd voldoende GPS-Sat's mee pakken om je positie vast te stellen?
Als dat zo is lijkt het er op dat het systeem wel wil werken, dan rest je alleen nog de puls op te zoeken in je auto en die aan te sluiten op A5. Want zonder die aansluiting doet de Carin niks.
Als dat blijkt te werken en je, ná kalibratie een goed werkend systeem hebt, zoek dan ook de achteruit-plus op en sluit die aan op A4. Dat is bij zo'n oud en nogal traag systeem gewoon nodig
Groet,
JW
Als dat zo is lijkt het er op dat het systeem wel wil werken, dan rest je alleen nog de puls op te zoeken in je auto en die aan te sluiten op A5. Want zonder die aansluiting doet de Carin niks.
Als dat blijkt te werken en je, ná kalibratie een goed werkend systeem hebt, zoek dan ook de achteruit-plus op en sluit die aan op A4. Dat is bij zo'n oud en nogal traag systeem gewoon nodig
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Heb er een voeding op gezet en het systeem uitgelezen :
i/o lezen/ Tacho puls: 0 - Richting: D - Temperatuur: 37 -Licht:uit - Accu: 13,36 -Ext aansluiting1:uit - Eject knop:0-Ext aansluiting2 : uit.
gpsdata/Ontvangerstatus:3D - Lengte en breedte graad (kloppen)- Hoogte boven NAP:48m - Aantal sat >3
Probleemmeldingen/ Probleemcode:1 (blijkt goed te zijn) - Aantal problemen 144 - Aard van probleem:HW probleem.
Ik veronderstel dat de 144 problemen gewoon voortkomen omdat hij hier gewoon op de bank binnenshuis op alleen 12v aangesloten is. De positie op de kaart klopt tot opde meter.
Ga er dan dit weekeinde eens werk van maken van de rest ook aan te sluiten in de wagen zelf.
Bedankt in iedergeval
Rudi,
i/o lezen/ Tacho puls: 0 - Richting: D - Temperatuur: 37 -Licht:uit - Accu: 13,36 -Ext aansluiting1:uit - Eject knop:0-Ext aansluiting2 : uit.
gpsdata/Ontvangerstatus:3D - Lengte en breedte graad (kloppen)- Hoogte boven NAP:48m - Aantal sat >3
Probleemmeldingen/ Probleemcode:1 (blijkt goed te zijn) - Aantal problemen 144 - Aard van probleem:HW probleem.
Ik veronderstel dat de 144 problemen gewoon voortkomen omdat hij hier gewoon op de bank binnenshuis op alleen 12v aangesloten is. De positie op de kaart klopt tot opde meter.
Ga er dan dit weekeinde eens werk van maken van de rest ook aan te sluiten in de wagen zelf.
Bedankt in iedergeval
Rudi,
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarom zou probleemcode goed zijn?
Op zich hoeft het geen ramp te zijn want deze fouten kunnen makkelijk veroorzaakt zijn door leesfoutjes, maar een aantal van 144 is wel heel erg veel Ze onstaan echt niet doordat het toestel op de bank heeft gelegen met alleen de 12 volt er op, veeleer wegens mogelijk sterke vervuiling van de lens en/of cd of zelfs mechanische problemen van het mechanismeIk veronderstel dat de 144 problemen gewoon voortkomen omdat hij hier gewoon op de bank binnenshuis op alleen 12v aangesloten is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-